Вероятно не бихте тръбили наляво-надясно за подаграта си - или за арестуването на вашия син за кражба в разпратено до всички писмо по Коледа.
Защо тогава технологичните фирми да са по-различни?
Повечето годишни доклади от технологичните компании подчертават позитивните неща - от най-успешните видеа в YouTube и най-продаващите се приложения в Apple App Store през най-популярните хаштагове в Twitter до най-слушаните изпълнители в Spotify.
Тези данни все пак могат да ни разкрият много за това как тези фирми или услуги еволюират, както и по какъв начин те възприемат себе си - и биха предпочели другите да ги възприемат.
Но не твърде изненадващо, те пропускат да споменат някои не толкова позитивни случки от 2015.
И така, какво научихме - и какво ни спестиха - в годишните си доклади технологичните гиганти?
Apple
Данните за App Store в края на годината показват, че нови приложения и игри все още могат да пробият: силните продажби на семейната игра Heads Up! или приложението за буфосинхрон Dubsmash изпреварват някои големи социални приложения в класациите за безплатни приложения за iPhone. Играта Crossy Road също има голям успех и десетки милиони безплатни изтегляния.
Класациите на най-големите печалби в App Store разкриват, че когато става дума за реално харчене на пари, старата гвардия все още доминира: най-вече Clash of Clans, Candy Crush Saga и Game of War - Fire Age. Основното ново лице в тази класация е Candy Crush Soda Saga, което надали може да се нарече солидна иновация.
iOS също така се е превърнал в голям трамплин за музикалната стрийминг услуга Spotify през 2015: приложението е на десето място по сваляния и на трето по продажби, изпреварвайки по доходи Game of War, без да има нужда Марая Кери да избива дракони. Но не забравяйте: всеки път, когато някой плати 12.99 евро за месечен абонамент за Spotify за iOS, Apple получават 3.90 евро!
Какво липсва: Разбираемо от списъка на Apple в края на годината отсъстват 250 приложения, премахнати от App Store заради кражба на лична информация на потребителите, да не говорим за над 300 приложения, заразени със зловредния софтуер XcodeGhost през септември.
Цензорската политика на Apple App Store на няколко пъти се оказваше в центъра на вниманието през 2015 - от военни игри, използващи флага на Конфедерацията през юни, до приложение, следящо американските удари с дронове през септември.
Apple също така получиха смесени отзиви за стрийминг услугата си Apple Music, като за малко да стартират с безплатна пробна версия, в която изпълнителите и авторите на песни не получаваха никакво заплащане, докато не реагираха независимите лейбъли и Тейлър Суифт. През ноември междувременно Джими Йовайн от Apple се извини за твърдението си, че жените "понякога имат големи трудности" да откриват нова музика.
"Годишният преглед" на Facebook изпраща ясно послание: това вече не е социалната мрежа, която би ви заляла с видеа с кофи ледена вода, вместо да ви съобщава за протестите във Фъргюсън.
Прегледът на годината включва списък с "най-обсъждани" събития през 2015: терористичните атентати в Париж, сирийската гражданска война и бежанската криза; земетресенията в Непал, "Шарли Ебдо", ИДИЛ, протестите в Балтимор и въпроси като равни права за сключване на брак.
"Моментите, които споделихме през 2015, се отразиха на всички нас. Те шокираха, трогваха и ни вдъхновяваха да предприемем нещо", заявява обобщението на годината от Facebook: анонс на ролята на социалната мрежа като място за сериозен дебат и активизъм.
Какво липсва: Скорошният дебат дали филантропските амбиции на Марк Зукърбърг са толкова добри, колкото звучаха, се случи твърде късно, за да попадне сред най-обсъжданите теми.
2015-та също така беше годината, в която Facebook играеше централна роля в съдебна борба дали може да прехвърля данните на европейските потребители в американските си сървъри, гарантирайки защитата на личните им данни - дело, което в крайна сметка обяви за невалидни законите на Европа за защита на личните данни.
Facebook бе разкритикуван за липсата на прозрачност по отношение на ефекта си върху климата и емисиите на парникови газове; получи нареждане от белгийски съд да спре да следи поведението на не-членовете на сайта; бе атакуван в Германия за подхода си към езика на омразата в своята платформа; и влезе в заглавията във Великобритания, когато стана известно, че компанията е платила само 4327 британски лири корпоративен данък през 2014-та.
Чуха се и аргументи по повод цензурата, след като Facebook забрани "унизителна" реклама на тема загуба на зрението от благотворителна организация в помощ на незрящите и частично изгубилите зрението си хора; бе обвинен, че не е забранил скандално видео за "бебешка йога", за което се твърдеше, че показва тормоз на деца; и продължи да бъде тема на постоянен дебат по отношение на политиката си към голотата.
Компанията също така се наложи да отстъпи от спорната си политика за "реални имена", след като стана обект на критики за деактивирането на акаунта на жена на име Isis, и се пребори с измама от мъж, който, както се оказа, реално не се е казвал Phuc Dat Bich.
YouTube
Класацията на YouTube Rewind на "най-популярните видеа" е базирана на комбинация от гледания и споделяния, коментари и харесвания (по време на гледане). Поделението на Google заявява, че 10-те най-популярни видеа са били гледани повече от 25 млн. часа тази година.
Трендове? Четири от десетте най-гледани видеа са от телевизията, включително три от американски шоута, от Уил Феръл и Кевин Харт, правещи буфосинхрон с Джими Фалън, до караокето в автомобил на Джеймс Кордън с Джъстин Бийбър - и Барак Обама, четящ груби туитове в шоуто на Джими Кимъл.
Тези шоута имат цели раздели, замислени точно с идеята за YouTube - тренд, който се разпространява и на други места по света.
Топ 10 на YouTube е направен с идеята да показва разнообразието на услугите на сайта, с участието на Роман Атууд и Slo Mo Guys до още танци и буфосинхрон. Междувременно фактът, че 10-те най-популярни музикални видеоклипа в YouTube са били гледани "над 37 000 години" през 2015-та затвърждава статута на сайта като най-голяма музикална стрийминг услуга до момента.
Какво липсва: От оплакването на шефа на BPI Джеф Тейлър, заявяващ, че британските лейбъли са спечелили повече от винил, отколкото от YouTube през 2014-та, до Том Йорк, сравняващ YouTube с нацистките крадци на произведения на изкуството - компанията имаше доста критици през 2015.
През 2015-та също така имаше скандали, предизвикани от дебюта на приложението YouTube Kids за деца, при което активисти в САЩ призоваха регулаторните органи да проверят дали всички видеа в него са безопасни. Оплакванията им залагаха предимно на нецензурно изказващите се Бърт и Ърни от "Улица Сезам", както и проверка на рекламната политика.
През декември 2015-та, Twitter може и да е терен за симпатии към Доналд Тръмп, но прегледът на акцентите от годината затвърждава статута й на най-либералната западна платформа.
#BlackLivesMatter; #HomeToVote и #LoveWins за равни права за сключване на брак; #RefugeesWelcome и #IStandWithAhmed бяха избрани от Twitter като важни хаштагове през 2015-та, а Кейтлин Дженър и Едуард Сноудън бяха сред "новите гласове", присъстващи в обобщението.
Също така отбележете факта, че половината от най-ретуитваните туитове са от настоящи и бивши членове на One Direction: Twitter остава кипящ казан от активност около бой-бандата.
Появата на туит в този топ 10 от краля на Саудитска Арабия Салман загатва и за популярността на Twitter в тази държава.
Какво липсва: Twitter не е толкова склонен да подчертава, че #ISIS беше третият по популярност новинарски хаштаг: компанията е под критично наблюдение тази година - всъщност като всички социални платформи - заради политиките си за акаунти, създавани от ИДИЛ за разпространяване на убежденията и действията им.
Най-големият проблем на Twitter през 2015-та обаче беше с растежа: неуспехът им да добавят много нови потребители струваше главата на изпълнителния директор Дик Костоло, който напусна поста си през юни.
В края на семптември, Twitter имаше 320 млн. активни потребители, ръст с 11% спрямо същия период миналата година.
Междувременно компанията рискува да предизвика гнева на дългогодишните си потребители с промени, правещи я по-масова: напоследък се правят експерименти с не-хронологичен таймлайн, но преди това и със замяната на звездите за Favorites със сърца и Likes.
Twitter продължава да бъде изправен пред въпроси как се справя с "хейта" - журналистът от Guardian Джак Мънро напусна Twitter през април, заявявайки, че "хейтът/омразата там са задушаващи и не се чувствам в безопасност на такова място".
Spotify
Годишният отчет на Spotify изобилства от големи числа: 75 млн. потребители, слушали над 20 млрд. часа музика през 2015: по 267 часа на потребител.
Съдейки по твърденията им, че най-популярният изпълнител - Дрейк, е бил слушан 1.8 млрд. пъти тази година, публичните данни на Spotify за средните плащания показват, че лейбълът и издател на канадския рапър вероятно е получил малко под 13 млн. долара - удобен ориентир за най-големите приходи за отделен изпълнител в Spotify - независимо, че делът на Дрейк от тази сума да остава неизвестен.
Доминацията на съвременни изпълнители като Дрейк, Ед Шийран, The Weeknd, Кание Уест, Major Lazer, Avicii и Меган Трейнър в чартовете за най-популярни изпълнители през 2015 показва младежката демография на аудиторията, а чартът на топ 5 плейлистите е напомняне за значимостта на кураторите на самия Spotify: водещият Today's Top Hits има 6.6 млн. последователи, което му дава реално влияние в популяризацията на нови парчета.
Междувременно вестта, че интелигентният плейлист Discover Weekly - който е различен за всеки слушател и зависи от вкусовете му - е генерирал 1.7 млрд. слушания в първите си пет месеца, е напомняне за друг начин, по който Spotify се опитва да наложи нова музика сред потребителите си.
Какво липсва: 2015 беше тежка година за Spotify на много фронтове.
Фирмата бе изправена пред публична критика от основни лейбъли заради "freemium" модела си - особено от Лусиан Грейндж от Universal Music - като нараства натискът върху фирмата да кара повече хора да плащат за премиум абонамента.
Към края на 2015, отдавнашният отказ на Spotify да прави албумите достъпни само за платени потребители изглежда ще бъде преодолян. 2015-та също така е и годината, в която Spotify бе принуден да пренапише нова политика за защита на личните данни, която не обясняваше достатъчно ясно защо фирмата иска определени данни от смартфоните на потребителите.
Има и изпълнители, критикуващи Spotify и бизнес-модела му. От Бьорк ("Това стрийминг нещо просто не ми изгрежда редно. Не знам защо, но просто ми изглежда безумно") до Джоана Нюсъм ("Злодейска клика на големи лейбъли. Бизнесът изначално е изграден като начин да се заобиколи плащането на изпълнителите").
Плюс това влошаващите се отношения с Тейлър Суифт ("Стартъп без паричен поток реагира на критики като корпоративна машина") надали ще се подобрят от появата на една от нейните песни в Spotify.
Instagram е леката и ефирна социална мрежа: #love беше доминиращият хаштаг в приложението за трета поредна година. И въпреки че Суифт все още отхвърля Spotify, тя продължава да бъде голям фен на Instagram, като е свързана с пет от десетте най-популярни изображения през 2015-та, наравно с три от сестрите Дженър и по една от Бионсе и Селена Гомес.
Instagram тихомълком се превръща в рай за жените попзвезди: Джъстин Бийбър беше единственият мъж в топ 10 изпълнителите там, наравно със Суифт, Гомес, Бионсе, Ариана Гранде, Ники Минаж, Кейти Пери, Майли Сайръс, Дженифър Лопес и Риана - тези десет звезди сами по себе си имаха общо 420 млн. последователи в началото на декември.
Годишният преглед на Instagram също подчертаваше емпатията и включването: след #love най-популярните хаштагове бяха #jesuischarlie, #caitlynjenner, #PrayForParis и #InstaPride - като последният е от кампания с Майли Сайръс в подкрепа на транссексуалните хора и хората с гъвкава сексуалност.
Какво липсва: Любовта не беше единствената емоция в Instagram през 2015. Едно от влиятелните имена в тази платформа - Есена О'Нийл, нашумя през ноември, когато изтри акаунта си и разкритикува културата на "изкуствена перфектност" в Instagram.
"Искам по-малките момичета да знаят, че това не е искрен живот, нито е готино или вдъхновяващо. Това е изкуствена перфектност, която цели да привлече вниманието", писа тя в един от постовете си, обясняващи защо й е омръзнало от социалната мрежа.
Instagram също така прекара 2015 в опити да навигира прехода от безплатна услуга без реклами към нещо, което печели пари за фирмата-майка Facebook.
Въпреки ранните обещания за красиви, правени специално за Instagram реклами от брандове, към края на 2015-та беше също толкова вероятно да видите същите промо-видеа за мобилни игри, които присъстваха и в новинарския поток на Facebook.
Накрая, Ким Кардашиън може и да не успя да "взриви" интернет с прочутата си снимка на корицата на списание Paper, качена в нейния Instagram акаунт, но успя да наруши законите за рекламата в САЩ, като подкрепи лек за утринно призляване в пост в Instagram, без да добави (задължително изискваната) информация за рисковете от него.