Един познат се оплакваше тези дни, че по-тъпа и безидейна предизборна кампания не бил виждал. Човекът има много конкретно основание да го твърди.
Организатор е на музикални събития и всеки път, когато разлепвал плакати за предстоящето гостуване на група, която рядко може да се види у нас, час по-късно пристигал тип с кофа и четка и покривал плакатите му с плътен слой усмихнати физиономии на кандидат-президент. Малко след това идвал друг, който на свой ред бързо и технично слагал образа на противниковия кандидат.
Надпреварата се повтаряла, докато стената набъбнела до неузнаваемост, а от анонсите за музикалното събитие не останел и милиметър.
„Имам чувството, че това лепене е най-важното за предизборните щабове, нищо по-креативно, нищо по-умно или забавно не можаха да измислят политическите пиари" - в крайна сметка обобщава унило познатият ни.
Трябва да се съгласим с него, не мислите ли. Ако срещите с труженици, апатичните дебати и абстрактните ангажименти бяха някак си очаквани, то графичните решения и слоганите на основните играчи в тези избори удариха дъното на скуката и посредстевността. Те съществуваха само защото формално изборите изискват такъв атрибут.
Ако познавате някого, чийто вот е повлиян от благия поглед на кандидата и изречение като "Градим България","Идва нов ден" или "Гласът на хората има значение", поздравете го специално от нас. Човек с толкова занижен критерий вероятно е щастливец.
Далеч сме от мисълта, че мотото на кандидата или способността му да придаде малко по-обятелен вид на канцеларското си излъчване, могат да променят нещо, особено в България.
Ако си спомняте шегата от знаменития филм на Бари Левинсън „Да разлаем кучетата" - имиджът на президента беше спасен от серия ефектни трикове, докато официалните анализатори отдадоха факта на ключовото послание „Да не сменяме конете по средата на потока".
И точно защото мотото е толкова незначително, би могло да се помисли за нещо оригинално, провокативно и дори забавно. Джими Картър не спечели изборите заради слогата „Не само фъстъци", още по-малко пък Клинтън взе първия си мандат благодарение на фразата „Икономиката, глупако". И все пак свежото и нестандратното винаги помага. Изобщо няма нужда да отваряме дума за постерите на Шепърд Феърли и ролята им в кампанията на Обама.
Странно, когато става дума за продажбата на бира, перилен препарат или вафли, копирайтърите у нас могат да измислят удивително хитри изречения. Те обаче или не са допускани, или са нежелани, когато нещата опрат да ни се пробута държавен глава. А може би специалистите по политически маркетинг просто толкова си могат. В такъв случай ще им напомним: „Посланието, глупако", хайде напънете се малко следващия път, че наистина страшно взе да доскучава по тия места.
Особено, като сте решили да скривате с глупавите си плакати анонсите за свестните концерти.
посланията са като политците ни - безлични и банални, толкова е логично! "Позволи си да си мост избери си да си въжен докажи им, че си прост излъжи ги, че си длъжен." и така нататък, но няма смисъл - акъла не е к*р да го набиеш... свестните да се спасяват, промяната няма да се състои.
Кажи на познатия си да не се притеснява - следваща предизборна кампания ще е още по-тъпа и нефелна. (Например може да избираме на балотаж между Яне и Волен). Не че между Гоце и Боце има някаква разлика. ... а впрочем има - успели са да гепят доста повече пари от Яне и Волен. Всъщност това е и основната "политическа" разлика. Но все пак в държавата на лумпените, алкохолизирани, некадърни и нещастни маймуни е така... В края на краищата политиците, както и кампаниите им, са следствие от простотията народна. На пИчалившити, както и на целия български народ "чИстито!" Едно "послание", което ми допадна особено много на мен: "Нация, която предпочита позора пред опасността, е готова за господар и заслужава такъв." - Александър Хамилтън. (Иначе "Да разлаем кучетата" е уникален филм, но все пак за сравнително демократични общества. За нас по-подходящ е "Планетата на маймуните")
"„Имам чувството, че това лепене е най-важното за предизборните щабове, нищо по-креативно, нищо по-умно или забавно не можаха да измислят политическите пиари" - в крайна сметка обобщава унило познатият ни." прав е, но дали той прави нещо по-различно? май не, а? така, че не вярвам да има пълен сбор винаги на организираните от него мероприятия. по въпроса за креативните копирайтъри съм дълбоко несъгласен! защо не ми напомниш някое свежо българско послание, та да се посмеем заедно? много трябва да мислиш и накрая ще се окаже, че ако има такова - слоганът е преведен от реклама, сътворена извън зоната на кебапчетата. рекламите от ден на ден стават от тъпи по-тъпи с невероятна скорост - последица от чалгата на всички нива и във всички области тук! като се има предвид, че нивото на внушение трябва да е с 10-15 пункта под средното равнище на таргет групата - не ми се мисли за интелекта на облъчваните с такива нелепи внушения. опростачването отдавна е официална държавна политика, явно вече е дало отровните си плодове, какво да се прави?
До 5 : Това , че един кмет е кадърен защо го свързващ с политическа сила . Това , че Герб се опитаха най-успешните кметове да ги привлекат в своите редици е друга бира. Аз съм от Пазарджик , там кмета не се "продаде" партийно и се яви като независим иди виж резултата(70% за него , Герб 12% , БСП 10%) - няма по-голямо победа над Герб сигурно в цяла България нито в Кърджали от ДПС , нито от някой кмет на БСП. Та въпроса ми е ако кмета на Бургас не се беше явил като кандидат на Герб, а независим дали пак нямаше да спечели ? Не е ли подкрепата изтъргувана за някоя бъдеща министърска позиция в голямата пожарникарска въртележка на кадри?