Ferrari ще представи официално на автомобилния салон в Женева другата седмица най-бързият и мощен сериен модел в историята на марката - F12 Berlinetta. Новият модел се явява заместник на 599 и поредицата сравнения между двата автомобила са повече от интересни.
Автомобилът се задвижва от 6,3-литров V12 двигател с мощност 730 конски сили - това е първият мотор от новото поколение V12 агрегати на Скудерията и негова версия ще намери място и в следващото поколени на Enzo, което трябва да дебютира до края на годината.
F12 Berlinetta ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,1 секунди, а ограничителят на оборотите на атмосферния мотор се активира на 8700 об/мин.
Първоначално се смяташе, че автомобилът ще получи означението 620GT, но името е препратка към класическия модел на Ferrari - 250 GT Berlinetta.
По информация на Ferrari новият автомобил е завъртял най-бърза обиколка на домашното трасе на Скудерията - "Фиорано" за 1,23 минути, което го прави най-бързият сериен модел, излизал на пистата. От компанията обявиха, че максималната му скорост е над 340 км/ч.
Двигателят на F12 има специфична мощност 116 конски сили на литър работен обем и е базиран на мотора, който се появи във Ferrari FF - V12 с работен обем 6262 кубически сантиметра, а цилиндровите редици са разположени под ъгъл 65 градуса една срещу друга. Но версията за F12 е с 80 конски сили по-мощна. При 599 мощността на 6-литровият V12 пък е 612 конски сили.
При F12 Ferrari обяви намаляване на разхода на гориво и нивото на вредните емисии, въпреки увеличението на мощността. Отделянето на въглероден двуокис намалява от 415 на 350 грама на километър. Разходът на гориво пък спада на 15 литра среден разход на 100 километра пробег. Тези резултати обаче се постигат с предлаганата като опция система "старт/стоп".
Допълнителната мощност и подобрената динамика са наложили някои промени във F12 в сравнение с 599 - автомобилът е дълъг 4618 мм, широк е 1942 мм, а височината му е едва 1273 мм. Така, спрямо 599 F12 е по-къс с 47 мм, с 20 мм по-тесен и с 63 мм по-нисък. Междуосието също е намалено, но от Ferrari не съобщават с колко спрямо 599, където е 2750 мм.
Двигателят, седалките и арматурното табло са по-ниско в F12 в сравнение с 599, като по-ниско е свален и центърът на тежестта на цялата кола. Конструкторите са постигнали "идеалното" разпределение на теглото между предния и задния мост - 46:54, а при 599 то е 47:53.
F12 е с пространствена алуминиева рама, като са изграждането на шасито и каросерията са използвани 12 различни вида леки метали. В резултат на това структурната здравина на шасито е подобрена с 20% спрямо 599, а теглото на автомобила е 1525 кг, с 70 по-малко от 599.
Дизайнът на F12 е дело на Pininfarina и Ferrari Styling Centre, като специално внимание е обърнато на аеродинамиката на автомобила - притискането към пътя е с впечатляващите 76% по-добро от това на 599, а коефициентът на аеродинамично съпротивление е снижен до 0,299.
В аеродинамично отношение са ползвани доста решения от моторните спортове. Едно от тях е т.нар "Въздушен мост" - при него се насочва въздушната струя, влизаща през страничните въздухозаборници на предния капак, тя минава през калниците и след това се разделя и насочва така, че са обдухва вратите. Това решение намалява аеродинамичното съпротивление и позволява по-добър контрол върху турбулентните въздушни потоци.
F12 е богато оборудван с електронни системи, които подпомагат водача - диференциал, който се командва изцяло от електроника, система ESP Premium, система за тракшън контрол, дериват на използваните доскоро във Формула 1 и мощна и бързо реагираща ABS система.
Все още цената на F12 не е обявена, но се очаква да е поне 275 000 евро, като поръчки ще се приемат от дните на автомобилното изложение в Женева.