Както и се очакваше, новият „градски кросоувър" на Renault - Captur, е базиран на четвъртото поколение на популярния модел Clio и няма нищо общо с концепта, показан на автомобилното изложение в Женева през миналата година.
Серийният Captur е с дълъг 4120 мм, което е само с 15 мм по-малко от дължината на Nissan Juke, който също е изграден на В-платформата с предно задвижване на алианса Renault-Nissan.
Въпреки че дизайнът на Captur не е толкова впечатляващ в сравнение с този на концептуалния модел, оформлението на автомобила е интересно и грабва окото. Кросоувърът е с по-груби черти от Clio IV, с по-голям клирънс и по-големи колела. Интериорът е модуларен, решение, заето от съвременните MPV модели, като в купето има множество ниши за дребни предмети.
Двигателната гама е като при Clio и в нея влиза 3-цилиндровият бензинов турбо мотор с обем 0,9 литра и мощност 89 конски сили, както и 1,5-литровият турбодизел със същата мощност, който отделя едва 96 грама въглероден двуокис на километър.
Captur ще се произвежда в завода на Renault във Валядолид, а официалната премиера на модела ще е през март на изложението в Женева.