Renault 4 беше една компактна френска легенда от 60-те.
Симпатичният хечбек се произвежда над 30 години и от него са направени и продадени повече от 8 милиона бройки - истински бестселър. Затова сега Renault силно се надява да пожъне подобен успех и с електрифицираната версия.
Тя беше представена на автоизложението в Париж, където брандът припомни думите на бившия си изпълнителен директор Пиер Драйфус - че Renault 4 е вечно като дънките.
Именно от неизменните дънки е вдъхновено и електрическото R4 E-Tech.
Хечбекът пораства до кросоувър - базата е удължена с 22 сантиметра, а височината е с 8 сантиметра по-голяма.
Последното важи най-вече за разстоянието между праговете и земята, което вече е осезаемо по-голямо, за да има и повече подвижност, маневреност и издръжливост.
Цветът на представения R4 E-Tech е син или, може би е по-правилно, дънково син.
За да изглежда модерно като нов чифт джинси, електромобилът има хоризонтален преден капак, странни стопери, инсталирани на мястото на куките за теглене, и идеално правоъгълни задни прозорци.
Дизайнът тип "подвижна кутия" се запазва почти напълно, само е осъвременен и му е придаден духът на XXI век. Черните панели на мястото на радиаторната решетка са от поликарбонатно стъкло с релефни мотиви.
Не се чудете обаче, ако R4 E-Tech ви изглежда съмнително познато - той доста прилича на Honda e.
Готиното при Renault обаче е таванът от масивна пластмаса, който се плъзга назад и открива "втори таван" от плексиглас.
Така в купето навлиза пряка слънчева светлина, а плъзването може да се активира както с бутон, така и с гласова команда. За да са напълно доволни бъдещите клиенти, те ще могат да избират между общо 670 цветови комбинации за цвят на електромобила и цвят на интериора.
Пробегът с едно зареждане на R4 E-Tech е около 400 километра при идеални тестови условия.
Това се комбинира с учудващо леко за електромобил тегло от 1410 килограма. Конските сили варират от 100 до 150 в зависимост както от режима на шофиране, така и от модификацията, която потребителят си избере.
Всички варианти обаче по подразбиране пристигат с гуми, подходящи и за пресечен терен.
Знае се, че R4 E-Tech официално излиза в продажби през 2025 г.
От Renault ще направят всичко възможно цената на електромобила да е под 30 000 евро за базовия вариант, за да влязат в пряка конкуренция с китайските евтини електромобили.
Именно те ще са най-настървеният съперник на R4 E-Tech, защото дори и след въвеждането на новите мита от Европейския съюз редица електрически коли от Китай гравитират именно около цената от 30 хил. евро.