Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Peugeot e-408 - умен фастбек с ChatGPT, но и непокътнат френски дух

Пробег от 450 километра никак не звучи зле Снимка: Peugeot
Пробег от 450 километра никак не звучи зле

Peugeot e онази компания, която без много шум и фанфари подменя моделите си с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) с електромобили. Освен това за разлика от конкуренцията Peugeot използва старата си номенклатура от каталога си, като само добавя едно E пред номера, за да покаже, че става въпрос за електромобил.

По същия начин в Европа пристига и новият Peugeot e-408, вече напълно електрически.

Вече видяхме негова хибридна версия през 2022 г., сега е време за още една крачка напред.

Снимка: Peugeot

Peugeot e-408 запазва формата си на стилен фастбек, макар че базата му е увеличена с няколко сантиметра, за да се отвори място за батерията. Иначе предната имитация на решетка запазва вида си непроменен.

Отзад също отново откриваме "котешките уши" - леки удължения на тавана, които спомагат за повече аеродинамика и по-добро представяне на пътя. По думите на Peugeot те успешно заменят по-масивните и невинаги по-красиви спойлери.

В Peugeot e-408 компанията спазва традицията колите, макар и вече електрически, да носят френския дух на елегантност и лаконичност.

И предните, и задните фарове са заменени от LED светлини, като задните са покрити и с фасети, които отразяват слънчевата светлина през деня.

Снимка: Peugeot

Приятна новост е, че предната решетка вече се слива повече с основния цвят на колата и не изпъква толкова, а вместо това хармонично прелива към предния капак и вратите.

Компанията не пести от място за багаж - 471 литра обем на багажника е много добро постижение за фастбек.

Пробегът с едно зареждане би трябвало да е около 450 километра.

Батерията осигурява мощност до 210 конски сили, които падат до около 170 при икономичните режими на шофиране. От друга страна спортният режим на шофиране вдига конските сили до 213-215 за по-динамично представяне на пътя.

Стандартна за Peugeot термопомпа предпазва батерията от прекомерно охлаждане и от проблеми в по-студеното време.

Peugeot e-408 пристига с вече познатото за електромобилите бързо зареждане и може да вдигне от 20 до 80 процента за около 30 минути. За около 10 минути бързо зареждане пък водачът може да добави към пробега си над 100 километра.

Снимка: Peugeot

В купето, което брандът нарича i-Cockpit, откриваме компактен волан със скосена долна част и голям 10-инчов дисплей на инфотейнмънт системата.

Немалка част от другите контролери обаче са с физически бутони - тенденция, която ще наблюдаваме все по-често и която не отвлича твърде много вниманието на шофьора от пътя.

Софтуерът предлага скромните три режима на шофиране - нормален, спортен и икономичен. С по-рязко натискане на педала за ускорение се включва спортният режим, който предоставя и най-много мощност.

Инфотейнмънт системата работи с изкуствения интелект на ChatGPT и се управлява с гласови команди.

Така на разположение след само една команда са карти, маршрути, забележителности наоколо, заведения, бензиностанции. Изкуственият интелект може да генерира и разнообразни забавления за децата - музика и тестове например.

Електромобилът е в предварителни поръчки още от 2 октомври за цяла Европа.

Цената за европейския пазар започва от 53 500 евро, а за България - от 104 700 лева.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените