Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как сервитьорките си отмъщават на кофти клиенти

Тихо, но осезаемо Снимка: iStock
Тихо, но осезаемо

Мислим си, че дори и да се държим гадно със сервитьора, ще ни се размине.

Това съвсем не е така!

Сервитьорите имат редица начини, по които тихо да си отмъстят на кофти клиент.

Забравете банални митове като плюенето в питието или храната. Дори и да има такива случаи, те са по-скоро изключение, а и има далеч по-неприятни начини, по които обслужващият персонал да си отмъсти.

Във форуми като Reddit и Quorra настоящи и бивши сервитьори един през друг споделят изобретателни начини, по които са накара клиентите си "да си платят" и то не само в прекия смисъл.

Ето някои от тях:

Нарочно игнорират грубите клиенти

Снимка: iStock

Това е сред най-честите отмъщения.

Колкото по-грубо и настоятелно даден гост на заведението вика сервитьора, толкова повече последният ще се прави, че не вижда и не чува. Трикът действа почти безотказно, защото с напредване на времето клиентът става все по-нервен, но и все по-безпомощен.

В същото време обслужващият персонал винаги може да си намери извинение, че е зает някъде другаде - носи спешна поръчка, има много поръчки за вкъщи за опаковане, трябва да почисти и подготви околните маси за други клиенти...

Една от потребителките в Quorra споделя, че е наясно, че подобно поведение няма да ѝ донесе бакшиш.

Тя обаче бърза да допълни, че по нейните наблюдения нерваците така или иначе си намират поводи да остават малко или никакви пари отгоре, така че въобще не съжалява за отмъщението си.

Настаняват на възможно най-неприятното място

Някои клиенти започват да се държат грубо направо с влизането в заведението.

Сервитьорите си имат начин да си го върнат - настаняват ги на някое от най-неприятните места в ресторанта. Такива са масите до тоалетните, до бара, където често е прекалено шумно, или пък в дъното на заведението, където персоналът трудно вижда, когато го викат.

И тук сервитьорът винаги може да си намери оправдание, например че това е единствената свободна маса или че всъщност масата е с възможно най-перфектното разположение.

Оттам нататък клиентът има избор - или да лиши ресторанта от неприятното си присъствие, или да преглътне лошата маса, която са му дали и да преосмисли поведението си.

Умишлено забавяне или бъркане на поръчката

Снимка: iStock

Явлението е описано в книгата "Ядът на сервитьора" на американеца Стийв Дубланика.

Дубланика при разговора си с различни сервитьори установява, че отмъщението е доста често срещано. Ако клиентът се е държал неприятно, още когато поръчва, е много вероятно поръчката му да е готова, но сервитьорът да я забави умишлено.

По този начин храната стои на паса и изстива, а гостът на ресторанта чака и се нервира.

Друг вариант е да бъде донесена съвсем целенасочено сбъркана поръчка или поне част от нея. Например клиентът е поръчал гарнитура от задушени зеленчуци, но получава пържени картофи.

Може да звучи дребнаво, само че е начин сервитьорите, които и без това са натоварени, да получат едно малко възмездие заради невъзпитани клиенти.

Отмъщение в интернет

Все пак сме в XXI век и всички са в социалните мрежи.

Затова вече никак не е рядкост ако сервитьор желае да си отмъсти, просто да постне за грубите си клиенти в интернет. Така онлайн и пред очите на хиляди се озовават мизерни бакшиши на огромни сметки, викащи до небесата клиенти и какво ли още не.

Най-отмъстителните дори не си правят труда да скрият лицата на гостите и във видеата им ясно се различава кой и как е предизвикал отмъщението.

А във времена, в които интернет е едно голямо село, шансът грубиянинът да се види и да се познае, както и неговите приятели и познати, никак не е малък...

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените