Червеното и бялото вече не са единственият избор за любителите на виното.
Испанският стартъп Gik изобрети нов вид вино, което е с ексцентричния цвят на електриково синьо. Те се надяват това да се превърне в любимото питие на младото поколение, което предпочита напитките да бъдат не само вкусни, но и да изглеждат достатъчно добре, за да събират максимален брой харесвания в социалните мрежи.
Екипът на Gik е съставен от млади хора, в двайсетте си години, които нямат предишен опит с вината. Те нямат фиксиран офис и график. Това са дизайнери, програмисти, художници и музиканти, които са много далеч от корпоративния бизнес модел. Те са се събирали заедно, за да експериментират и да създадат нещо ново, весело и иновативно.
Gik споделят, че са работили за създаването на новото синьо вино в продължение на две години, заедно с учени в областта на храните от испански университети.
Те отлично разбират, че с този свой продукт, нарушават напълно винения етикет, но смятат правилата за дегустация на вино за отживелица. Според тях, не е нужно човек да е учил енология, за да може да се наслаждава на чаша хубаво вино.
Синьото питие има сладък вкус и силно наподобява ризлинга. Цветът му се получава от синия пигмент в гроздето – антоцианин и друг естествен оцветител - индиго. Виното Gik може да се консумира с храни като суши, начос с гуакамоле, паста карбонара и пушена сьомга.
Защо синьо?
От Gik обяснват, че синият цвят символизира прогрес, движение, иновации и безкрайност.
Бутилките синьо вино ще се предлагат в скоро време във Великобритания, Франция, Холандия, и Германия и ще струват около 10 евро.