Ето какво прочетохме из ония дни в медиите:
„Когато хората са по-образовани, раждаемостта спада. Насърчаваме раждаемостта с всички инструменти, които имаме, но това е факт в цяла Европа, раждаемостта спада с повишаване на образованието. Това коментира просветният министър Красимир Вълчев пред Канал 3".
Тук има нещо смущаващо. Ако от една страна с повишаване на образоваността намалява раждаемостта, а от друга страна искаме да сме държава с образовано население, няма ли чисто математически да дойде оня момент, в който държавата ще се окаже без население?
И ако искаме България да не остане без население, какво е очевидното решение? Да намалим образоваността. Така ли е?
Коя политика да се приоритизира: на повишаване качеството на човешкия ресурс или на справяне с демографската криза?
Образоваността е от ключово значение за съвременния свят. Необразованите са неконкурентоспособни, те не могат да си намерят работа, защото не познават новите технологии и новите трудови отношения.
Бидейки необразовани и безработни, те тежат на социалната система и висят на кесиите на образованите.
Обаче демографията също е много важна. Изчезваме! Стапяме се! Няма кой да работи, няма кой да брани територията и като нищо ще ни я вземат, както ни я взеха през 14 век. Да въведем нови стимули за поощряване на раждаемостта!
Но ако е вярно, че образоваността намалява раждаемостта, то въвеждайки нови стимули в подкрепа на раждаемостта, ще стимулираме избирателно необразованите и ще произведем още повече необразовани и безработни в тежест на социалната система. И като остареем, от кого държавата ще взима пари, за да ни плаща пенсиите?
Какво избираме: да сме що-годе голям народ и да оправдаем владичеството си над тази земя (на която нормално биха живели 50 млн. души), па макар и с известни отклонения от европеидния си генотип, или да останем шепа застаряващи интелектуалци, творци, художници и високо платени IT специалисти, които в един момент неминуемо ще започнат да внасят азиатци.
Очевидно и двата варианта са кофти. Ами сега? Какво ще правим?! Няма решение!
Има, как да няма.
Дайте да видим най-напред какво преподава нашата образователна система, та да произведе оная образованост, дето от нея намалява раждаемостта и дето не я знаят необразованите.
Защо циганите имат много деца? Защото не посещават училище, включително и часовете по сексуално възпитание, семейно планиране или както там им викат. В тези часове обучават младежите как да ползват презервативи и изобщо как да се предпазват от нежелана бременност. Обърнете внимание на ключовото словосъчетание: НЕЖЕЛАНА БРЕМЕННОСТ.
Ето, бременността е вече нещо лошо и от нея трябва да се пазим, защото е нежелана. Ама иначе вие си правете секс, мили деца, само гледайте да не забременявате!
За подобно отношение към секса допринася и т.нар. „джендър образование", което се прокарва в нашите училища от съответните НПО още от 1997.
Но и извън специализираните часове образователната система полага грижи за изграждането на здрав мироглед у младежта по репродуктивните въпроси.
Като начало, изобщо не е нужно, драги младежи и девойки, да се венчавате: църковният брак е битовизъм и ако прибягваме към него, правим го единствено от патриотично чувство, от почит към традициите или просто за да не докачим дъртите. Добрата новина е, че гражданският брак също не е задължителен. Не можем ли да си живеем просто така? Можете, мили деца, как да не можете! Та това е ваше неотменимо право на себеизява! Бъдете себе си и живейте за мига!
Що се отнася до бебетата, образованият човек гледа на тях много внимателно и много по-отговорно в сравнение с необразования, защото образования са го учили да планира всичко. Ще си позволи да има бебе едва тогава, когато е изградил кариера и е сигурен, че ще може да обезпечи бъдещия член на обществото с всичко необходимо. Така образованият човек пристъпва към правене на бебета на възраст, на която необразованият вече има внуци, но сега му е по-трудно да се размножи отколкото в младостта.
Тогава образованият човек, забравил, че бременността е била нежелана през по-голямата част от живота му, тръгва по инвитро клиники и други щуротии, само и само да се репродуцира, а когато не успее - или остава сам на интелектуалната си висота, или осиновява дете, изхвърлено от някой необразован.
Тревогата за планетата е друг важен елемент от семейното планиране и борбата с нежеланата бременност.
Образователната система ни учи, че ресурсите са на изчерпване, докато човеците са ужасяващо много. Образованите хора са нравствени (защото са образовани) и ще предпочетат да се грижат за Майката Природа, отколкото да се плодят като зайци или като други необразовани същества.
Не. Хората не раждат по-малко деца, защото са образовани, а защото са образовани точно по този начин, който в никакъв случай не е единствено възможният.
Да спрем да учим децата, че е редно да правят секс от най-ранна възраст и без сериозни ангажименти помежду си, стига да не забременяват. Ако не спрем, ще ги възпитаме, че бременността е наистина нещо нежелано и че нейното насилствено прекратяване е израз на цивилизованост, на отговорност към обществото и грижа за природата.
Да спрем да внушаваме на децата, че семейството е отживелица, която няма никакво значение за модерния човек. Така ще ги доведем до убеждението, че и създаването и възпитаването на деца също е нещо второстепенно, нещо, до което човек прибягва само от скука, когато вече съвсем няма с какво друго да се забавлява.
Да спрем да говорим на децата, че сексуалността е някаква игра, в която всеки сам и съвсем безнаказано може да си избере каквато роля пожелае и после гордо да парадира с избора си пред целия свят.
Да спрем да лъжем децата, че природата е по-важна от човека. Човекът е стопанин на природата и е длъжен да я пази, но не заради самата нея по принцип, а като свое обиталище и нещо, което не му принадлежи, но му е поверено.
Да преосмислим изцяло образователната система. Да променим из основи нейния мироглед. Защото мирогледът се налага на учениците в преподаването на всеки един предмет.
Да преосмислим из основи мнението си за т.нар. „семейно планиране", „нежелана бременност" и абортите.
Да въведем задължително вероучение и то не някаква обща история на религиите по света, нито етнография на вярванията и обичаите по нашите земи, а православен катехизис.
Знам, че като прочетат горното, мнозина „интелигентни, прогресивни и модерни" агностици, атеисти, йогисти и дзен будисти ще изпищят от възмущение, но това е положението, любезни!
Такова образование - такива резултати. Ако не искате друго образование, няма да имате и други резултати. И тогава наистина остават двата пътя: или да се отречем от образование и да започнем да се плодим по природните закони, или да се стопим и изчезнем в ореол от култура и грамотност.
Освен това мисля, че Картаген трябва да бъде разрушен (преди да е изчезнал от само себе си поради прекалена образованост).
Сула, ти май скоро не си общувал с тинейджър или ако предпочиташ юноша. Образованието има за цел да предпази въпросните млади хора на първо място от болести предавани по полов път, и второ да ги научи, че е желателно децата да се планират и бъдещите родители да се подготвят за тях и ролята си на родители. Дългът е чудесно нещо, стига хората да са готови да го понесат. Преди това ги обрича на робство.
С нищо непомъдряваща статия. Докато по- високо образованите са все по- натовсрвани от данъци и хиляди други изисквания, по- ниско образованите са все по поощрявани. Другото е, че хората са по- свободни, избират повече, искат повече. Живота ги поставя в постоянен стремеж за добър начин на живот, който се постига с повече работа и образованост.
Струва ми се, че участниците във форума стигнаха много далече... Авторът ни представя мнението си по въпроса за връзката образование-раждаемост. Откровените обиди срещу него са под нивото на уебкафе. Излиза, че ако си възрастен, нямаш право на мнение... Ако си консервативен - също... За съжаление, високо ерудираният (?), интелигентен (?), и явно имащ комплекси (!) deowin, без никакви задръжки, нарича автора "слабоумен идиот". Това вече идва в повече... Дискусия ли е, форум за изказване на мнения ли е, или филиал на Блиц? Колкото до автора, нека публикува. Коментарите под статиите му показват, че е ударил с думите си десятката. Поне показва класа, за разлика от коментиращите...
Добре, Kenny. Аз ти сложих +. С някои от нещата, които казваш, съм съгласен, с други - не. Става дума за взаимно уважение на мнения. Това също е част от образованието, за което говори авторът. Наистина има неща, които са притеснителни в методите на образование. Има прекалено много експериментиране, доктриниране, липса на право на избор.... Изведнъж отпаднаха куп неща, които изглеждаха основни за образоване на малки и големи. Но нито съм специалист, нито искам да отпочвам нова тема. За да свърша най-после, ще ди дам пример с хора, които познавам. Купиха си къща за точно 1млн. евро в евр. столица, но нямат дете, защото щяло да им наруши финансовия конфорт. По тази причина са силно про-абортисти. Живеят отдавна заедно без брак и са атеисти. Това е тяхно право, но аз няма да си кажа мнението, защото не искам да дразня някои от форума тук... Всички еднакво ли сме свободни?
@realist, има разлика между изразяване на мнение и налагане на мнение. В случая Сула реши, че е в правото си, той или държавата чрез образователната система да учи (разбирай налага), правила за взаимоотношения между отделни индивиди. Така представени идеите силно намирисват на това, което в Русия се разпространява като "семейни ценности" да не говорим, че по-запознатите могат да видят и политиката за раждаемост приложена в Китай, но с обратен знак. Ако перифразирам една поговорка - в чужд дом и четири деца са малко. Щом не трябва ти да се грижиш за тях. Но за хора като Сула, това не са индивиди, които отглеждаш с любов и грижа, с цел да станат пълноценни личности, а набори за армията, жени за разплод и като цяло маса, която трябва да продължи българския род. Не мисля че съвременните младежи търсят от някого съвет дали да правят секс, затова образованието има за цел да ги предпази от грешките и НЕЖЕЛАНИТЕ последствия, не да им казва какво да правят или да не правят. Абсолютно съм за това, че децата трябва да се планират и секса е на първо място за удоволствие и изгражда близост с партньора. Продължението на рода е второстепенно и е 0,0001% от причините да правим секс. Демографската криза има много причини, но връщането назад в отношенията и разбиранията не е и никога не е било решение.
Господи, хора!!! Прочетете собствените си писания и вижте колко негативизъм има в тях. И не само тук... Имам чувството, че само чакате някой да напише нещо и се отпочва една фронтална атака срещу автора или тезата му. Рядко може да се прочете позитивен коментар от вас! Разнищва се всяко изречение, всяка дума се гледа под лупа. Не ви познавам, не знам живота ви, но се тревожа за вас - тази непоносимост към друго мнение ще ви съсипе... Желая ви хубав и дълъг живот без семейство, без деца, без вяра в каквото и да е... Жал ми е за вас... Приличате на хора, които не са щастливи и няма сила, която да промени това.
@реалист, не че нещо, но в случая ти си този, който не приемаш различното мнение и примера с твоите познати го илюстрира много добре. При положение, че баща ми беше учител, че имам 4 деца и 4 висши образования, едното от които богословско, дали мога да си трая като чета подобни безумия
И още нещо, добре е кафето да си свери часовника на редакторите с този на модераторите: Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница. "...Да въведем задължително вероучение и то не някаква обща история на религиите по света, нито етнография на вярванията и обичаите по нашите земи, а православен катехизис. Знам, че като прочетат горното, мнозина „интелигентни, прогресивни и модерни" агностици, атеисти, йогисти и дзен будисти ще изпищят от възмущение, но това е положението, любезни!"