Гaмизов Positive

Kъм името му може да бъде тагнат неологизмът think-tank във всичките му смисли - зависи от гледната точка на тези, които го припознаха като "автентичен, самосъздал се граждански активист от англосаксонски тип" (Харалан Александров) или на обявилите го за "типичен Остап Бендер, който ще си изпати" (Божидар Димитров).

Като внезапно нахлул в казионното ни медийно пространство преди повече от две години, най-общо казано хуманитарният експерт Гамизов успя да се сдобие със синдрома на перманентното внимание, оставяйки след себе си гъделичкащи конспиративното мислене легенди - и изключително крайни чувства и мнения. 

На (Skype) въпроса къде е в момента, отговаря, че предпочита да замълчи и добавя в типичен стил: "Новото винаги е недовършеното старо. Не съм се спрял и за минута."

BG Positive моделът му се крепи най-вече на осъзнаването на смъртта на фетишите в съзнанието (като този, че ЕС е зает с грижата за българското добруване). "Време е да се пробудим и да видим, че утринта е мрачна, но можем да направим деня си слънчев", казва Гамизов, според когото българите, макар бедни и загубили пътя, са едни много хубави хора, които могат всичко.

Личността

Въпросът е съсипващ... Личности са тези, които успяха да устоят на изкушението да вярват в лъжите, с които са засипвани ежедневно.

И успяха да запазят ума си честен и критичен - независимо от кого са изречени тези лъжи и колко авторитетен е този глас.

Лъжите са много съблазнителни и обещават - срещу вяра  в тях, спокойствието на примирението с кошмара около нас.

Лъжи като тези на Европейската комисия от времето, когато ни обяви за готови за ЕС с всички произтичащи задължения и права.  Или сега - когато обяви репресията върху разделението на властите за политическа воля за борба с престъпноста.

Лъжи като тази на Джордж Буш, че Сергей Станишев е Mr Clean.

Мега лъжи като измамите АЕЦ "Белене", Марица Изток 1 и 3, странната приватизация, която замени държавната липса на пазар с частна такава... или това, че има идеологически различия и житейски практики сред политиците в България.

Трябва дълбоко да се възхитим от това малцинство българи, които отказват да са част от лъжата и така запазват шанса на нацията за по-добро бъдеще.

Събитието

За мен  това събитие е много лично, отрезвяващо, недефинируемо като дата - и ми трябваха месеци, за да го възприема.

И то е осъзнаването на дълбоката самота и изолираност, в която се намира българското общество при всеки негов стремеж към истинските ценности на демокрацията.

Осъзнаването, че тези, които са ни приятели - като САЩ и силните държави в ЕС - всъщност лицемерно насърчават най-лошото в българското общество, защото се възползват от него с класическото лицемерие, че историята се пише от победителите и че мнението изказано от тях е от крайна инстанция и не подлежи на критика.

За мен лично това отрезвяване е положително. Говоря за смъртта на фетишите в съзнанието. Защото фетишът, че САЩ или някоя държава, или чиновник от ЕС от сутрин до вечер мисли за българското добруване, е мъчителен като терминална фаза на раково заболяване.

Време е да се пробудим и да видим, че утринта е мрачна, студена и тъжна - но можем да направим деня си слънчев и щастлив.

Просто трябва да се потрудим. За себе си, децата си, техните деца и тези, които още дори не можем да си представим, че ще се родят.

Явлението

Масовата култура сега е нещо като социалистическата масовка за спане по театри и концерти.

Ежедневното практикуване на правилното за сметка на лесното трябва да е нашата култура.

Проблемът е, че правилното винаги е съпътствано с много усилия и е далеч от културата на порнографията, която е отлично представена в България от чалгата, шкембе чорбата и евтиното забавление.

Но има достатъчно хора, които "прогледнахме" и повече не искаме да живеем в лъжи. Искаме си живота такъв, какъвто си го направим.

Повече не искаме да определят живота ни полуидиоти, които се събуждат по посолствата и започват деня с антидепресант, погълнат с водка.

Българите, макар бедни и загубили пътя, са едни много хубави хора, които могат всичко.

Време е народът да вземе торбата за боклук и да пъхне там сегашния "елит". После ще е лесно, защото всичко ще е продукт на естествени процеси.

Откритието

Откритието е колко много хора са устояли на описания по-горе кошмар. И колко много обичат родината си.

Като глобализиран човек, бях наистина изненадан от тях - и себе си. Винаги съм мислил, че светът е станал малък и мога да живея навсякъде. Оказа се вярно и не. Защото не мога да бъда щастлив навсякъде.

Явно понятието патриот не е само дума - да уточня, че патриот е пълната противоположност на националист.

Конкретно, сред нещата, заради които човек може да се чувства щастлив в България, е съвършено чистата разделителна линия между доброто и злото като философско понятие.

Тук всеки злодей дава всичко от себе си. Но красивите хора по улиците показват колко силен е животът въпреки всичко. С мъдроста, с която говорят с мен понякога...

Нацията иска да си върне достойнството. Наистина сега й е трудно след поредната "вълна" от безумци в лицето на продължението на Иван Костов и Георги Първанов - Цветан Цветанов... Но това е само част от "проглеждането".

Творбата

Филмът "Георги и пеперудите" на Андрей Паунов.

В този филм е всичко, което не искам и искам да се случва в обществото, в което живея.

В него е събрана цялата простота на страданието и на противопоставянето на това страдание.

И нещо много важно за мен - доброто намира сили и е живо дори на невъзможни места.

Повратната точка

...за България не е достигната и може, като всяка повратна или кръсто-съдбовна точка, да ни предложи път към мрака или светлината.

В този момент ние се стремим с всички сили да не позволим след десетки години мрак, зазоряването в българското общество да продължи към слънчевия ден.

Сигурен съм, че много от нас се страхуват какво ще видят на дневна светлина и как самите те ще изглеждат и ще се чустват под нея.

Може би България наистина е свърталище на духовен вампиризъм и светлината е смъртоносна за него. Пак ще кажа, че само от нас зависи какво ще се случи.

Незабравимото

...е в личен план. Прибирах се отнякъде преди години, дълбоко разочарован и отчаян, след среща като от филм, на която се бяха случили неща, по-гадни от най-перверзната фантазиия за теоретиците на конспирациите.

Светът изглеждаше като едно отвратително място, в което на мен и нацията, към която принадлежа, ни е отредено място в един от най-тъмните ъгли.

И тогава в самолета си поговорих с един много възрастен човек - оказа се, че ме познава, защото е с български корени и се интересува много от България. Каза ми нещо, което никога не забравям, цитирайки един антикомунистически лидер: "Никога не позволявай на съмнението да се загнезди в сърцето ти..."

#3 Той-2 11.08.2010 в 13:32:43

Елица....хайде стига с поръчковата ароматизация...!? Ти за балъци ли имаш потребителите на сайта....! Много жалко за теб и наивноста ти !

#4 SILANCE 11.08.2010 в 13:34:42

След като не ви казва нещата,заради които /не само според него/ България може да се окаже люлка на вампири,считате мнението му за тези неща,които сте на- писали? Ако има неща,които знаете и подкрепят написаното от Вас,сте длъжни да ги изложите.Иначе ще трябва да си спомним стария принцип,че добрата клюка никога не трябва да бъде потвърждавана на 100%.

#6 Той-2 11.08.2010 в 18:46:39

SILANCE Добро утро, сега ли чак разбра за родината на вампирате...

#11 Зелен Бетон 12.08.2010 в 04:46:21

@ Пламен Иванов: Мислите, формулировките, разсъжденията имат своя собствена стойност, която НЕ ЗАВИСИ от източника им. Стойностните такива са си стойностни дори когато авторът им е неясен, съмнителен или компрометиран; и обратно – идиотщините са си идиотщини, дори когато се произнасят от някой, дето всички го гледат като месия. Тоя юнак Гамизов не го познавам и нямам никаква представа що за птица е. Точно както не познавам и почти никого от всичките лица и имена, които се изказват из публичното пространство. Единственото, което съм могъл да заключа със сигурност е, че въпросният Гамизов е достатъчно интелигентен и има собствен поглед върху доста неща – което ми е напълно достатъчно, за да се зачета. Нямам намерение да го зяпна в устата и да му вярвам безкритично, дори ако възгледите му по определени въпроси ми се нравят. И обратното: нямам намерение да зачерквам априори всичко казано от него, дори ако биографията или убежденията му не ми харесват. Интересува ме СМИСЪЛЪТ на казаното. И с интерес чета какво е казал, и как го е казал. С някои неща съм съгласен, с други – не. Но при всички положения ми е и интересно, и полезно. По същия критерий оценявам всичко, което чета или слушам, откъдето и да идва то. И не ми е нужно някой да ме наставлява кое има стойност и кое – не. Благодаря за загрижеността, за себе си това го решавам единствено аз. Затова, драги Пламене, никак, ама никак не ме интересува какви грехове имало лицето Гамизов и колко бил недостоен според теб. В този ред на мисли, не бих имал нищо против да прочета в рубриката "Positive" какво мислят и Велчев, и Орешарски, и Нинова, и Петров-Трактора, и братя Галеви, ако щеш. Стига да имат достатъчно акъл да си попълнят смислено въпросника, разбира се. Пък ако списващите рубриката съумеят да разкрият нещо позитивно и у Митьо Пищова – направо ще изръкопляскам с възторг и удивление. А ти ще е добре да прочетеш пак заглавието и да провериш в речника на чуждите думи какво значи "позитивно". Може би ще разбереш защо коментари като твоите под тема с подобно заглавие са, меко казано, неуместни. P.S. Между другото, не знам чия е идеята за това Positive, но има адмирациите ми. Крайно време беше да започнат да се появяват и такива неща.

#12 SILANCE 12.08.2010 в 11:51:56

Здравейте и Вие! Лекар съм и е добре,че отделям нещата - в кабинета ми съществуват единствено пациентите и проблемите им.Стремя се да им давам всички отговори,от които се нуждаят,а не само тези,за които са дошли.Винаги се получава. Дано не се окажете прав/а,но натам е "тръгнало" - все повече вампирясали хора срещаме като отношение не само към предметите /почти свръхестествен потре- бителски стремеж към "засмукване" на каквото се изпречи или може да докопа вампирясалият/,а и към хората.

#13 GamizovS 12.08.2010 в 14:42:08

Прочетох коментарите под това набързо дадено в Скайп интервю. Не съм от хората които пренебрегват думи които не ми харесват с типична балканска арогантност. Ще отбележа, че трябва да се научим да се изтърпяваме взаимно, ако искаме нещо да постигнем като нация. Лесно мога да махна с ръка от гледна точка на житейския си опит и да препратя източника на злобните и безпочвени коментари към класификатора на потъналите в комплекси за малоценност индивиди. Така прави всеки български политик или който и да е друг с влияние в обществото. Не мога да си го позволя и не искам да го правя. Дали ви харесва или не ще трябва да работим заедно. И колкото и да сте язвителни и да искате да ме оприличите на тези които са изнасилвали и изнасилват живота ви, няма да ме откажете. През последните 15 години посветих всичките си сили на вярата и действието че нещо ще се промени. И заедно с хората които са с мен направихме достатъчно за да разберем, че това е възможна мисия. Да, аз съм лобист. Лобист за модерно и процивилизационно бъдеще на нацията. Да, аз съм предпримач. Но всеки проект с който се захващам придвижва българското общество напред. Малко и недостатъчно според мен, но напред. Когато си пускате тока в дома ви, знайте че без битката която водих 10 години с енергийната мафия, сега той щеше да бъде с 20% по-скъп. Не ми вярвате? Разпитайте дали не е вярно, че консултанската ми компания създаде най-евтиния проект в енергийния сектор и че го брани да не стане скъп години наред. Когато влизате в метрото и минавате под централната част на София знайте, че същата тази малка консултанска компания не позволи проекта да се првърне в скъп и място за пране на пари. А когато чуете, че някой говори по медиите за 7 блок в АЕЦ "Козлодуй", знайте, че същите тези хора отвориха врата за това. Мога да ви разкажа за още 5 или 6 подобни неща в България, Румъния и Унгария. Дали печелим пари от това? Да! И благодарение на тези пари мога да лобирам за друг път на нацията към която принадлежа. Дали има резултат от това? Да! И това е причината за омразата която се стоварва върху мен ежедневно. Замислете се на коя страна сте. На тези които унищожат настоящето и бъдещето на вас и децата ви или на хора като мен които вярват, че то може да бъде различно и правим всичко това да стане реално. Поздрави на всички...

#14 ludipari 14.08.2010 в 17:30:27

Гъзобрък Гамизов не може да забрави колективистичното говорене от времето на комунизма и това го издава. "Ние", "ние", "българите" това, "българите" онова... Древните са го казали: Omni determinatio negatio est, тоест "Всяко обобщение е погрешно". Всичко това говори за посредствения ум на един неуморим дърдорко. Това впечатление се засилва и от факта, че Гъзобрък е безспоен титан на заплетената мисъл. Истината е, че в България, като във всяка капиталистическа страна, 20 % от населението прибира 80 % от наличните пари. Това са знаещите, можещите, образованите и предприемчиви българи. Останалите 80 % трябва да се задоволят с оставащите 20 % от парите. Защото са необразовани, тъпи и мързеливи баламурници. В това се състои ИСТИНСКАТА СПРАВЕДЛИВОСТ на капитализма! На който не му харесва, да върви в Куба или Венецуела. Може и в Северна Корея. Апостол Апостолов www.Otslabni.net

#15 GamizovS 14.08.2010 в 20:03:30

Вие от кои сте господине? От 80% или 20%? Имам достатъчно основание да вярвам, че никога не сте правили нищо "капиталистическо" в живота си. Има една много хубава статия тук за някакви си "бели мъже". Защо ли ми заприличахте веднага на един от тях?

#16 ludipari 17.08.2010 в 06:02:14

Човек трябва да е много тъп, за да не знае кой е Апостол Апостолов. Макар че на никого не дължа обяснения, все пак ми се ще да налея малко ум в посредствената главица на Гъзобрък... Апостол Апостолов, Гъзобрък, е НАЙ- ГОЛЕМИЯТ български астролог, който през последните 21 години се сдоби с цели 4700 постоянни клиенти. Да, докато вие сте лапал мухите в странство, ние, можещите и знаещите, изградихме нашите империи тук! Вие се правите на спец, ама сте слаба ракия, затова ще ви го обясня: The money is in the list! Кой списък ли? Списъкът с постоянните клиенти, които ежегодно си правят годишния хороскоп при мен, a той струва някакви си 320 лв. Но! Това е само астрологията. Впрочем, списъкът ми не е окончателен. Всички са добре дошли! Влезте в сайта ми www.SuperAstro.net и поръчайте вашия личен хороскоп! Влезте и в другите ми комерсиални сайтове: www.LudiPari.com www.Pisaneto.com www.Otslabni.net Тъй като успоредно с това съм и един от най- значимите писатели на прехода аз списвам и цели 3 блога. В тях ще намерите поразителни неща! Не пропускайте да ги посетите: www.LudiPari.com/blog www.SuperAstro.net/blog www.Otslabni.net/blog А дано сега Гъзобрък да не се поболее от яд, злобица и завист...

#17 GamizovS 17.08.2010 в 12:53:19

Пич, хайде да си "измерим" кой колко данъци е платил за последните 3 години и от там да разберем кои какъв капиталист е...хахахаха...дълбоки уважения към занаята Ви. Но това е занаят, а не предприемачество. Днес е хубав ден и ме развеселихте искренно, за което съм Ви дълбоко благодарен...

#19 MacAllister 17.08.2010 в 22:49:43

Съвсем целенасочено пиша "късно", надявайки се тези, които попаднат тук да погледнат на долу и да видят българкото нещастие изразено в разговора след статията. Коспирации, виновни, той платил ли си е данъци, на еди-кой си ... Не знам кой е Гамизов, тази статия е първото парче информация за него, което получавам и честно да си каже не ме инетересува, не знам той ли говори за think-tanks или прави и участва в такива, но не бих го допуснал в мой think-tank не заради друго, а защото няма квалификация според моите критерии. Иначе настроението и внушението на статията му като цяло звучат добре, може да се каже полезно, но доколкото разбирам мнозина са си изградили вече в ума си типично българското "мани го тоя", а точно тази категория хора има нужда от пренасочване на емоциите си, за което подобно звучащи изказвания биха могли да бъдат полезни, ако съответната аудитория е способна да ги чуе. Колкото до англо-саксонските типове ... аз съм българин, но съм с англо-саксонски разбирания за политика и икономика в най-суровия им и натурален вид - онзи, за който можете да научуте ако се зачетете в разсъжденията на британската интелигенция във времето, когато т.нар. англосаксонски модел и мислене е добил завършена форма - времето от преди век и половина-два и после да продължите нататък. Ако не погледнете и разберете началото никога няма да вникнете в смисъла на това, което се говори и прави сега и примитивно ще си го обяснявате със световни конспирации и злонамерени действия от всъщност несъществуващи лица. Всичко е човешка природа и конспирация не може да е нищо, което просто следва течението и естествените наклонности на расата ни, лепването на етикет обикновено служи за точка на мисленето, чуването, разбирането и при нас българите е начин на живот. Британската култура в тандем с някои други е допринесла за еволюцията на цивилизацията ни толкова, колкото всички останали заедно не са и най-важното, което е направила е да накара света да приема за богатство човешката активност, интелект и предприемчивост. Естествено, не всички го мислят, дори и да го говорят, но за нас тук като че ли това е най-трудно и все мислим за богатството като за нещо отделно от нас самите. Вината и виртуалните (и не толкова виртуалните) богатства разпределяни от лошите са просто извинение, за да не си мръднеш гъзЪ. Ей това е българина и за добро или зло аз съм отрасъл в тази среда и вече сума ти години не мога да го изтръгна докрай от себе си. Дори и наистина да е необходимо да се противопоставите на някого от тези "големите", държейки се като слески клюкари няма да можете да го направите, нито ще получите парче от мечтаната торта (а ако случйно получите после ще ви се карат защо не сте го дали на другарчето). Животът е това, което правите, мислите, научавате и създавате - не го пропилявайте в кварталната кръчма и още повече не превръщайте цялата страна в кръчма. Данъци, корпуция, лобиране, подкупи и т.н. - всичко е част от кръговрата на цивилизованото общество, ако го мразите толкова, че никога да не го отчитате в сметките си винаги ще имате само една невъзможна идеализирана ситуация в плановете си - също така идеализирана като оня комунизъм дето само имал нужда от съзнание и щял да проработи. Ей заради това последното наричам кажи речи всички българи комунисти и не виждам десни в количества за мнозинство дори и да имаше кой да гласува за тях. Казано с други думи - това значи да се интересуваш от това дали имаш свобода, за да предприемеш мерки за себе си, а не да се интересуваш какво става с общата паница след като оставеното в нея вкисва вече 20 години и гъмжи от бели червеи...

#20 SILANCE 18.08.2010 в 17:38:51

Поздравления за посления коментар!Ето и допълнителна информация - Гамизов отказва да плаща за действия от рубриката "Кипи безсмислен труд".Малко,преди да прочета информацията за това,как почитателите на тази рубрика го съдят,за да го принудят да им плати,защото имали договор,обяснявах на един всезнайко, че е добре,преди да се залови да действа,да е максимално информиран.Иначе действията му са неадекватни,а усилията му да представи свършеното за постиг- нала задачите си работа - смешни.Но грамадната част от българското племе е свикнало да пита колко ще му дадат/!/,когато отиде "на работа".Да сте чул/а за такива,които да питат какво ще вършат,а после - за възнагражение /не за дава- не!/ за свършеното? Има и други неща,които прочетох,някои - поне смущаващи.Ако трябва да лепя етикет - няма подходящ,а тези,които прочетох,преценявам като необосновани и традиционни /в затъпяващия смисъл на думата/.

#21 MacAllister 19.08.2010 в 00:52:34

Запалваш ме на интересна тема. Аз не обичам да работя на заплата, но практикуването на свобода си има рискове и се е налагало да се наемам за "ратай" (обикновено "сезонно"). Странното е, че и от другата страна, тази на работодателя, чуваш въпроса "колко ще искаш (подразбира се заплата на месец)" често преди да са ти "прегледали зъбите" и почти винаги преди да са ти обяснили какво точно ще правиш, а аз разпитвам ли разпитвам за методите на работа, технологии, култура на организация и на всяко изречение напомням, че ако засягам без да искам фирмена тайна все можем да намерим начин да обсъдим каквото ме интересува по начин, който няма да я разкрие, но все ме връщат към въпроса "колко ще искаш". Случвало се е да кипвам и да обяснявам как ако работя с идиоти ще искам глоба "психиатрична помощ" и че как ако ми е интересен проблема мога да се огранича и с минимума, който ми е нужен, но не мога да го знам категорично въпреки 6-тото си чувство. Мисля, че е ясно посланието - проблема е преминал от двете страни. Българския пазар не само не предлага труд ами вече и не търси, в почти всяка "фирма" с по-корпоративен вид имаш чувството, че търсят топли тела и мениджъри, да не забравяме мениджъри! За съжаление същото срещам и в повечето чужди компании наемащи хора у нас, а и в чужбина (запада имам пред вид) това някак си взе да се случва все по-често напоследък. Боя се, че обсъждаме не български проблем, а проблем на цялата култура на северната част от западното полукълбо. Не знам как ние българите прихванахме толкова бързо точно упадъчните качества на онези, към които се присламчихме, но май имаме дарба за това. Лошото е, че това е затворен кръг, в големите организации има йерархия и веднъж пропита с такава нагласа започва да вижда различните като опасност, без значение дали цялото, към което принадлежи е в крайна сметка осъдено на гибел по тоя път. В крайна сметка нима глистите мислят за животното като за дом, който да опазят - екологията изисква сетива, а пък в червата от тях няма много смисъл.

#22 ludipari 26.08.2010 в 18:02:08

Посредствен човечец си е Гъзобрък Гамизов и това си е. Не е и чувал за Интернет бизнес и затова не можа да проумее, че аз съм пионер на Интернет бизнеса. Да, и Бата е бил занаятчия, ама след това... Какво ли се занимавам с тоя "пич". Той наистина е откровен лъжец, манипулатор и фразьор. Гъзобрък няма нито моя интелект, нито моето образование, нито моето обществено положение. И което е най- важно: той няма и никога няма да има моята класа, моето ниво и моя формат. Той е и ще си остане един дребен и доста противен Андрешко от циганската махала на Европа. Послепис: ама добре го употребих, а? Направо си избърсах гъза с него. Направих си чудничък безплатен PR на негов гръб.

Новините

Най-четените