Нямате представа за какво става въпрос. Олимпиадата по ИТ е изхвърчала в небесата. Изискванията също. Представете си как петокласници правят правят презентации с макроси и мултимедийни приложения на Small Basic.
Да ви обясня с прости думи - учители с амбиции, нещо като постоянно присъствие се състезават и конкурират, а децата са техни инструменти. Нивото се качва всяка година и ако допреди 2 години мултимедийна презентация със замисъл и идея, вложени в нея технологии и страхотен дизайн можеше да се класира на национален кръг, то сега това е изключено.
Всеки ходи там да си сверява знанията и когато се появи нещо ново, следващата година присъства във всеки проект. За тази година освен игрите и кръстословиците, на мода излиза макрос програмирането.
Заличават се последните граници във възрастите и приложенията се сливат с презентациите. В стремежа си да блеснат с презентациите си, учителите добавят неща, които техните невръстни питомци могат да издекламират, но и представа си нямат за идеята, вмъкната в нея.
За моменти вече си мислех, че учениците се ползват като превъзходни презентатори и са избирани по-техните комуникативни качества. Обучението гласи бъди убедителен, дори да нямаш представа за какво става въпрос и да не знаеш отговора.
В такива среди дори децата на журито се включват в надпреварата и асистенти в университети заедно с катедрите си работят за спечелването на скъпоценната олимпиада.
Не ме разбирайте погрешно - децата трябва да са благодарни на тези учители. Заради тях те получават страхотно образование. За хилядите часове, отделени в търсене на поредната картинка и създаването на някаква си малка анимацийка.
Малка, но отделеното време за нея се равнява в дни. За изработването на такъв продукт са необходими от 4 до 8 месеца. И всяко нещо се изпипва до съвършенство. Амбициите на тези учители, всички до един отдадени на това начинание, раждат невероятни неща.
И дори да прекаляват в някои отношения, техните ученици придобиват умения, които никъде другаде няма да получат. Присъствието на тези олимпиади ще ги направи комуникативни, уверени в себе си млади хора. Срещите с подобни на тях ще са неоценими за тях.
Жалко, че след 7 клас доста от тези деца не попадат на правилните учители и среда и не продължават в същата посока.
Формулата е следната - създавате СИП или извънкласна дейност по новия проект на министерството УСПЕХ и в продължение на 6 месеца до областния кръг бавно и постепенно, седмица след седмица създавате вашия продукт.
Дано има повече такива амбициозни учители, техните желания са от полза на децата и на обществото като цяло. Затова съм готов да им простя тези малки залитания и послъгвания. Това не е чак толкова важно.