Има много начини да достигнеш до целевата си аудитория, когато рекламираш продукт. Един от тях е да се облегнеш на нещо, което аудиторията ти харесва.
Така IKEA решават, че за страните от Близкия изток добър вариант ще е да трансформират рекламите си в минителеновели с привкус от 80-те.
Причината е в популярността на този формат (познат и като "сапунени опери") в региона и възможността чрез него да бъдат представяни ежедневни "драматични" моменти, с които всяко семейство се сблъсква.
Така в една от рекламите мъж разхвърля цялата спалня в търсене на сините си чорапи. Той дори вика на помощ своята съпруга Мануела, която обаче е възмутена от поведението му и създадената бъркотия. Още повече, когато мъжът - Хосе Армандо, казва, че не става дума "просто за чорапи", а за чорапи, които са подарък от майка му.
На финала Мануела драматично напуска стаята, а Хосе Армандо поклаща глава, изтормозен от търсенето на любимите чорапи... само за да се окаже, че цялата истерия е реклама на гардероб със специално отделение за чорапи.
Идеята е на агенцията Memac Ogilvy, които създават Мануела и Хосе Армандо като герои на рекламната теленовела "End the Everyday Drama" ("Сложете край на ежедневната драма").
Тя е заснета в типичния мелодраматичен стил с традиционните избухвания, спорове и обвинения между героите. Решението обаче винаги се крие в нуждата от нова мебел.
Така в друга реклама Мануела се събужда сама в леглото си и веднага решава, че Хосе Армандо й изневерява. Заварва го на дивана с телефон в ръка и го обвинява, че пише на любовницата си, а той просто не може да спи. Въпреки това Мануела приема случилото се като повод да напусне мъжа си.
По-смисленото решение? Нов и по-удобен матрак.
Трети "епизод" на "End the Everyday Drama" въвежда нов член на семейството - синът Анхелито. Празното му легло и отвореният прозорец говорят само за едно - момчето е отвлечено. Оказва се обаче, че той се е скрил, защото се страхува от чудовището под леглото си. Досещате се какво е решението.
Рекламите се излъчват в Обединените арабски емирства, Катар и Египет, като се очакват още видеа от поредицата. Съвсем наскоро кампанията получава две награди на фестивала за креативна индустрия "Dubai Lynx".