Защо пък не?

Не е много за хвалене, но почти всеки ден прекарвам доста време да се ровя във Facebook и да следя новостите там. Не че очаквам нещо интересно да се случи или да науча нещо полезно - правя го предимно от скука. Ако някой ви каже, че професията "софтуерен аналитик" е интересна - не му вярвайте.

И ровейки се из споменатия вече сайт, стигнах и до поредната мила, родна инициатива - „Марш за трева". С две думи, без да правя реклама на събитието - идеята е на 20-ти април хората из по-големите (пък и по-малките сигурно) населени места да се вдигнат на протест, настоявайки не само за декриминализиране, но и за легализация на марихуаната.

Първият гласец, който се обади в главата ми, прочитайки това, измрънка: „Ето това са хора без работа". Вторият се обади сърдито: „Това ли ни е най-големият проблем в момента ?". Третият, който май е по-интелигентен, каза: „А защо пък не ?". Та около този трети гласец е построен този (надявам се, хумористичен) материал.

(Това дали е нормално човек да има толкова гласове в главата си и какво лечение се препоръчва е отделна тема, която предпочитам да бъде пропусната.)

Защо пък да не я легализираме пустата му марихуана?

Част съм от поколението, в което „тревицата" се превърна в част от ежедневието - пускаш си филм, там се пуши, четеш книга - там се пуши, излизаш навън - дори и никой наоколо да не употебява, гаранция ще видиш някой, който има я дреха, я бижу, нашарено със свежите зелени листенца. Имаме водка „Мери Джейн", имаме песните на Ъпсурт (и Контрол, ако ги помните), възвеличаващи тревата, имаме и почти ежедневни новини относно поредната грандиозна акция на нашата полиция, заловила поредния „фермер".

Авторът, въпреки че в гимназията му се е случвало да удари няколко дръпки, не е защитник нито на тревата, нито на употребата й. За разлика от Арнолд Шварценегер, Стинг и разни други знаменитости, които са.

Обаче... що пък не?

Марихуаната расте почти на всякаква почва, не иска много грижи, не иска кой знае какво внимание - едно нейно легализиране ще се отрази като инжекция адреналин в сърцето на издъхващото ни селско стопанство. Е, вярно, тревицата не става ни за салата, ни за туршия, но пък колко други приложения има конопът (освен това, за което ще се протестира) - кеф ти въжета от коноп, кеф ти дрехи, от него се прави евтина хартия, има приложение и като био-гориво.

Марихуаната освен това е популярна. И американци, и японци, и араби, и англичани блажено подръпват от нея, папкат космически кексчета и „весели" баници. Пък ние се борим да станем туристическа дестинация нумеро уно. Следите ли ми мисълта? Определено имаме доста повече неща, които да предложим на туристите, от студената и сива Холандия. Прибавете към тях и легализираната тревица. Мечта!

Марихуаната е и по-безвредна от алкохола и тютюна. В това поне се опитват да ни убедят определена група съвременни учени. Може и да е така. Може и да не е. Така или иначе, българинът пие като смок и пуши като комин, та едва ли би ни навредило още кой знае колко. Пък след като на места, дори в определени щати в САЩ, тя се продава като лекарство и болкоуспокоително и даже е разрешено да се отглежда с медицински цели... къде е проблемът? Знаете, в Калифорния неотдавна имаше даже референдум дали да я легализират напълно - и това решение не мина само заради няколко процента.

Марихуана срещу престъпноста! Това звучи много нелогично като лозунг (и милите читатели сигурно се чудят дали и авторът не е припалил нещо, преди да седне да пише - не, не съм пипал никакви билки от повече от година), но като се замислите - има доза истина. В момента цените на тази иначе лесна за отглеждане билка са астрономически високи. Защото е забранена, отглежда се тайно, пренася се тайно, продава се тайно. Това й вдига цената, а приходите отиват директно в джобовете на разни кримки. Представете си я обаче легална, пакетирана, с лиценз и акциз - хем ще е по-евтина, хем ще има приходи за държавата, хем криминалният контингент ще остане с пръстче в устата. Поне по тази точка.

Марихуаната кара хората да се смеят и да постъпват по странни начини. Пък народецът ни е смръщен, намусен и кисел. Защо да не им се даде малко радост на хората? Така или иначе, толкова простотии се говорят, пишат и правят от родните хора на изкуството, политиците, медийните звезди и спортистите, че е трудно да разбереш дали са пили, пушили, шмъркали боя за обувки или са си падали на главите като малки. Тъй че тревата просто ще направи ежедневието ни малко по-светло. И ще даде логично обяснение за нелогични слова и постъпки.

Марихуаната е търсен и продаваем продукт. Погледнете Маршаловите острови, които буквално са на път да потънат в океана. Наскоро президентът им легализира кокаина и премахна визовия режим на страната, за да може всеки, който поиска да се надруса като задник, да отиде там и да си остави парите. Това с цел бедните маршалци да припечелят някой долар, за да могат да се оправят, когато страната им отиде, пак буквално, на дъното.

България също потъва. Не буквално, слава на Бога, ама във всички други значения на думата. И истината е, че дори още 20 магистрали да се направят, още 5 АЕЦ-а, да се изселят в Сибир всички бивши агенти на ДС и да клонираме Бойко, че да ни оправя и през идните десетилетия, без производство и икономика сме го закъсали. Защо пък да не е „зелено" производство? Тъй и тъй в момента залагаме на рози и охлюви.

Авторът няма да каже че е „За" легализацията. И няма да отиде нито на 20-ти, нито на друга дата да го изисква от властимащите. Просто ще отрони едно замислено: „Защо пък не?" Може би е време да мислим не емоционално, а рационално.

#1 Gastaroll 08.04.2011 в 12:53:02

Аз открито ще кажа че съм ЗА ! Ситуацията е такава в момента защото така наречените от автора КРИМКИ не са някакви обикновени престъпници а самите ни управници и именно те нямат интерес от легализацията. Нямат интерес и полицаите защото гърченето на обикновени потребители е част от корупционната схема " ми ся ко ша прайм ? " Колкото до това дали трябва да се участва в тови протест аз също съм ЗА. Дори само от принципна гледна точка трябва да участваме във всички протести. Твърде дълго време българинът е стоял в къщи пред телевизора псувайки управниците но когато дойде време за избори гласуват за най-големия олигофрен от всички възможни. И на следващите избори ще е така. Ако хомосексуалистите искат да ги зачитат като равни трябва да не се срамуват да изискват зачитането на правата им. Нищо не идва на готово. Ако любителите на марихуаната искат легализация трябва ясно да покажат че го искат. Рано или късно някоя партия ще го вреди в програмата си. Ако искаме или неискаме АЕЦ Белене - протест. Към днешна дата си направете сметка кои успяват да съберат хора за протести - Лумпените от АТАКА. "Лумпени" написах с главна буква защото такова им е името на всички. Така че мили приятели ако искате нещо -действайте и си търсете правата. Ако е незаконно да притежавате и гледате - променете закона..... ако ви стиска. Ако нямате достатъчно смелост тогава няма смисъл.....псувайте на домашно му докато се наливате с ракия менте

#2 Бойко Стефанов 08.04.2011 в 13:00:01

Gastaroll, споделям казаното от вас. точно това мисля по този въпрос. да се легализира марихуаната и твърдите наркотици да останат за твърдо преследване от службит на полицията, и експресни присъди. Не сме първата държава в света, имаме изключително подходящи примери пред себе си като Австрия, Холандия, Норвегия. И държавата без правителство, Белгия, която е европеският разпределител на наркотици и е ясно, че европейският парламент участва изключително активн в това. така че всяка държава трябва да решава сама, как да постъпи с оскотяванто и зомбясването на нацията си. това е изключително вътришин проблем. Или живеем като хора, или живеем като призраци и полудиви свине.

#4 Бойко Стефанов 08.04.2011 в 13:08:40

Разбира се, не бих назначил на работа служител, който пуши марихуана, защото съм назначавал. И аз им плащам заплатите иосигуровките и пак аз им върша работата. трябва да съм безкритично луд, за да си позволя такъв душевен лукс. Но съм убедено за легализиране на марихуаната. Аз не назначавам и заклети пушачи и пияници поради същите причини. Което не опира до марихуаната, а до самодисциплина и съзнание на човека. Така че, твърдо ЗА мекия наркотик - легален.

#5 Gastaroll 08.04.2011 в 13:33:35

Вярвам че доста от вас са били в САщ както и аз също и всички знаем че тревата там особенно в някой щати е толкова разпространена че буквално всички употребяват. В такава среда и работодателя и работника пушат, но знаят кога и как и най-важното знаят какво се изисква от тях. Аз лично бих наел човек който пуши трева. Виж ако се боде с хероин не бих и помислил да го наема, но е повече от ясно за нормалните хора къде е разликата между трева и хероин. За непросветените и тези за който всичко е все едно и също, за промитите мозъци....няма оправия. Ето и според Румен Петков това, че Уорлик пушел трева е проблем но никого не пита руменчо дали е ОК да се напива безпаметно и да пикае в шадравани. Много ми е трудно да пиша за България защото у нас няма нито едно нещо както трябва за да имаме солидна основа над която да градим заключения и да кажем ето това е ОК и затова еди кое си трябва да е така. Там където няма ценности всичко е "безценно" За съжаление тази разплута в апатия среда не може да роди никаква инициатива или ако стане чудо и се появи някакъв обществено иницииран ивент той ще бъде рожба на агресия - Не на новините на Турски език например. Как да се борим за правата си ? Отивате на кирковския пазар и купувате няколко килограма конопено семе и ръсите навсякъде където намерите ? И така става, но най-важното е да не се срамуваме да кажем, да аз пуша трева и съм обикновен човек или пък съм високо образован гражданин и имам позиция.

#7 MiaWallace 08.04.2011 в 14:36:49

Подкрепям идеята, тъй като не виждам нищо лошо в пушенето от време на време. Алкохолът, цигарите, автомобилите взимат много повече жертви - да ги криминализираме и тях тогава. Човек, който работи активно може да си позволи и да релаксира. Тези които са мързеливи и анти-социални ще са такива с или без трева.

#10 No name 08.04.2011 в 15:31:13

В статията има много логика, ама ме гложди едно съмнение, че Gastaroll е прав. Доста партии и политици са на хранилка при мафията. Не им се изтърва тлъстия кокал. Забележете, че толкова години и проституцията е в абсурдна ситуация. Тревата поне е забранена, а проституцията по нашите закони не съществува. Нито е разрешена, нито е забранена. Идеята е страхотна, ама на практика...

#13 thaddeus 08.04.2011 в 16:27:26

Да се легализира, да се продава само в кофишопове и да си има контрол на търговията и АКЦИЗ тамън, ще влезе някой лев в бюджета.

#15 Gastaroll 08.04.2011 в 16:47:51

До пост #14 Ами ето точно тук трябва да се замислим дали ни харесва нещата да се случват по този начин или сме готови да излезем на улицата с димящ джойнт в ръка. Ако 10 хиляди души излезат със запалена трева кого ще вкарат в затвора ? Сещам се за легендата с купа копия...

#21 thaddeus 08.04.2011 в 17:54:38

Rodrigo Diaz de Vivar ТНС -тетрахидроканабинол малко по-безвреден от никотина. Не си видял нито един прокопсал от тревопушене, познавам доста хора които има сериозен бизнес и сериозни доходи, а се употребяват, в това число и аз.

#22 thaddeus 08.04.2011 в 17:56:11

Ех една грешка на бързите пръсти, * а си употребяват

#23 koneye 08.04.2011 в 18:11:41

В Америка има 10 милиона редовни потребители които са 3% от населението. У нас ( ако е вярно това ) се тиражират между 200 - 300 хиляди употребяващи ( зависими ) което също прави около 3-4% от населението. Както виждате без значение каде си винаги ще има хора които ще употребяват наркотици под всякаква форма , но те няма да са толкова голям процент от населението, че да се управдават огромните суми отделяби за борба с наркотиците. Само за сведение Америка харчи за борбата с наркотиците повече пари отколкото е брутния вътрешен продукт на България( около 2-3 пъти ).

#33 Бойко Стефанов 09.04.2011 в 10:55:40

Damqn Cvetanov, ти не заслужаваш вниманието на почтени и социализирани хора. тук се разговаря по обществен проблем, а ти се намърдваш и правиш обсъждането личен проблем твой. Това се нарича нечестност, непочтеност. Твоят въпрос не е за това разискване. Ти ако си упорит да ставаш все по-нечестен и по-некоректен и все по-непочтен, както се представяш тук с елементарните си лъжи за пред добри и разбрани хора, ти съвсем скоро, ако още не си, ще влезеш убедително в криминалния контингент на държавата. Не че разбойниците, лешперите, крадците, измамниците, убийците нямат място в интернет разискванията, напротив, разискванията са за всички. Но засега ти се обръща внимание единствено с презумцията, че ни се представяш като невинно агне, а ти всъщност си един вълк единак. Не си невинен, ами си лигав, това казвам. И в този смисъл, като криминален за вбъдеще, от теб няма да се интересувам аз, другите, които пишем тук по общи и обществено значими теми. А ще се интересуват единствено специализираните в държавата органи, които се занимават с криминалните и които ти вече си срещнал, та ни се оплакваш лъжейки и н приканваш и ние да лъжем заедно с теб. Засега ти говоря. но след време няма изобщо да ти говоря, ако ти поемеш твърдо пътя на лъжите си. Ако ме разбираш, добре. Ако не ме разбираш, честно ти казвам, че няма да си направя усилието да ме разбереш, защото то е честност за честност. А честност за нечестност е за лудите хора. Аз още не съм.

#37 Бойко Стефанов 09.04.2011 в 12:26:59

добре, simbion12. Ти сега разсъждаваш ли по този въпрос, или просто се настройваш емоционално? Веднага ти казвам, че преди 15 години, на 35-годишна възраст за пръв и последен път изпуших в рамките на 3 месеца 12 цигари, действително много яка марихуана. Направих си пробата в живота и приключих още веднага. Освен битов алкохолик и до ден днешен, нищо друго не съм. задължително не се алкохолизирам 8 часа преди работа и още 1,5 час, след като съм сигурен, че съм приключил с работата. Пределно ми е познато и работенето и отпускането. И Хаймануването и хайлазуването и прекаляването с удоволствията уж, а пък те са освинвания в пряк смисъл. Работодател съм и съм служител едновременно. няма да съм жив, ако не си правя сметката добре. Вече 8 години съм избрал да съм напълно самостоятелен и плащайки данъците си на държавата съм жив и здрав и производителен. като разговаряме, всеки детайл изказан дотук от всеки участник в дискусията ми е напълно понятен, защото няма част от това, което да не познавам стабилно физически, психически, емоционално и професионално. като става дума за труд, съм професионалист. в удоволствията съм хедонист. Няма неясни за мен дотук детайли. какво очакваш ти, simbion12? да няма зони, места, точки, където да е съсредоточена повече безпътица отколкото другаде. Имам познати, не знам дали всички са още живи, от кв. Владиславово в нашия град, които живеят в поминък, наркотици. От това им се състои животът. на 30 метра от нас, градинката Севастопол и до ден днешен колите на СОД пазят разпространителите на дрога, за които е знайно из целия град, че работят за ония служители н полицията, които са обвързани с групировката ТИМ. няма неясни неща, има завоалирани интриги. Когато се легализира този пазар, той ще трябва да плаща данъци. Тази част от черния, не сивия, ами направо черен, сектор ще трябва да излезе наяве и да влезе в обществото като производител и участник в икономиката. Неговият клиентски контингент ще трябва да направи същото. Наркомани не могат да разчитат да си намерят постоянна работа и да израстват професионално и творчески. но хора, които пушат лека дрога точно така, както аз пия след работа и си лягам малко опиянен и изпълнявам професионалните си отговорности в перфектна кондиция. както нашите старци и неуравновесени роднини и познати пият витамини, транквиланти и антидепресанти всеки ден и т по време на работа. Аз не се сещам за човек, който да не променя статуса на жлезите си с вътрешна секреция всеки ден. Ако ти познаваш такива хора или дори един, просто го кажи тук, за да си променя мнението за обществения и личен статус на хората. Дали ще релаксираш по един или друг начин е въпрос на смяна на поколения и субкултури и въобще не е фатално за общественото развитие. Само едното заменя другото и става приоритет. Алкохолът е приоритет около 4,5 хиляди години, а дрогата я има от преди първобитния човек. от нея са направени първите цигари, които са само на два века. Давай си сметка какво обсъждаш, набери малко информация, отчети си собственото пристрастие и си изготви лично мнение. за да става разговор и да има полза.

#42 Бойко Стефанов 09.04.2011 в 15:49:16

simbion12, разбирам, че не желаеш да си адекватен на обстановката в която попадаш. Казах ти пряко, че преди 15 ГОДИНИ, не преди 15 минути, изпуших 12 ЦИГАРИ, а не 12 ТОНА цигари, в рамките на 3 месеца, а не на 3 МИНУТИ. Пиша ти едра, за да не си сляп. Последното ти изречение в живота на човека на планетата Земя означа: Най-добре е никога да не сте се раждали. В този смисъл, ти специално, ако искаш, можеш и да не си се раждал изобщо и вероятно това ще е най-доброто за теб самия, а не за когото и да е друг. Но след като майка ми ме е родила и баща ми е съпричастен с това, аз нямам намерение да наричам майка си уличница и баща си пройдоха, ако изобщо схващаш какво имам предвид. Така че, стегни се, пооправи се, пък тогава говори, защото досега от два коментара си сваляш нивото наполовина. Значи на следващия ще бъдеш направо на нулата. Не позволявам на никого да ме напада за да проваля разговора. Ако имаш аргументи, давай. Ако нямаш аргументи, бягай.

#50 Бойко Стефанов 09.04.2011 в 23:40:53

Научих се да пуша на възрастта на циганчетата - 6 годинки, точно от гевезелък. Да съм ербап, да съм различен. Което човек евентуално осъзнава с времето, че е възможно най-пошлата самоизмама, по простата причина, че всички постъпват точно по този начин. Довод: Не намирам никаква реална разлика между онова, от моето детство и това от сегашното детство. Няма други подбуди, мотиви. съвсем същото е. Моите родители, мои познати, близки, роднини, които не пият алкохол и не пушат цигари, гълтат хапчета за различни неща (аптеките някъде и до ден днешен се казват Дрогерия). Не познавам човек, това е мое лично непознаване, който д няма някакъв метод на релаксация или зависимост без помощта на някакъв вид приемлива слаба дрога. Това ми е Втори Довод. Колкото и да се опитвам да се сетя за някого, трескаво се опитвам и спокойно се опитвам, но не мога да се сетя. Изброявам си наум, пиша на лист хората, които си мисля, че не се дрогират по някакъв начин и се сещам, че и те се дрогират. Не познавам хора без зависимост от някакъв вид дрога: алкохол, цигари, кофеин, кокаин в какаото, люто, мляко, кисело, сокове, миризми, ухания, минерална вода, видове гимнастики, всичко отнема време и усилия и ни прави неадекватни за кратък срок от време и некомуникиращи с другите. Това е ДОВОД, мой, защото такъв ми е животът и не знам друго, освен него. Великите комбинатори на света направиха глобализация и едно от мероприятията в нея е забраната на ТЮТЮНОпушенето на публични места. Какво би трябвало да направят съвременните деца, юноши и младежи, за да са адекватни на всички останали в обществото, които се дрогират по всякакъв начин? Канабисът, марихуаната носят много ценни сензитивни умения, макар и за кратки половинчасови сеанси. Когато спирам за миг след завършителен цикъл на дадена работа, запалвам цигара, пуша уинстон червен, че е добър тютюн и е силна цигара. Защо го правя? За да отпусна мускулите и напрежението в жлезите с вътрешна секреция след продължително целенасочено съсредоточаване. Това е, което се случва. разбира се, при младите и децата, няма общо с моя мотив, но има общо с обществената мотивация в глобалния свят. Виждал съм да се уволняват работници за пушене, защото пет цигари на смяна им отнемат почти един час работно време и това е чиста загуба в производството, споделям мярката. Но има ли значение, дали ще си пушил цигара или качак? да, има малко значение. лед цигарата си леко замаян и си леко по-бавен и несъсредоточен. След канабиса си отнесен, а не замаян, но си ужасно съсредоточен. въпросът е, че си неподчиняем. Това е основният проблем в общуването със служители и работници, които пушат тази дрога. Ако си им дал точни разчети на действия и точни указания за работа, те ще работят половин час като машини. Но в работата няма такива условия, да се работи без промяна. Затова е проблемно. И каква е разликата да уволниш един заклет пушач, който не може да не пуши осем работни часа, и да уволниш един канабисо-пушач, който е неподчинен на трудовия процес за известно време през работния ден? според мен разликата е равна на 0 (нула). Дрогата е възможно най-старото средство за разпускане в света на човека, от предисторически времена. Въпреки това, човекът днес е в космоса и нито е заради дрогата, нито е поради борбата с дрогата, няма допирни точки. Това е ДОВОД. На базата на тези мои лични доводи, аз си правя сметката, че въпросът за легализиране на леката дрога е само организационен и в никакъв случай не е фатален. Въпрос на обществени навици, които в България са печално известни като носталгия по миналото и сантимент, паразитни навици, отразени в мисленето. Отбелязвам съвсем педантично, че говоря за канабис, марихуана, дори за малки дози хашиш. Не за упойващи и халюциногенни дроги, които са екстремни в живота и поради това ес ползват в специални и редки случаи. Все едно да говорим за разликата между лютата чушка и змийската отрова. Не си правя илюзии, за какво точно става дума и говоря само по същността на въпроса. Не се съмнявам, че след век или по-малко или повече, ще им разговор за пиенето на нафта, кораре, кактусов сироп, смъркането на кокаин и други немислими днес въпроси. Човечеството се развива и е пределно ясно, че ако днес беше жив един праисторически Тарзан, той щеше да умре за броени минути от интоксикацията на съвременния свят, в който ние живеем без проблеми у дома си. когато човек разсъждава по скандализиращи го въпроси, той трябва да се оттегли от собственото си моментно его, да вземе предвид всичките си знания за историята и света и така да си състави мнение. другото е чисто и просто инат на мост. Това е лично мое мнение, което се надявам да е доводи, а не само емоционални изпразнени от съдържание приказки. С уважение към дружеския, добронамерен и съвестен разговор който се води и участниците в него, както и към всеки четящ тук.

Новините

Най-четените