Браян Чънг работи като представител на християнска организация в кампуса си в Южна Калифорния, когато осъзнава, че никой не иска да чете Библията.
По време на религиозни лекции той стои на изхода на залите и раздава копия на Новия завет.
Реакциите винаги са едни и същи - студентите поглеждат книгите, прелистват ги и ги връщат.
Отблъскват ги дребен шрифт и архаичен език и или затварят книгата моментално и я връщат, или безразлично я мятат в раниците си. Чънг също не е особено въодушевен, когато получава първата си Библия, защото тогава смята, че в нея няма никакъв сюжет. Затова решава, че трябва да намери нов, по-добър начин да привлече вниманието към нея.
Чънг учи графичен дизайн и е отгледан като будист. В колежа обаче приема християнството. Там среща и свой адаш, с когото стават приятели, а по-късно и бизнеспартньори. През 2016-а двамата представят компанията си Alabaster - бранд, който променя дизайна на Библията за поколението на Instagram.
Тази година двамата Чънг очакват да продадат продукти за 900 хил. долара. Alabaster предлага евангелия, псалми и римски Библии, придружени с оригинални фотографии, а евангелията на Йоан и Матей вече са разпродадени. Книгите с твърди корици струват 78 долара. Тези с меки корици са 39 долара.
Това не са обикновените религиозни книги.
Те са вдъхновени от скандинавския стил, модните бутици и интериорите, които са популярни в Instagram. Страниците са бели, а религиозните текстове са публикувани до забележителни авторски снимки на гори, пещери, цветя, жена, която държи свещ, мъгливи полета.
Чънг иска изданията да са близки до милениалите, които непрекъснато са на смартфоните си и откликват най-вече на изображения. А ако изображението е въздействащо, то може да промени дори и начина на мислене.
Да разгледаш Библиите на Alabaster може да е успокояващо, интересно и дори вдъхновяващо. Страниците сами приканват да бъдат прочетени. Псалмите например са описани като сурови и искрени поеми на хиляда години, от които читателят може да научи повече за страданието, радостта, любовта, прошката и какво означава да имаш връзка с Бога.
Да създаваш религиозни книги за поколение, чиято вяра спада драстично с всеки изминал ден, е доста рисковано начинание.
За това разбира се си има редица обясними причини. Младите хора се отдръпват от религията, с която са родени и въобще от религиите. Някои посочват като причина консервативните възгледи на религиите, които им се струват крайно старомодни. Според Alabaster обаче вината не е във вярата, а в нейните представители.
Според Браян Чънг религиозното изкуство може да изглежда доста кичозно и демоде. Затова компанията му създава неща, които са в крак със съвременните тенденции и са достъпни. Изданията им не са само естетически издържани. Те използват модерна транслация на библейските текстове, за да са по-разбираеми.
Голяма част от вярата е в думите, а на никого не му е интересно да чете думи, които едвам разбира и произнася. Освен това обикновено Библиите са по библиотеките на хората и са почти невидими. Докато тези на Alabaster се превръщат почти в част от декорацията на интериора. Така всеки посетител може да поразгледа.
Отзивите са повече от ласкави.
Обикновени потребители хвалят комплекта книги, а религиозни лица го благославят. Но любимите истории на създателите на Alabaster са за тези, които преди не са били вярващи, а после са попаднали на книгите и са им харесали. Двамата нямат за цел да убеждават никого да приеме християнството, но според тях понякога хората не се замислят за наистина важните неща в живота.
За 2018-а фирмата е продала повече от 10 хил. Библии и е спечелила над 300 хил. долара. Смятат, че за тази година печалбата им ще се утрои. В същото време начинанието започва да привлича и инвеститори. Даниел Фонг, основател на мебелна компания, влага 100 хил. долара в Alabaster.
Той смята, че в момента има силна нужда от подобни продукти, защото са красиво направени и неповторими. Фонг мисли, че има глад за "добре поднесена религия", понеже тя не е само в църквите и проповедите. Вярващите имат нужда от "наръчници" по вяра, а Alabaster им ги осигурява, при това в красива опаковка.