Dacia Duster е синоним на евтин, но способен автомобил.
Той няма претенции да е най-добрият SUV на пазара, но за сметка на това срещу около 37 хил. лева получаваме чисто нова кола от салона, все още с фолиото по таблото.
Затова е съвсем логично Dacia да предприемат следващата стъпка - достъпният SUV да се превърне в достъпен хибрид.
Кросоувърът ще претърпи и промени в дизайна, за да изглежда по-модерно и да отговаря на новото си електрифицирано сърце под капака.
Dacia Duster 2024 получава далеч по-разпознаваем и смел вид.
По-заоблените форми на сегашния Dacia Duster са изострени, а над гумите вече има отличителни "арки" в контрастен цвят.
Променени са и джантите, както и формите на предните и задните фарове, които също са с доста по-характерна форма. Добавени са и акценти от хром и в меден оттенък.
Зад предните гуми има и допълнителни черни акценти, които Dacia нарича "колани" и които всъщност са с цел предпазване на каросерията при пресечен терен.
Тези елементи са изработени от полипропилен и съвсем умишлено са оставени във фабричния си черен цвят. Първо, така се намалява въглеродният отпечатък при производството на автомобила, и второ, повърхността е по-издръжлива и драскотините по нея не личат толкова отчетливо.
Хромът и медта, използвани за допълнение, също са от рециклирани материали.
Хибридната Dacia Duster ще се предлага в няколко варианта, като всеки от тях ще може да се движи изцяло на електричество в 80% от времето на пътя.
По-мощната версия е с 94 конски сили и 1,4-литров двигател. Тя е снабдена с два електромотора, като единият служи за стартер, а другият - за движение по пътищата. Скоростната кутия е автоматична четиристепенна.
По-слабият вариант е с 83 конски сили и 1,2-литров двигател.
Dacia Duster 2024 ще се предлага и с двигател на пропан-бутан, който все пак също е по-екологичен от бензина. Всички модели вече са със задвижване на четирите гуми едновременно.
За онези, които ще искат да изпробват кросоувъра и извън стандартните пътища, новата Dacia Duster ще предлага няколко такива режима на шофиране - за офроуд, за заснежен терен, за заледен терен и за кал и пясък. Има и еко режим на каране, който да щади електромоторите.
За пътешествениците брандът предлага и някои удобства срещу доплащане като багажник за покрива, походна маса за излети и специално походно легло, което разгърнато е с височина 190 сантиметра и широчина - 130 сантиметра.
Интериорът на Dacia Duster не претърпява особено големи промени, а използваните материали са текстил и еко кожа.
Дисплеят на инфотейнмънт системата е 10,1 инча, като пред водача има друг дисплей от 7 инча. Подложките под седалките са гумирани и от Dacia заявяват на сайта си, че това купе се пере и почиства по-лесно от всякога.
С това идва и обещанието за "най-достъпните цени в този сегмент", но конкретни числа все още не се споменават.
Официално Dacia Duster хибрид ще бъде представена още в началото на 2024 г.