Производителите, а и клиентите обичат подобни приятни перверзии - елегантен бял седан, новата 3-а серия на BMW, 4 врати, приличен багажник, още веднъж - елегантен силует, в пътническата кабина - ергономия на високо ниво и изведнъж... някъде под педала на газта са „заровени" 306 конски сили. Явно не много надълбоко защото много лесно изскачат на бял свят. Малко повече газ и бялата лимузина започва леко да танцува, а арматурното табло започва да излъчва поредица светлинни сигнали към водача.
Да пробваме пак от начало - 3-ата серия на BMW е големият успех на марката, от средата на 70-те години на миналия век това е автомобил, който събира в себе си много неща: интересен дизайн, динамика на пътя, мощни двигатели, спортен усет и т.н. Новото поколение на 3-ата класа не прави изключение, а срещата с 335i е като благоволение на съдбата - не всеки ден човек има възможност да се запознае с такъв автомобил.
Двигател - звезда
От дебюта на новото поколение на 3-ата серия се изговориха милиони думи и се изписаха хиляди редове за дизайна на модела, за „смъкването" на предницата, за елегантните линии, всичко това е вярно. И дизайнът има огромно значение - Артър Хейли го е формулирал отлично в „Колела", но тук става въпрос за нещо по-различно. Екстериорът на 335i е приятно агресивен, но далеч не подсказва на какво е способен двигателят на този автомобил.
А вниманието към него е напълно заслужено - 3-литров, 6-цилиндров бензинов мотор, оборудван със съвременните технологии TwinPower Turbo, High Precision Injection и Valvetronic. Последните три означения са много важни, благодарение на тях иначе тромавият на външен вид мотор реагира изключително бързо, набира обороти с неподозиран гняв и осигурява страхотно акустично удоволствие за водача и леко стреснатите пасажери.
Моторни тайни
Ускорение от 0 до 100 км/ч за 6 секунди, като за това се грижи отлично сметнатата и настроена 8-степенна автоматична трансмисия, за която може и трябва да се напише научен труд. Тук е налице нещо, което доскоро се смяташе за запазена територия на дизелите - максимален въртящ момент от 400 Nm, който изригва при 1200 об/мин и остава с вас до 5000 об/мин, когато най-смелите водачи ще установят, че моторът започва да „тъпче". Нескромно заемам този неофициален термин от автомобилните пилоти, защото той е много точен за този случай.
Светкавичната реакция на двигателя при подаване на газ се дължи на добрата работа на двуструйния турбокомпресор. Понятието „турбо дупка" все още съществува, но в BMW размерите й все повече се свиват.
Автомобил с много лица
Най-силната страна на 335i е, че на практика в него са събрани няколко автомобила, поне като поведение. При смяната на различните режими - гамата е богата: от Eco през Comfort до Sport и Sport+, се променя и поведението на автомобила. Ако карате с мисъл за природата и нивото на горивото в резервоара, то на режим Eco може и да успеете да се доближите до заводските данни от 7,9 литра на 100 км пробег, най-вече извън града. Но едва ли ще издържите дълго преди да превключите на Sport. Поне нашите опити винаги даваха този резултат.
Зад волана
335i предлага много възможности за забавление. Най-масово се ползва доускорението на седана на магистрала, както и гъделичкащото самочувствието минаване през завоите с по-висока скорост, съчетана с леки потрепвания на задницата. След това нещата може да станат много сериозни - пак в автоматичен режим трансмисията реагира достатъчно бързо на атаката на който и да е планински път, защото острите и слепи завои, свързани с къси прави, особено на качване, са точно мястото, където 335i разкрива истинските си възможности.
Много рядко се случва да попаднете на автомобил, който може да излезе сравнително стабилно от обратен завой и да „захапе" правата със силен наклон като продължи да се ускорява нагоре. BMW 335i е точно такъв. Затова и толкова много го харесваме. При повече газ задните гуми превъртат и при 3-а и 4-а предавки, а трябва да сте прекарали доста време в компанията на 335i, за да си позволите да изключите ESP системата му. Още веднъж - 306 коня за автомобил с тегло 1,6 тона, които карат задницата да беснее. Нека не се надценяваме.