Най-лакомите автомобили

С оглед на бързо растящите цени на горивата в световен мащаб, автомобилните компании също бързо се ориентират към все по-икономични и ефективни модели. Дори производителите на супер автомобили правят крачка встрани и прибягват до драстични за тях мерки, залагайки на хибриди или дизелови версии - най-малкото защото все повече правителства започват да изискват всяка компания да произвежда „еко версия" на всеки свой супер модел.

Тук сме събрали Топ 10 на най-лакомите и замърсяващи автомобили, като сме се ограничили с тези, които са популярни в Европа, американските производители този път са оставени на мира. Въпреки че при тях има „нормални и масови" модели, които дават сходни показатели, но за това ще говорим друг път, а доста от американските коли е трудно да бъдат наречени супер автомобили въпреки големия им разход на гориво. А и тези, които намериха място в класацията са излезли на пазара поне преди две години, като някои от тях са създадени във времена, когато евтините горива се приемаха като даденост.

И така, започваме изкачването към върха на тази класация:

10. Конкуренцията за дъното в Топ 10 е много оспорвана - кандидатите са много, но все пак решихме, който и модел на Porsche или Aston Martin ще е достоен за това класиране.

9. Тук се класира Ferrari 599 GTB Fiorano - най-икономичният автомобил в тази селекция. При градско движение автомобилът харчи 21 литра на 100 километра, а на магистралата апетитът му спада до 16 литра. Това са икономични показатели, но от по-различна гледна точка. Все едно да изядете буца масло и да смятате, че това е здравословната алтернатива на отровата за мишки -  и двете ще ви убият, но в единият случай ще стане много по-бавно.

8. Тук също се появи сериозна конкуренция. Но лидер се оказа най-скъпият автомобил, оборудван с най-големият двигател. И това е Mercedes ML63 AMG с 6,2-литров V8 мотор с мощност 510 конски сили. Ускорението му от 0 до 100 км/ч отнема точно 5 секунди. При по-скромно подаване на газ в града този автомобил харчи 21 литра, а на магистралата 17 литра на 100 километра. И в сравнение с другите в тази класация, това постижение е добро!

7. Оставаме при SUV моделите на Mercedes и седмата позиция е за G55 AMG. Също 21 литра на 100 километра в града, но пък 18 литра на магистралата. Модифицираната G-класа се задвижва от доработен от AMG V8 мотор с компресор.

6. Цените вече се покачват - Bentley Continental GT Convertible. За да пришпорвате под открито небе 6-литровият V12 мотор на този автомобил, това ще ви струва 24 литра в града и едва 14 литра на 100 километра по магистралата. В интерес на истината, кабриолетите винаги харчат повече.

5. С цена от 335 500 долара този автомобил в никакъв случай не е евтин, не е малък и лек и когато е бил проектиран, последното нещо за което са мислили дизайнерите е било икономията. Maybach 57 (по-малкият от двата модела на отиващата си марка) е оборудван с 6-литров V12 двигател, благодарение на който има нужда от 25 литра на 100 километра в града и от 15 на 100 извън него.

4. Стигаме и до сериозното италианско присъствие в тази класация. Ред е на Ferrari 612 Scaglietti - 5,7 литров V12 двигател с мощност 533 конски сили. Това означава 26 литра на 100 километра, ако искате да се покажете с тази кола в града, а извън него разходът спада на 16 литра.

3. Още един супер автомобил - Bentley Azure Brooklands. Данните за разхода на гориво са идентични с тези на 612 Scaglietti, но експертите са изчислили, че британската класика гълта повече пари за гориво на годишна база и затова влиза в Топ 3.

2. Тази позиция е не за супер, а за хипер автомобил - Bugatti Veyron. Супер спортният автомобил се задвижва от 8-литров W16 двигател, който има нужда от 29 литра бензин за 100 километра в града и от 17 литра, ако пътувате из провинцията. Цифрите са стряскащи, но да обърнем внимание на двигателя - още веднъж - 8-литров, с 4 турбокомпресора и 10 интеркулера, всъщност за такъв мотор, това е отлично постижение.

1. Победата обаче е за представител на италианската автомобилна индустрия - Lamborghini Murcielago - също 29 литра на 100 километра в града и 18 извън него. Това е положението, безспорният №1 сред по-популярните супер автомобили, които имат реални продажби.

Но в крайна сметка, не е толкова важен автомобилът, а как се кара. Защото част от тези цифри могат да постигнати и с дизелов VW Polo, особено когато става въпрос за класирането във втората половина на Топ 10.

Сега остава да видим как ще намалява разхода при следващите поколения на най-лакомите за гориво автомобили.

Новините

Най-четените