Ако ви се случва рядко да шофирате из Южна Флорида, където пенсионерите са преобладаващото население, този текст може да ви послужи като пътеводител какви автомобили може да срещнете там, както и на какво се дължи това.
Един от най-популярните сайтове в САЩ за покупка на автомобили проведе изследване за това какви коли предпочитат по-възрастните шофьори - тези, които са на 65 и повече години. И макар резултатите да бяха очаквани, все пак е интересно да се разбере как се е стигнало до тях - от доста време насам американците не са попадали на автомобилна класация, в която Топ 10 в класирането се доминира от различни модели на Cadillac, Lincoln и Buick.
Всъщност, оказва се, че възрастните шофьори изкупуват до 90% процента от производството на определени модели - това означава, че без тях, тези модели щяха отдавна да са станали част от историята.
Специалистите от сайта TrueCar.com са изследвали предпочитанията на своите потенциални и реални клиенти, навършили 65 години в продължение на две години. И резултатите недвусмислено сочат, че по-възрастните шофьори предпочитат да карат автомобили или модели, които те помнят или добре познават от времето, когато са били по-млади. Става въпрос за модели, които се произвеждат от няколко поколения автомобили - като Chevrolet Impala и коли, които са на техническо ниво поне отпреди няколко години - на практика с тях е приключил и интересът на по-възрастните купувачи към развитието на автомобилната индустрия.
Все пак, маркетинговите специалисти на Cadillac и Buick със сигурност ще има върху какво да се замислят, когато обсъждат следващия си пакет мерки за снижаване средната възраст на купувачите на тези марки автомобили.
Но сред американските класики място намират и някои азиатски предложения - основно Hyundai. Възрастните водачи в Америка не си падат особено по чуждестранните коли, но корейците пробиват в този пазарен сегмент с ниските цени на някои свои модели - при Azera 54% от купувачите са на възраст над 65 години.
От централата на Hyundai за Северна Америка официално заявиха, че дори и без по-възрастните купувачи, Azera има място на пазара в Щатите. Корейският модел е на шесто място в Топ 10, но петте коли, класирани пред него нямат шанс без верните им купувачи.
Това важи в пълна сила за лидера в класацията - 90% от производството на Lincoln Town Car се изкупува от по-възрастни шофьори, а много младежи в Щатите смятат, че такива автомобили могат да се видят само по филмите. Явно и те не са пътували скоро до Флорида.