По пътя на пилотите

Ако обичате да шофирате и харесвате природни красоти, една разходка до Рила планина винаги ще ви дойде добре. Този път ще ви заведем в околностите на курорта Боровец с ексклузивното Renault Megane Coupe Monaco GP.

Денят е петък, 12 август, часът е около дванайсет на обяд. Слънцето напича с безпощадна сила, а градусите в столицата са към трийсет по Целзий. Повечето хора броят оставащите часове до началото на така желания уикенд. Този път обаче имаме късмета да сме сред малцината щастливци, за които почивката може да започне още няколко часа преди края на работния ден. Нещо повече - точно този ден имаме привилегията да бъдем с един много специален автомобил.

Перлено бялото лаково покритие на каросерията на Renault Megane Coupe Monaco GP блести ярко под лъчите на августовското слънце. Решеният изцяло в комбинация от бяло и черно автомобил изглежда наистина стилно - талантливото съчетание на тази два цвята е класически, може би понякога дори банален трик, но пък винаги изглежда добре. Спортната предна маска, задната броня с интегриран дифузор и боядисаните в диамантено черно 17-цолови колела от алуминиева сплав придават на дългото 4,30 метра купе осанката на трениран атлет. Плакетите с надпис „Monaco GP" недвусмислено подсказват, че този автомобил е по-различен от останалите.

Отвътре играта на контраст между черно и бяло продължава с пълна сила, само че тук, за разлика от външността, доминира черният цвят. Черни са тапицериите на седалките, таблото, таванът, корите на вратите и подовите постелки. Централната конзола, инструменталното табло, скоростният лост и вътрешните панели на вратите от своя страна са украсени с полирани декорации в перлено бяло. Вдясно от скоростния лост е плакетът с поредния номер на автомобила от лимитираната серия - в нашия случай цифрата е 0616.

Крайно време е да запалим двигателя и да се отскубнем от задушливата тривиалност на градския пейзаж. След натискане на стартовия бутон под предния капак заработва един наш стар познайник - 1,9-литровия common rail дизелов двигател на Renault със 130 конски сили. Неговата мека и тиха работа е напълно в унисон с атмосферата на лежерния петъчен следобед. От високоговорителите на качествената озвучителна система едно подир друго се редят неостаряващите парчета на рок класиците от Whitesnake, а ние вече пътуваме по посока Самоков. Бизнес сградите и жилищните кооперации от крайпътния пейзаж отстъпват място на живописни планински склонове, не след дълго от лявата ни страна се разкрива и гледка към язовир Искър.

След като стигаме Самоков, но вместо да се отправим директно към известния курорт Боровец, решаваме да заобиколим през село Бели Искър, за да минем по една великолепна планинска отсечка, която не само изглежда като създадена за автомобилни състезания, а и действително често се използва като част от ралита (включително през това лято беше част от Рали България). Въпросният участък е стръмен и изобилства от разнообразни завои - прекрасно място за изпробването на възможности на всеки автомобил със спортен дух. Със своите 130 к.с. Megane Coupe Monaco GP може и да не притежава отровния нрав на спортиста Megane R.S., но при по-амбицирано каране автомобилът е в състояние да покаже и една доста темпераментна страна на своята същност. Резервите на ходовата част за бързо преодоляване на завои заслужава респект - стабилността при спортно каране далеч надхвърля това, което сме свикнали да приемаме за даденост в компактния клас.

Карането по отсечката между Бели Искър и Боровец е нещо, с което човек може да се занимава с часове - без преувеличение. След десетина минавания в двете посоки все пак решаваме да продължим към Боровец. А после и към други прекрасни кътчета на страната. Все пак уикендът тепърва започваше, а перлено белият Renault Megane Coupe Monaco GP е отличен начин човек да извлича удоволствие от всяко пътуване.

Новините

Най-четените