Volkswagen показа пистов Golf GTI

Volkswagen отбелязва 40 години от появата на първото поколение на Golf GTI с пистова версия на тази версия на актуалния модел - Golf GTI TCR.

Състезателният автомобил е разработен съвместно от SEAT и VW Motorsport и е създаден за пистовите шампионати под шапката на TCR, където ще се предлага на частни тимове.

Промените по автомобила включват допълнителен пакет аеродинамични елементи: нова предна броня, преден капак с въздухозаборник и доста по-широки калници отпред и отзад. Към пакета се включват и нови прагове, както и нова задна броня, които също имат принос за по-аеродинамика на колата и притискането й към пистата. Добавен е и

Golf GTI TCR е качен на 18-цолови лети джанти, обути със сликове Michelin, а производителя потвърди, че колата се предлага с ролбар, както и пистова седалка с допълнителна защита на главата на пилота.

Пистовият автомобил се задвижва от 2-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбо, както е по правилата на TCR, чиято мощност е увеличена на 330 конски сили. Моторът работи с 6-степенна секвенциална предавателна кутия, като предавките се сменят с перца зад волана. Golf GTI TCR ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди, а максималната му скорост е приблизително 250 км/ч.

Освен промените по мотора, инженерите са добавили и регулируемо окачване, ревизирали за кормилната уредба, която реагира по-бързо и по-точно, а спирачките също са сериозно подсилени, като предните дискове са с размер 360 мм, а задните - 310 мм.

„Golf GTI TCR позволява на частните тимове да участват в големи състезания на приемлива цена - заяви директорът на VW Motorsport Йост Капито. - Автомобилът показа страхотен потенциал при първите тестове."

VW Motorsport планира сглобяването на 20 бройки Golf GTI TCR, като за всички коли вече има кандидати.

TCR International Series е най-новият световен пистов шампионат за туристически автомобили, като 2015 беше първият сезон на надпреварата, организирана от бившия шеф на WTCC Марчело Лоти. Според правилата на TCR, който вече организира и национални шампионати със същите изисквания за колите, максималната цена на един автомобил е 90 000 евро с двигателя, а максималната мощност на 2-литровите мотори е 330 конски сили.

През 2015 титлата в TCR спечели Стефано Комини, а след него завършиха Пепе Ориола и Жодри Жене. През първия сезон пилотите, каращи SEAT Leon имаха сериозно предимство, а в шампионата се включиха още автомобилни производители: Honda, Opel, Honda, Alfa Romeo, Audi и Subaru.

Новият сезон в TCR стартира на 2-3 април на пистата „Сахир" в Бахрейн, а първият европейски старт е на 24 април на класическото португалско трасе „Ещорил".

Новините

Най-четените