Bugatti представи на автомобилния салон във Франкфурт специалната версия на Veyron Grand Sport Vitesse - Jean Bugatti. Лично президентът на марката Волфганг Шрайбер презентира автомобила и обясни, че това е вторият от шестте модел от серията кабриолети Grand Sport Vitesse. Компанията ще произведе едва три коли от версията Jean Bugatti, кръстена на третото дете основателя на марката Еторе Бугати.
Самият Жан Бугати също е бил конструктор и дизайнер и през 30-те години създава някои от най-известните модели на Bugatti, като сред тях е и легендарният Bugatti Atlantic Type 57SC.
Новият автомобил отдава почит на Жан, който загива по време на тестове на едно от своите творения - Type 57C Tank - автомобилът, с който той и Пиер Вейрон са спечелили „24 часа на Льо Ман" преди по-малко от два месеца. Трагедията се разиграва през 1939, а 30-годишният Жан излита от пътя, докато се опитва да заобиколи пиян колоездач, който незнайно как се е озовал на трасето Молсайм - Страсбург.
Тази версия на Veyron едва ли ще допадне на масовия вкус: екстериорът е подчинен на черния цвят на фиброкарбоновите елементи, кожената тапицерия в интериора е с цвят на бира Guiness, а на борда присъстват профила на 57SC, както избродираното лице на Жан. Но е сигурно, че ще се намерят трима купувачи, за да се реализира цялата серия.
След Jean Bugatti предстои лансирането на още четири серии от по 3 коли, което прави още 12 и така компанията ще е на около 50 автомобила от заветната цел, поставена пред Veyron Grand Sport Vitesse - 150 произведени бройки. Миналата година беше продаден и последният от общо 300 произведени автомобила Bugatti Veyron.
Най-вероятно догодина пък ще видим и лебедовата песен на Veyron - версия с мощност над 1500 конски сили, която все още не е получила търговско наименование.
В един момент обаче богатите колекционери, ще се изморят от Veyron, а и без това предишните специални серии носеха усещането, че се правят само за да съживят продажбите на супер модела.
Което прави неизбежен въпроса за нов модел с марката Bugatti.
В близко бъдеще едва ли трябва да очакваме кой знае какви промени. В компанията вече планират производството на луксозния седан Bugatti Galibier, отново в производствена серия, ограничена на 300 бройки. Засега обаче проектът не е получил одобрението на големите шефове на Volkswagen, най-малкото защото не се вписва в модерната тенденция за налагане на електромобили, дори и от масовите марки.
А ако не се стигне до серийно производство? Единият вариант е Bugatti да се превърне в по-скъпия и ексклузивен вариант на McLaren Special Operations. Така марката ще произвежда единични бройки автомобили за отделни клиенти, като ще предлага технически характеристики и динамични качества по желание на купувача. Естествено, срещу доста по-високи цени.
Естествено, механиката на Veyron ще позволи автомобилът да се използва като база за тези евентуални и скъпи поръчки. В миналото тази политика не е била чужда на Bugatti - пример за това е Type 41 Royale, оборудван с 12,8-литров двигател. За съжаление, автомобилът се ражда в неподходящо откъм икономически условия време - производството му продължава от 1927 до 1933, а от предвидените 25 коли са сглобени едва 6. По това време компанията предлага на изключително богатите купувачи на Type 41 Royale богат избор на каросерии.
Но и това не е помогнало кой знае колко на компанията. Значи трябва да очакваме решение от страна на VW, което да е практично, но и да съхрани мита и романтиката около компанията, създадена от Еторе Бугати.