Възкресението на Bugatti е една от най-забележителните автомобилни истории на XXI век.
През последните две десетилетия легендарната марка се завърна зрелищно като символ на изключителен лукс, премиум качество и високи скорости.
Наскоро стана ясно, че Bugatti ще оттегли своя легендарен Chiron - чудовището с цена над 3,6 милиона евро, което до началото на тази година се водеше най-бързата кола в света, достигайки абсурдните 480 км/ч.
Сега е ред на друг модел да заеме почетното място - на сцената излиза чисто новият Tourbillon.
Това е първият модел, след като Bugatti мина под контрола на хърватската компания за електромобили Rimac при сложна сделка за сливане с Volkswagen и Porsche. Със сигурност е повече от любопитно да видим какво се е получило от въображението и уменията на 36-годишния гении Мате Римац.
Името Tourbillon идва от френската дума за вихрушка и също така се отнася до специфичен механизъм в часовниците от най-висок клас за елиминиране на несъответствията в синхронизирането, причинени от гравитацията.
По сходен начин новият автомобил комбинира в себе си прецизност и нови технологии, докато в същото време остава верен на традициите на марката.
Затова и Tourbillon е plug-in хибрид, а не изцяло електрически модел.
"От финансова гледна точка това трябваше да бъде очевидният избор, но е абсолютно грешно решение, поради което аз настоявах срещу него толкова усилено", обяснява изпълнителният директор на Bugatti Rimac - Мате Римац, цитиран от TopGear. "Bugatti е наследство, качество, производителност и аристократизъм. Тук става дума за оставане в аналоговия свят."
Въпреки това колата съвсем не изглежда аналогова със своя произведен от Cosworth 8,3-литров V16 двигател с вътрешно горене, подкрепен от цели три електрически мотора с мощност 789 конски сили. Те компенсират липсата на турбокомпресори в бензиновия двигател и водят до комбинирана обща мощност от 1775 конски сили.
Тourbillon е по-мощен, по-лек и по-бърз от предшественика си Chiron, въпреки че разполага и с 200-килограмова батерия с 25kWh капацитет, която дава възможност за преход от 70 километра изцяло на електричество.
Максималната скорост е 445 км/ч, като ускорението от 0 до 100 е за 2 секунди. Bugatti няма да бъде Bugatti, ако няма характеристики и за още ускорения. Не са много автомобилите в света, които казват за колко време могат да достигнат до 400 км/ч.
В случая с Tourbillon това става за някакви си 25 секунди.
Отвътре дизайнът е истинска класика, вдъхновена от прецизността и елегантността на най-добрите часовници в света.
"След като създадохме компанията, едно от първите неща, които направих, бе да заведа целия екип в Швейцария, за да посетим няколко производителя на часовници", казва Римац пред CNN.
Затова в колата липсват големи електронни табла за сметка на аналоговата визия. Всичко зад волана прилича на часовници, които обаче не отмерват времето, а показват скорост, обороти и всичко останало.
Целият клъстър се състои от над 600 компонента, изработени и сглобени в Швейцария. Даже централният дисплей на скоростомера има две стрелки, като часовник - по-голямата отмерва скоростта, а по-малката показва оборотите.
Естествено, има си и инфотейнмънт система с дигитален екран и мобилна свързаност, но той се показва и скрива по желание на шофьора.
Все пак всичко трябва да запази класическия си аристократичен вид с материали като титан, сапфири и ...рубини, защото все пак това си е Bugatti.
От компанията казват, че планират да произведат 250 бройки, като първите доставки ще започнат през 2026 г.
Естествено тази кола не е за всеки. Цената ѝ започва от 4 милиона долара и е само за специалните клиенти на бранда Rimac.
За този автомобил не е достатъчно да имаш само сериозна банкова сметка. Клиентът вече трябва да е притежавал Buggati или някой модел от автомобилите Rimac.