Звено за бързо реагиране

Силната концентрация на бизнеса на Peugeot в Европа и последвалият неминуем спад в продажбите при всеобщата криза на пазарите на Стария Континент принудиха марката да мисли мащабно. Резултатът е моделът 301 - автомобил без пряк предшественик, който има за задача да печели нови пазари и да отговори на нуждите на широк кръг клиенти.

При представянето му от Peugeot без свян съобщиха, че 301 е един от най-важните модели на марката в обемните продажби. Той ще се произвежда за страни с тежки условия на движение и за такива, където пространството в купето е много важно за клиентите. За целта автомобилът идва с усилено и едновременно с това комфортно окачване и с пространство на задните места и в багажника, които са сред най-добрите в класа си. Според Peugeot, разбира се.

Тези качества се ценят силно на основните пазари, за които е предназначен - Турция, Русия, Украйна, Гърция, страните от Северна Африка, Близкия Изток, някои страни от Латинска Америка и др. Неслучайно мащабното международно представяне бе в Турция. С новия модел „Пежо" ще възроди традициите на триобемните си модели от миналото (стартирайки с 404), добре известни в тези райони на света.

Основна характеристика на новия модел е здравината на конструкцията му. Тя е заложена още в спецификациите на проекта и за достигането й са изминати над 4 милиона километра в разнообразни, в повечето случаи тежки условия. В резултат на взетите решения 301 се характеризира с няколко интересни детайла: ходовата част на автомобила е адаптирана за лоши пътища, за да се гарантира комфорт; в конструкцията са използвани голям брой фиксиращи елементи за по-голяма здравина; вратите са с двойни уплътнения срещу навлизане на прах и влага; климатроникът е с функция АС max, за страните с горещ климат; долната част на челното стъкло е отопляема за страните със студен климат.

Нашият тест-драйв, включващ както равни, така и много лоши отсечки, потвърди, че комфортът е една от най-силните черти на колата и преминаването дори през най-груби препятствия не натоварва с излишен стрес пътниците. За безопасността се грижат серийни елементи като ESP, ABS, 4 въздушни възглавници, помощ при внезапно спиране, ISOFIХ и др.

Пътното поведение е послушно, но не и динамично - обратната страна на комфортно настроеното окачване. Воланът също не дава особена информативност за случващото се под колелата.

Предопределящ за добрите продажби ще бъде и дизайнът на модела. Стилистите са били вдъхновени от концептуалния модел SR1, който символизира новата идентичност на Peugeot. Това е ясно видимо в предницата с „плаващата" радиаторна решетка и вдлъбнатия преден капак с емблемата на марката в предната й част. Автомобилът притежава традиционен триобемен дизайн със свежи линии в задната част.

Друга характеристика на новия модел е голямото вътрешно пространство. Обемът на салона и този на багажника са сред водещите в класа. С междуосието от 2,65 м се постига пространство пред коленете на пътника отзад от 12 сантиметра до облегалката на предната седалка, поставена в най-задно положение. Багажникът пък е с обем от 506 литра (по метода VDA).

Иначе в салона преобладават твърдите пластмаси и трезвите линии. Ергономичността е на нормално ниво, като опростените функции и липсата на сериозни технологични екстри позволяват на водача веднага да се справи с управлението. 301 разполага с достатъчно модерни елементи за комфорт - климатроник, радио MP3 с функция Bluetooth и USB връзка, електроуправляем капак на багажника, заден парктроник и др.

Гамата двигатели включва агрегати с мощност от 71 до 115 к.с. Нов е 1,2-литровият трицилиндров агрегат със 71 к.с., който субективно се усеща като по-мощен и поне в градски условия е значително по-икономичен от 1,6-литровия със 115 к.с. Най-добър баланс от мощност и икономичност предлага 1,6 HDi с 92 к.с. За всички агрегати се предлагат 5-степенни механични кутии, а за 1,6 - и 4-степенен автоматик.

Независимо от задвижването, Peugeot 301 предлага на клиентите си честен и непретенциозен автомобил, който трябва да издържи на максимални натоварвания. Гамата от двигатели и списъкът с допълнително оборудване са къси, но базовата цена е достатъчно атрактивна - под 20 хиляди лева.

Новините

Най-четените