Ако се чудите кои са Pantone - това е онази американска компания, която всяка година обявява "Цвят на годината", а впоследствие куп модни дизайнери се впускат да творят дрехи във въпросната разцветка.
Така например цветът на тази странна 2020 година е "класическо синьо", на миналата година беше "жив корал".
Сега Pantone обявяват нов оттенък на червеното - "менструация/ менструално червено".
Инициативата идва от шведски бранд за интимна дамска козметика и продукти, предназначени за тази деликатна област. Фирмата иска да промотира не само стоките си, но и да представя един позитивен и по-усмихнат подход към менструацията като напълно нормална и банална функция на женското тяло.
Затова от INTIMINA се обръщат към Pantone с молба да се опитат да направят менструацията по-видима, а каква по-голяма видимост от ярък, червен цвят. По мнение на Pantone този нюанс ще накара жените да се чувстват горди и да посрещат ежемесечния си цикъл със самоувереност.
Въпреки, че американската фирма подчертава, че е работила с редица гинеколози и медицински специалисти, за да създаде този цвят, негативните коментари не закъсняха. Разбира се, най-много са обвиненията в излишна реклама на дамски хигиенни продукти, било то и с благородна кауза.
Куп потребители обаче обвиняват Pantone, че менструалната кръв далеч не е с този цвят.
Разцветката, която компанията представя е ярка и наситена, а потребителки в Instagram една след друга споделят, че цикълът им далеч не изглежда по този почти приветлив начин. "Със сигурност този цвят е измислен от мъж", пише една от дамите, които коментират поста на Pantone.