Само за часове във вторник сутрин китайският интернет беше подпален с най-новия секс скандал. Самият секс не е нищо особено - просто млада двойка прави секс в пробната на магазин Uniqlo и записва акта с мобилен телефон. Но докато западната преса се фокусира върху цензурата на Китайската комунистическа партия и извинението от Uniqlo, то истинската развръзка дойде в интернет реакциите.
Лудостта започна с леки шеги на тема Uniqlo в ранните часове в четвъртък, преди още много хора да са видели видеото. Нюзфийдът на WeChat - 549-милионната китайска социална мрежа и мобилно приложение, започна да се пълни с шеги за секс сесията.
Съвсем скоро всички в WeChat изпращаха линкове към видеото и целият китайски народ, групово, гледаше минута секс.
Улавяйки вълната, от Zara публикуваха в профила си в WeChat съобщение: „Елате в Zara! Нашите пробни са по-светли и по-просторни". От H&M реагираха с почти същия статус.
Скоро след това коментарите бяха свалени с обяснението, че става дума за хакване на акаунтите, но разбира се, едва след като снимки на статусите обиколиха социалната мрежа.
Появиха се меме след меме. Гвоздеят на секс програмата във видеото идва, когато глас в магазина обявява на високоговорител, че няма свободни съблекални на първия етаж и призовава клиентите да отидат на втори или трети етаж, ако имат нужда да пробват дрехи.
Вероятно причината видеото да стане толкова популярно в Китай е, че е заснето от двама китайски граждани. Порното е незаконно и въпреки че гледката на двама или повече азиатци, които стават интимни на екрана, не е новост, благодарение на японската порно индустрия, това, че видеото е заснето в границите на Китай, го прави толкова специално.
Освен това то е снимано от аматьори, докато досега повечето секс скандали в Китай включваха политици и проститутки. Секс записът в Uniqlo и последвалата вълна от интернет реакции, подействаха на Китай като глътка свеж въздух - нещо като това всички в офиса да се засмеят на мръсна шега.
То даде повод на хората да говорят за секс и младите откликнаха на тази възможност.
Само 15 часа, след като видеото беше пуснато, се появиха дрехи, вдъхновени от инцидента.
Появи се видео от китайска провинция, в което две момчета носят блузи с логото на Uniqlo и замазана снимка на секс сцена. Тениските бяха пуснати за продажба в сайта Taobao, заедно с блузи, шалове и обувки, рекламирани като идентични с тези на двойката от съблекалнята в Uniqlo.
Със скоростта, с която видеото се разпространи онлайн, правителството опита да го изличи от интернет. Това доведе до игра на котка и мишка с цензурата в китайския интернет - правителството сваля информацията, но реплика изниква някъде другаде.
Правителството я премахва, но тя отново се е мултиплицирала. И така, докато една от двете страни не се измори. Онлайн общността в Китай обаче е толкова добра в това да сваля информация и да я прехвърля от едно място на друго, че скандалът със секс касетата им се струва като детска игра. Няма как да се разбере и колко от хората са свалили видеото директно на телефоните си.
Кулминацията на скандала настъпи с татуировка - млад мъж запечата на тялото си инцидента, докато друг направи рап парче със заглавие „Благодаря ти, пробна".
За съжаление, ролята на начинаещите порно звезди вероятно ще се окаже неоценена. Полицията вече разследва случая, като разследва и самия магазин.
Има подозрения, че видеото е рекламен трик, но от Uniqlo отричат.