Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Може ли BBC да си позволи да загуби Top Gear?

Хамънд, Мей и Кларксън - емблематичните лица на Top Gear - носят милиони лири печалба на BBC
Хамънд, Мей и Кларксън - емблематичните лица на Top Gear - носят милиони лири печалба на BBC

Top Gear има аудитория от 350 млн. зрители по цял свят, разпространява се в 214 държави и е сред първенците по приходи за британската обществена телевизия.

Скандалът около водещия Джеръми Кларксън обаче накара BBC да преустанови излъчването на предаването и да отстрани временно от работа лицето на автомобилното шоу.

Въпросът е: може ли BBC да си позволи да загуби Top Gear?

Целият проблем възникна заради обвинението срещу Кларксън в юмручна разправия с продуцент от BBC по време на снимки миналата седмица.

Въпреки пестеливата информация от страна на ръководството на телевизията, британските медии разкриха причината за скандала.

След тежък снимачен ден в Нюкасъл Джеръми Кларксън се вбесил, след като 36-годишният продуцент Ойсин Таймън не осигурил вечеря за водещите на предаването.

Таймън е част от екипа на Top Gear от десетилетие и се познава добре с Кларксън.

Свадата е стигнала до физически сблъсък, който стана причината за безсрочния "мораториум" върху програмата.

Новината предизвика остра реакция от страна на феновете на шоуто, които за броени часове събраха над 250 хиляди подписа в защита на Кларксън, а под хаштаг #BringBackClarkson в Twitter тече силна кампания против решението на BBC да свали предаването от екран.

 

Има ли бъдеще Top Gear без Джеръми Кларксън?

Всъщност програмата е съществувала много преди Кларксън да заеме водещата роля. Top Gear се появява на екран още през 1977 г. (Кларксън се включва в екипа през 1988 г.) като потребителско предаване за автомобилисти.

Постепенно губи аудитория и BBC го сваля от екран през 2001 г.

Само година по-късно обаче Top Gear със съвършено нова концепция , чийто основен идеолог е Джеръми Кларксън: безумни скорости, лукс и качество на представяните автомобили, висококачествена ТВ продукция, снимки по цял свят (включително на Северния полюс) и най-важното - жесток британски хумор.

И тогава всичко се променя рязко.

За 13 години Top Gear прави общо 22 сезона и влиза в книгата на рекордите на Гинес като най-гледаното документално/риалити предаване в света.

YouTube-каналът на шоуто има над 3 млн. абонати, а феновете във Facebook са повече от 15 милиона. Списанието Top Gear - едно от водещите мъжки издания във Великобритания - се продава в тираж от 1,67 млн. копия по цял свят.

Само преди месец 22-рият сезон на предаването привлече 1,5 млн. зрители от цял свят, които имаха възможност да гледат пилотният епизод на живо в YouTube.

Тримата водещи на Top Gear - Джеза, Ричард Хамънд и Джеймс Мей (който влиза в екипа през 2003 г.) - са емблемата на шоуто, което се отплаща щедро на създателите си.

И тримата са милионери, притежават уникален автопарк, произвеждат собствени документални ТВ-продукции, участват като рекламни лица и пишат собствени рубрики в британската преса.

Конкурентите от SKY от години се опитват да привлекат триото от Top Gear с оферта за ново автомобилно шоу, но до този момент - без резултат.

BBC има още един проблем - компанията Bedder 6, която произвежда продукцията. Телевизията притежава 50% собственост във фирмата, а изпълнителният продуцент Анди Уилман е един от основните акционери.

Според годишния финансов отчет за 2012 г. BBC Worldwide е получил 4,5 млн. лири дивидент от печалбата на Bedder 6.

Джеръми Кларксън е централната фигура в звездния формат и BBC го знае.

Въпреки че поведението и острият му език често създават проблеми на ръководството на обществената телевизия, той просто умее да осигурява ценна аудитория, каквато BBC трудно може да си позволи да изгуби.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените