Въпреки критиките VietJet няма да смени "стюардесите" по бикини

След вълната от критики към календара за 2018 г. на нискоразходната виетнамска авиокомпания VietJet Aviation, за който позират модели по бикини, компанията заяви, че няма никакво намерение да се отказва от рекламната си кампания.

Тя е част от стратегията да се спечели по-голям пазарен дял за сметка на държавната VietnamAirlines.

Въпреки че за цялата кампания се знае още от ноември насам, едва след появата на първите снимки на момичета в оскъдно облекло започнаха да се появяват редица критики - както в консервативната комунистическа страна, така и зад граница.

Освен това компанията публикува в YouTube и видео със заснемането на фотосесията, което допълнително причини буря от коментари във Виетнам. Той е бил разглеждан повече от 915 000 пъти, откакто се появява в края на миналия месец.

Според критиците се акцентира прекалено много върху сексапила на екипажа, което съвпада както с вълната от разкрития за сексуален тормоз и посегателство в различни индустрии, така и със зачестилите случаи на насилие срещу персонала на самолетите.

Според тях прекалената сексуализация само може да влоши нещата, създавайки допълнително вредна среда за работещите на борда млади жени.

Това не е първият път, когато VietJet използва голотата като средство за реклама. Още през 2011 г., когато компанията тепърва прохожда, снимките на млади жени по бикини се появиха като част от рекламната й кампания. Тогава на шега много хора започнаха да ги наричат "Бикини авиолиниите".

През 2014 г. отново имаше тежки критики към компанията заради рекламна фотосесия на модели по бельо в пилотската кабина, а преди месец VietJet бе глобена от виетнамския регулатор за организиране на конкурс за танци и красота в хавайски стил на борда по време първия полет от Хошимин до туристическия център Натанг.

Според основателка на VietJet е Нгуен Фуонг Тао посланието на календара е да даде сила на жените да се обличат както желаят в принципно консервативния Виетнам.

"Всеки има правото да се облича, както си поиска, независимо дали става въпрос за бикини или за традиционно облекло. Ние нямаме против да ни свързват с образа на бикини. Ако това прави хората щастливи, тогава и ние сме щастливи", казва госпожа Фуонг Тао пред Bloomberg.

Тя е първата виетнамка милиардер и една от малкото жени по света, ръководещи авиокомпания. Далеч не всички обаче са съгласни с нея.

"Този календар връща професията 50 години назад с хиперсексуализираните образи на жените, направени само за да се изкара някой долар повече. Жените работят толкова много, за да бъдат възприемани сериозно, а този случай ни връща във времената на "Кафе, чай или аз?" - книга от 60-те години за сексуалните желания на две стюардеси флиртаджийки", коментира бившата стюардеса Хедър Пул, която сега е автор на няколко книги за това какво е да работиш във въздуха.

Сексуализирането в рекламата на самолетни услуги далеч не е от вчера. През 2014 г. гневните коментари накараха друга нискотарифна авиокомпания - Ryanair - да изтегли своя календар с леко облечени "стюардеси". По-рано тази година казахстанския портал за продажба на самолетни билети Chokotravel също беше принудена да се оправдава и в крайна сметка да свали своя реклама с голи стюардеси.

По всичко изглежда обаче, че VietJet няма да се откаже от полуголите си стюардеси независимо от всичките критики.

Новините

Най-четените