Най-ненормалната фланелка в тениса: Графити, образователни термини и череп с обърнато сърце за нос

В последните години една италианска марка завзема все по-големи територии от световния тенис. Hydrogen се определя като луксозна спортна марка, като до миналата година обличаше Фабио Фонини, който вече носи Armani.

Фабио веднага бе заменен от Фелисиано Лопес и Томаш Бердих – голямата звезда на марката в момента. Чехът, който достигна финал на Уимбълдън 2010, публикува снимка от своя тренировка, на която носи тениската и предизвика множество реакции в социалните мрежи. Николоз Басилашвили също играе с такава екипировка.

Тениската е изрисувана в стила на уличното изкуство. Графити от думи и различни символи могат да се видят и прочетат на нея. Изпълнена е и с тенис термини: брейк пойнт, Голям шлем, гейм, сет, мач, Топ 10, ас, Мастърс, твърд корт. Думата „тенис“ е изписана три пъти на различни места.

Личат и локациите на част от големите турнири: Лондон, Париж, Ню Йорк, Монте Карло, Маями, Индиън Уелс.

Много от думите са подредени така че първите им букви да образуват мотото на марката – „Прави го по-добре“ („Do It Better“ – от англ.). А в центъра на всичко е черепът – логото на Hydrogen.

***

Марката е основана от Алберто Бреши. Самият той е бивш тенисист, чиято кариера обаче е прекратена преждременно заради контузия. След това отива да учи в Лондон, където се запознава с Лапо Елкан, внук на бившия собственик на Ювентус – Джани Аниели.

Бреши се вдъхновява от стара дънкова риза на Джани Аниели, която се озовава в ръцето му като подарък от Елкан. В началото, Hydrogen, произвежда само мъжки облекла, но вече има колекции както за жени, така и за деца. Да, децата също могат да носят черепи…

Роклите на марката вече също са известни в световния тур, огромна заслуга за което има словенката Полона Херцог, която, с множеството си татуировки, прави черепа на гърдите си още по-застрашителен.

Защо Hydrogen и защо череп?

Идеята за марката се ражда през 2003 година. Тогава Алберто учи икономика в Лондон и работи по нов вид спонсрство с Формула 1. „Бях на милиони години от модата“, споделя Бреши в интервю за fuckingyoung.es. Но след като Елкан му подарява ризата на дядо си, всичко се променя.

„По онова време основните марки дънкови дрехи бяха Diesel (дизел) и Gas (газ) – продължава да разказва Бреши. – Тъй като и двете са видове гориво, реших да създам марка, която да представлява горивото на бъдещето – водород. Не се говореше много за него тогава и затова реших да кръстя марката Hydrogen (водород – от англ.).

В много си пътувания и неща, които съм чел – от Япония до САЩ – навсякъде забелязвах използването на черепи. Тогава в Италия това се смяташе за неуместно. Исках и да го променя малко, затова създадох изчистен дизайн с обърнато сърце за нос. Въпреки това, в началото не бе добре прието в Италия, докато навън беше приветствано моментално.“

***

За съжаление или за щастие, от Hydrogen предлагат доста по-изчистени варианти на фланелките, когато стане дума за официални мачове. Затова не се надявайте да видите Бердих в бялата тениска на графити. По-скоро, екипът му ще изглежда по този начин. Но поне черепът си е там...

Вижте тази публикация в Instagram.

6 months just for this feeling 💪🏼 photo credit: ©️QTF/Paul Zimmer

Публикация, споделена от Tomas Berdych (@tomasberdych) на Дек 31, 2018 в 11:21 PST

Новините

Най-четените