Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

7 часа оперираха Кубица, спасиха ръката му

Кими Райконен е един от претендентите за мястото на Кубица в Renault Снимка: Getty Images
Кими Райконен е един от претендентите за мястото на Кубица в Renault

Лекарите в болница „Санта Корона" близо до Генуа оперираха 7 часа и 15 минути пилота на Lotus Renault Роберт Кубица и спасиха дясната му ръка, но почти сигурно полякът ще пропусне предстоящия сезон във Формула 1.

Преди операцията излязоха предположения, че може да се наложи дясната ръка на Роберт да бъде ампутирана, но операционните екипи, които са работили на две смени са успели да се справят с трудната задача.

Според професор Марио Игор Росело, Кубица ще може отново да използва пълноценно дясната си ръка „до една година".

„Операцията беше много сложна и имаше риск да загубим ръката му", обясни Росело. „Наложи се да наместваме кости и да свързваме отново вени, сухожилия и мускули, но се справихме.

„Ще ни трябват още няколко дни, за да оценим по-точно контузиите на Кубица, но смятаме, че Роберт ще се възстанови бързо и до една година ще може отново пълноценно да използва дясната си ръка. В края на операцията ръката на Роберт вече се беше затоплила и животът в нея се върна."

Кубица катастрофира в първата отсечка на рали „Андора" в Италия, след което остана приклещен в смачканата Skoda Fabia S2000 над един час докато спасителните екипи успеят да го измъкнат. Според очевидци, Роберт е катастрофирал с много висока скорост, като първо колата му се е ударила в каменна стена, а след това е изкъртила близката мантинела. Навигаторът на Кубица - Якуб Гербер е невредим след катастрофата.

Снощи се появиха непотвърдени предположения, че тежките контузии на Кубица се дължат на счупилия се предпазен ролбар в купето на колата, но след това стана ясно, че по-вероятната причина за тежките поражения по дясната част на тялото на Роберт е друга - големи парчета от мантинелата са пробили колата и на практика пилотът от Формула 1 е пострадал от удара в тях.

Тази катастрофа отново върна вниманието върху решението на Lotus Renault да разреши на Кубица да участва в ралита - първо с различни модели на Renault - Clio S1600 и R3, а след това и с много по-мощната и бърза Fabia S2000.

„Утре заминавам за Италия, заедно с Виталий Петров, за да посетим Роберт в болницата - заяви снощи шефът на тима Ерик Булие. - Искам да го уверя, че с нетърпение очакваме възстановяването му."

Липсата на Кубица през настоящия сезон е сериозен проблем за тима на Renault, който съвсем наскоро подписа гигантски спонсорски договор с Lotus на обща стойност над 120 милиона евро за следващите пет години. Вторият пилот на тима - Петров има зад гърба си само един сезон във Ф1 и сега Булие ще трябва да търси заместник на опитния и бърз поляк.

Фаворит за мястото на Кубица е племенникът на великия Айртон Сена - Бруно, който през миналата година се състезава за опашкаря HRT, но не успя да запази мястото си в испанския тим за 2011. Той и бившият пилот на Renault Ромен Грожан са резерви на Кубица и Петров, но Булие може да поеме в друга посока.

До началото на сезона във Формула 1 остават пет седмици и вече се появиха слухове, че за мястото на Кубица кандидатстват много по-опитните Ник Хайдфелд, Педро де ла Роса и дори световният шампион за 2007 Кими Райконен, който наскоро подписа със Citroen да кара за втори сезон в световния рали шампионат.



 

Най-четените