Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Игрите, които навършват 20 години през 2025 г.

Gran Turismo 4
Неслучайно се оказва най-продаваната игра за 2005 г. Световната ѝ премиера е в началото на годината и бързо става любима за феновете на високите скорости. 

Залага изключително много на реализма и дори успява да впечатли с това самия Джеръми Кларскън в един от епизодите на Top Gear. Снимка: Polyphony Digital
Gran Turismo 4

Неслучайно се оказва най-продаваната игра за 2005 г. Световната ѝ премиера е в началото на годината и бързо става любима за феновете на високите скорости.

Залага изключително много на реализма и дори успява да впечатли с това самия Джеръми Кларскън в един от епизодите на Top Gear.
God of War Снимка: Capcom
God of War Със сигурност е сред първите имена, които изскачат винаги, когато стане дума за екшън игра с митични приключения. God of War дава началото на култова поредица и неслучайно е смятана за една от най-добрите игри, излизали някога за PlayStation 2.

Не че представя нещо ново и революционно. Рециклира добре познатата древногръцка митология, но го прави на фона на страхотно пресъздадена атмосфера, увлекателна история и зарибяващ геймплей.
Resident Evil 4
Със сигурност това е един от най-влиятелните сървайвъл хоръри. Играта променя изцяло концепцията за визия от трето лице и въвежда още редица компоненти, които дълги години са копирани използвани от други.

Най-впечатляваща обаче си остава атмосферата и перфектния тайминг с редуване на екшън динамика и мрачни моменти с ужасяващо усещане за бавно наближаваща смърт. Снимка: Capcom
Resident Evil 4

Със сигурност това е един от най-влиятелните сървайвъл хоръри. Играта променя изцяло концепцията за визия от трето лице и въвежда още редица компоненти, които дълги години са копирани използвани от други.

Най-впечатляваща обаче си остава атмосферата и перфектния тайминг с редуване на екшън динамика и мрачни моменти с ужасяващо усещане за бавно наближаваща смърт.
Sid Meier’s Civilization IV
Четвъртото издание на популярната поредица походови стратегии определено не разочарова многобройните си фенове. 

Продължава линията за представяне на комплексен, но интуитивен и интересен геймплей, наред с един от най-добрите мултиплейър режими за времето си. Снимка: Firaxis

Sid Meier’s Civilization IV


Четвъртото издание на популярната поредица походови стратегии определено не разочарова многобройните си фенове.

Продължава линията за представяне на комплексен, но интуитивен и интересен геймплей, наред с един от най-добрите мултиплейър режими за времето си.
Guild Wars
Това бе първият истински конкурент на излязлата година по рано World of Warcraft. За разлика от нея обаче Guild Wars не залага на месечни абонаменти, за да можеш да я играеш и има далеч по-достъпни хардуерни изисквания.
 
Отвъд това предлага богато разнообразие от умения и класове за героите, отлична графика и преди всичко е идеална за по-неангажираща игра. Снимка: ArenaNet
Guild Wars

Това бе първият истински конкурент на излязлата година по рано World of Warcraft. За разлика от нея обаче Guild Wars не залага на месечни абонаменти, за да можеш да я играеш и има далеч по-достъпни хардуерни изисквания.

Отвъд това предлага богато разнообразие от умения и класове за героите, отлична графика и преди всичко е идеална за по-неангажираща игра.
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
В жанра на стелт шутърите Splinter Cell поредицата е водеща, а пък в Splinter Cell поредицата най-добра е Chaos Theory от 2005 г.

Всъщност тя е толкова добра, че 20 години по-късно за много игри е напълно невъзможно да достигнат нейното ниво. С иновативен геймплей, фантастична графика и кооперативен мултиплейър режим, Chaos Theory даде съвсем нова насока на стелт жанра. Снимка: Ubisoft Montreal
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

В жанра на стелт шутърите Splinter Cell поредицата е водеща, а пък в Splinter Cell поредицата най-добра е Chaos Theory от 2005 г.

Всъщност тя е толкова добра, че 20 години по-късно за много игри е напълно невъзможно да достигнат нейното ниво. С иновативен геймплей, фантастична графика и кооперативен мултиплейър режим, Chaos Theory даде съвсем нова насока на стелт жанра.
Need for Speed: Most Wanted
След успешната Hot Pursuit 2 и наистина великата Underground, която въведе напълно нов наратив, Most Wanted се появи като перфектния хибрид между двата основни стълба в NFS - преследвания с полицията в супер луксозни бегачки и възможности за пълно персонализиране на масови модели. 

Резултатът е един абсурдно забавен аркаден рейсър, който се помни от поколения фенове. Снимка: Electronic Arts
Need for Speed: Most Wanted

След успешната Hot Pursuit 2 и наистина великата Underground, която въведе напълно нов наратив, Most Wanted се появи като перфектния хибрид между двата основни стълба в NFS - преследвания с полицията в супер луксозни бегачки и възможности за пълно персонализиране на масови модели.

Резултатът е един абсурдно забавен аркаден рейсър, който се помни от поколения фенове.
Shadow of the Colossus
Всеки, който е играл този шедьовър дори само веднъж, няма как да не е запечатал в съзнанието си емоцията и епичността на Shadow of the Colossus. 
Играта представя един изключително елементарен геймплей, нехарактерен за екшън-приключенския жанр - без градове и подземия за изследване, нито други персонажи, с които да взаимодействате. Просто трябва да убиете 16 каменни гиганта. Гениалността на играта се криеше именно в нейната простота. Снимка: Twitter, @IGN
Shadow of the Colossus

Всеки, който е играл този шедьовър дори само веднъж, няма как да не е запечатал в съзнанието си емоцията и епичността на Shadow of the Colossus.

Играта представя един изключително елементарен геймплей, нехарактерен за екшън-приключенския жанр - без градове и подземия за изследване, нито други персонажи, с които да взаимодействате. Просто трябва да убиете 16 каменни гиганта. Гениалността на играта се криеше именно в нейната простота.
F.E.A.R.
Най-отличителната черта на тази игра е именно страхът и чувството за безпомощност. Геймплеят е така направен, че постоянно да напомня по ужасяващ начин колко безполезни са всичките оръжия на главния герой пред силата на малката и крайно зловеща Алма. Снимка: Monolith Productions
F.E.A.R.

Най-отличителната черта на тази игра е именно страхът и чувството за безпомощност. Геймплеят е така направен, че постоянно да напомня по ужасяващ начин колко безполезни са всичките оръжия на главния герой пред силата на малката и крайно зловеща Алма.

Годината е 2005-та, някой произволен есенен петък. Близкият изток е пълен хаос, както обикновено. Ти тъкмо се прибираш от даскало, смътно осъзнавайки, че цивилизацията е пред разпад, но не ти пука кой знае колко много.

Сядаш пред компа и засилваш Gold Digger на Кание на Winamp-а. Чуваш добре познатото rafter.data.bg и знаеш, че всичко е наред.

Време да откараш един дълъг гейминг уикенд пред екрана.

Днес на фона на пренаситения пазар и армиите от свръхразглезени геймъри с гигантски очаквания, рядко се появяват заглавия, които оставят трайна следа след себе си.

Когато погледнем назад, можем да видим, че 2005 година без съмнение е била силна в това отношение и е произвела страхотни игри, за които и до днес се сещаме с известна доза носталгия.

В галерията горе сме събрали за вас някои от култовите заглавия, с които можем да си припомним какъв беше геймингът преди 20 години.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените