Играта, която събра $100 млн. още преди премиерата си

Един странен и силно противоречив японски филм направи фурор през 2000 г. в момента, в който излезе. Филмът се наричаше "Кралска битка" (Battle Royal) и представляваше хорър-разказ за извратена игра между десетина гимназисти, изолирани на остров, въоръжени с различни оръжия и принудени да се избиват помежду си, докато не остане само един оцелял. Последният жив човек на острова е "победителят" в играта.

Сценарият му доста напомня на сюжета в поредицата "Игрите на глада" и неслучайно. Но колкото и подобни да са темите, нищо не може да се сравни с бруталността на "Кралска битка". Тук няма добри герои, няма поучително надмощие на духа над трудностите. Има съспенс, кръв, куршуми и насилие в излишък.

Сега тази формула ще бъде пресъздадена в новата игра, озаглавена "PlayerUnknown's Battlegrounds", която има амбицията да възкреси напрежението и бруталните сцени от "Кралска битка". Колкото и да е невероятно - успява да го постигне, пише "Бизнес инсайдър".

Играта все още е достъпна само за PC, като по-късно през 2017 г. ще се появи и версия за Xbox One. Има само мултиплей-режим на игра. При това - все още не е завършена. В платформата за онлайн гейминг Steam PlayerUnknown е налична само за ранен достъп, т.е. може да се играе, въпреки че работата по разработването й още продължава.

Интересът към новото заглавие обаче е огромен - над 4 милиона души от цял свят вече са направили тестове на PlayerUnknown в първите четири месеца от появата й. При цена от 30 долара, това означава, че още преди да бъде пусната официално на пазара, играта е събрала около 100 милиона долара приходи.

"PlayerUnknown's Battlegrounds" е и втората най-гледана игра в световната платформа за стриймване на игри Twitch, като изостава само от най-популярната игра в света League of Legends. Самото зрелище, което PlayerUnknown представлява за наблюдателите, е достатъчно, за да прикове вниманието на всеки - хорър филм, при който всички зрители крещят от напрежение, докато играчите се опитват да оцелеят на острова на ужасите. Всъщност - доста добро начало като за видео игра.

Създателят на PlayerUnknown Брендън Грийн анонсира, че играта ще се появи за Xbox One по-късно тази година, а до втората половина на 2018 г. ще бъде налична и за PlayStation 4.

#2 Aleksandrov 25.06.2017 в 00:20:41

Играл съм и DayZ, и PUBG. Дейзи имаше страхотен потенциал, но безкрайния период на Ранен достъп и реалната липса на съществен напредък по играта (за разработчиците бе по-важно да вкарват нови предмети, но не и да си оправят енджина например) бе това, което я уби. PlayerUnknown е работил по концепцията още по времето на АрмА 2. Вижда се, че е имал доста време да разбере кое точно му трябва за една добра игра. PUBG не е нещо сложно за разбиране - пускаме 100 човека на острова, даваме им оръжия на случаен принцип и нека се оправят. И може би затова има такъв успех - it's easy to get started, but hard to master. ПС: Във "Battle Royale" учениците бяха цял клас, 30-40 души.

Новините

Най-четените