Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Да подариш вечен хит на свой колега - и да спасиш кариерата му

Да подариш вечен хит на свой колега - и да спасиш кариерата му

Случва се някои големи изпълнители да се наслаждават на толкова продуктивен период в кариерата си, че да не могат да смогнат с всички хитове, които са написали.

Признак за истински легендарна креативност е да криеш толкова много хитови композиции в ръкава си, че да раздаваш някои от тях на други артисти, вместо да ги запишеш ти самият.

Понякога музикалните легенди направо спасяват кариерата на свои колеги, като им подаряват истински хитова песен, която ги изстрелва до неочаквани висоти.

Затова е жалко, че тези постъпки често остават неизвестни за широката публика, свързваща песента единствено с нейния изпълнител.

И както например всички помним мелодията на Because the Night и я свързваме с емблематичната Пати Смит, така може и да сме забравили, че автор на песента всъщност е Брус Спрингстийн.

Ето шест показателни примера за велики музиканти, предоставили хитовете си на свои колеги.

Mott The Hoople - All the Young Dudes (Дейвид Боуи)

Сред най-прочутите примери за подарена песен, която променя съдбата на една цяла група.

Рок квартетът Mott The Hoople е на път да се разпадне през 1972 г. заради липса на успех. За щастие, британците имат известен фен в лицето на Дейвид Боуи, който е готов да помогне с хитова песен.

В началото Боуи предлага Suffragette City, по-късно намерила място във великия му албум The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars.

Странно обаче, че тази песен бива отхвърлена от Mott The Hoople.

Тогава Боуи само за два часа измисля All the Young Dudes, която се превръща в един от химните на глем рока. Така Mott The Hoople са спасени.

Историята даже не свършва дотам, защото после Боуи предлага на групата и Drive-In Saturday, но отново получава отказ. А когато я записва и издава собственоръчно, тя се превръща в поредния му хит.

Badfinger - Come and Get It (Пол Маккартни)

Когато получиш песен от друг изпълнител, това не означава задължително, че ти самият не умееш да пишеш песни.

Просто понякога артистът се нуждае от начален тласък, след който да се оправя сам.

Това е случаят с Badfinger - групата, написала няколко незабравими хита от началото на 70-те години като Baby Blue, Day After Day и Without You.

Но първият сингъл на Badfinger е Come and Get It, дело на самия Пол Маккартни.

Иконата от Beatles има конкретен интерес да задвижи кариерата на групата, тъй като тогава те са част от звукозаписната компания на Beatles - Apple.

Благодарение на песента, Badfinger получават силен старт, но после музикалният им път протича трагично със самоубийството на двама души от групата.

The Bangles - Manic Monday (Принс)

Невероятната продуктивност на Принс му позволява да раздаде множество песни на други артисти и е ясно коя е най-известната сред тях.

Разбира се, става въпрос за Nothing Compares 2 U, превърнала се във вечен хит в изпълнение на Шиниъд О'Конър. Но всъщност тази песен е първоначално издадена от The Family - група от лейбъла на Принс Paisley Park Records.

Така че версията на Шиниъд се брои по-скоро за кавър.

С Manic Monday историята е малко по-различна. Принс я пише за своето женско трио Apollonia 6, но я пренасочва към поп квартета The Bangles, също съставен изцяло от дами.

Така Manic Monday се превръща в един от големите хитове, изпълнени от The Bangles в средата на 80-те заедно с Walk Like an Egyptian и още няколко песни.

Любопитно е, че композицията на Принс не оглавява класациите в Щатите, защото по същото време на върха е друга песен на фамозния музикант (Kiss), изпълнена от самия него.

Patti Smith Group - Because the Night (Брус Спрингстийн)

Песента е известна като най-големия хит на пънк рок иконата Пати Смит.

Но всъщност е написана от Брус Спрингстийн, който няколко месеца не успява да я завърши и е на път да я зареже.

Тогава се намесва музикалният продуцент Джими Йовин, който по същото време работи и с Пати Смит. Той убеждава Спрингстийн, че изпълнителката заслужава голям хит и легендата се съгласява да ѝ предостави своята композиция.

Още в първото изпълнение на Because the Night на живо, Спрингстийн се присъединява към певицата на сцената.

Макар че хитът не намира място в никой от албумите на Брус, той изпълнява песента си на концерти със своята версия на текста.

Тина Търнър - Private Dancer (Марк Нопфлър)

Завладяващият пети албум на Тина Търнър променя кариерата ѝ и носи името на един от големите хитове в него, Private Dancer.

Но който не знае историята, сигурно би бил изненадан да научи, че самата песен е написана от фронтмена на Dire Straits Марк Нопфлър.

Нопфлър правилно преценява, че Private Dancer е неподходяща за неговата група и хвърля в коша първоначалната версия, за да предаде композицията на смайващата певица две години по-късно.

Все пак авторът запазва мелодията и я преобразува в друга песен - Love Over Gold, която е оценявана високо от заклетите фенове на Dire Straits.

Мадона - Bedtime Story (Бьорк)

В средата на 90-те Мадона вече отдавна е суперзвезда, но има нужда да разсее съмненията, че е започнала да се изчерпва.

За да сътвори нещо по-оригинално, тя се обръща към една от най-уникалните и смели изпълнителки в лицето на Бьорк.

Мадона е голям фен на исландската певица, но чувствата не са съвсем взаимни. Все пак Бьорк се съгласява да напише песен за звездата, която кръщава Let's Get Unconscious.

Композицията е преработена, за да придобие финалния си вид и името Bedtime Story, но си остава нещо необичайно и изненадващо за Мадона.

Както се оказва, експериментът си заслужава.

Сингълът постига успех, дава името на албума Bedtime Stories и вдъхновява Мадона за електро-поп химните в може би най-силния ѝ албум Ray of Light - който излиза няколко години по-късно.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените