Тейлър Суифт надви Apple Music

Още преди да е станала достъпна за потребителите, новата онлайн музикална услуга на Apple получи сериозни критики от американската поп певица Тейлър Суифт. Тя обяви, че няма да предостави албума „1989" на дебютиращата в края на месеца стрийминг платформа.

С остро писмо, публикувано в личния й блог, Суифт определи Apple Music като „шокираща" и „разочароваща" услуга, която не отговаря на ранга и на щедростта на компанията. Певицата възропта срещу 3-месечния гратисен период за потребителите, който започва от 30 юни в над 100 държави, и в който изпълнителите няма да получават заплащане.

Суифт твърди, че защитава не себе си, а прохождащите млади групи, които подготвят дебют през Apple Music, тъй като на практика за първите три месеца те нямат да имат никакви приходи.

„Не ви молим за безплатни iPhone-и. Молим ви да не искате от нас да даваме музиката си без компенсация", написа певицата, с уговорката, че все пак Apple е един от добрите й партньори в разпространението и продажбите на нейната музика.

Подобна реакция бе очаквана, след като Суифт нападна и Spotify заради безплатния им каталог със стотици хиляди песни за слушане онлайн, а след това изтегли цялото си творчество оттам.

Apple, в лицето на медийния си директор Еди Кю, отговори часове по-късно на критиките на Суифт, която е едноличен лидер по продажби на албуми в САЩ, като дори й благодари, че им е отворила очите за този пропуск. Така, освен най-популярна поп изпълнителка в момента, тя се превърна и в лобист за защита на авторските права.

Компанията обеща да въведе механизъм за изплащане на хонорари на музикалните автори, изпълнители и продуценти по време на гратисния период - срещу всяко прослушване на дадена песен.

След трите безплатни месеца меломаните ще използват Apple Music срещу индивидуален абонамент от 9.99 долара на месец и семеен пакет до 6 души за 14.99 долара. Суифт твърди, че това е правилна стъпка на Apple към платена стрийминг услуга, но гратисният период, макар и положителен за потребителите, всъщност е в ущърб на артистите.

„Три месеца са дълго време да не ти плащат. Несправедливо е да искаш някого да работи без пари, без нищо", коментира още Суифт и призна, че много хора в творческия й кръг не смеят за се оплачат.

Apple Music е определян като убиец на Spotify, както и като заместител на iTunes, който отчита спад в платеното сваляне на музика.

Така компанията с лого на отхапана ябълка влиза в бизнеса със онлайн излъчване на музика, въпреки сериозното си изоставане в сравнение с останалите конкуренти на пазара, но все пак разчитайки на общността от фенове и богата колекция от изпълнители. Тейлър Суифт няма как да е недоволна.

Все пак Apple я послушаха.

 

Новините

Най-четените