Ако смятате да отскочите до Амстердам за хубаво диво парти - недейте. Не сте желани.
Властите в столицата на Нидерландия започнаха онлайн кампания, с която казват "Стой далеч" на туристи, които възнамеряват да посетят града с основна цел да си "махнат главата". Кампанията е насочена към млади мъже от Великобритания на възраст от 18 до 35 г., но посланието е общовалидно за всеки, който планира да подивее в града.
Ако британски турист въведе онлайн търсене "ергенско парти Амстердам", "евтин хотел Амстердам" или "пъб кроулинг Амстердам", ще се появят видеа, които предупреждават за последствията от запой, дрогиране или хулиганско поведение в столицата на Нидерландия.
На едно от тях се вижда как полицаи арестуват млад мъж, а посланието е "Идваш в Амстердам за бурна нощ + напиваш се до козирката = глоба от 140 евро + криминално досие = намалени перспективи в бъдеще".
"Идваш в Амстердам за бурна нощ? По-добре стой далеч", е финалното и не особено любезно послание на градските власти.
В случай, че то не е ясно, има и второ видео - с човек в линейка. "Идваш в Амстердам, за да се надрусаш, губиш контрол = посещение в болницата плюс увредено здраве = безпокойство в семейството", гласи то и отново призовава тези, които смятат да отидат в града за дрога, да стоят далеч.
"Посетителите остават добре дошли, стига да не се държат лошо и да причиняват неприятности. В този случай като град ще кажем - по-добре недей и стой далеч", обясняват от кметството по случай старта на кампанията.
Зам.-кметът Софиян Мбарки припомня, че Амстердам вече взема редица мерки срещу прекомерния туризъм и неудобствата, които той причинява на местните жители.
"Ние предприемаме дори повече мерки от други големи европейски градове, но ще се наложат дори още в близките години, ако искаме устойчив туризъм", обяснява той.
Очаква се тази година градът да бъде посетен от над 18 млн. души, голяма част от които са привлечени от либералната политика по отношение на марихуаната и квартала на червените фенери.
Засега кампанията е насочена към британците, но по-късно може да се разпростре и към посетители от самата Нидерландия и към туристи от страни от ЕС.
Очаква се и още една кампания - How to Amsterdam, но към хората, които вече са дошли в града. В социалните медии и със знаци по улиците ще се предупреждават посетителите за прекаляването с алкохол, вдигането на прекалено много шум, купуването на наркотици от дилъри по улиците и ще се напомня, че уринирането на публични места е забранено.
Кампаниите са част от опитите на столицата на Нидерландия да ограничи парти туризма. Наскоро например бяха обявени забрана за употреба на марихуана по улиците и ограничения за алкохол в квартала на червените фенери.
Местните власти опитват и да преместят част от публичните домове от центъра в покрайнините в специален еротичен център.
Градът проучва и възможността да въведе туристическа такса, а целта на всички мерки е намаление на туристите до около 10 млн. души.