Италианският антимонополен орган — Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM), е наложил глоби на шест туроператора в Рим за измама при продажбата на билети за Колизеума.
Общата стойност на санкциите за туристическите фирми възлиза на 20 милиона евро.
Най-сериозната глоба е наложена на компанията CoopCulture, посочена като основната платформа за разпространение на билети за Колизеума.
Фирмата е санкционирана с 7 милиона евро заради действия, довели до целенасочен недостиг на стандартните входни билети за римския монумент в периода между 1997 г. и 2024 г.
Според разследването на италианските власти, CoopCulture е използвала автоматизирани ботове, които масово са изкупували стандартните билети на по-ниска цена, така че на разположение да останат единствено по-скъпите варианти с включени туристически услуги.
Същата практика са прилагали и компаниите Tiqets International BV, GetYourGuide Deutschland GmbH, Walks LLC, Italy With Family S.r.l., City Wonders Limited и Musement S.p.A., които също са глобени за нарушението.
От AGCM отбелязват, че компаниите са оставили посетителите без избор.
••• Коментар за недостатъците в Рим прочетете тук:
Туристите, които са искали да посетят една от най-известните забележителности в Рим, са били принудени да закупят билети с включена екскурзоводска обиколка или комбиниран достъп до Колизеума, Палатинския хълм и Римския форум.
Цената на такива пакети започва от 35 евро на човек, докато стандартният билет за вход в Колизеума според сайта на CoopCulture струва 17 евро.
Разследването на AGCM е започнало през 2023 г. след множество оплаквания от туристи, които съобщават, че не могат да си закупят стандартен билет и са принудени да изберат по-скъпите варианти с допълнителни услуги.