Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Италия казва "Баста!" на фалшивите отзиви от туристи

Страната ще наказва манипулираните отзиви с брутални глоби Снимка: iStock
Страната ще наказва манипулираните отзиви с брутални глоби

Как избирате хотел и ресторант? По цените, но и по оценките и отзивите на други клиенти, нали? И едно или две негативни мнения могат бързо да ви накарат да потърсите друго място.

Дори и да не са истински.

Манипулираните или фалшиви ревюта могат да бъдат доста сериозен проблем за туристическия бизнес, и в Италия властите опитват да помогнат на хотели и ресторанти със съответното законодателство.

Данните от местното Министерство на индустрията сочат, че фалшивите ревюта оказват влияние на между 6 и 30 на сто от приходите на туристическия бизнес.

Става дума за отзиви в различни платформи, оставени от хора, които или не са били клиенти на съответните хотели и ресторанти, или са резултат от нелоялна конкуренция, или пък са оставени от потребители, които са имали прекалено нереалистични очаквания.

••• Други места за настаняване пък за обект на мерки срещу тероризма:

Затова от министерството са подготвили закон, с който да се предотвратят и ограничат подвеждащите ревюта, които нанасят вреди на хотели, ресторанти и туристически атракции.

Законът в страната и в момента забранява фалшивите отзиви, но предложените нови текстове целят да навлязат по-детайлно в материята и да предотвратят публикуването на неверни ревюта. Те тепърва ще се гласуват от парламента.

Според тях всеки, които иска да остави ревю, ще трябва да предостави доказателство, че е бил клиент на съответното място - например касова бележка, а също и да удостовери самоличността си.

Освен това отзивите ще може да се пишат до 15 дни след посещението и ще трябва да са подробни, ясни и съответстващи на преживяването. Забраняват се платените отзиви, включително и такива, повлияни от различни оферти за безплатни услуги срещу позитивни оценки.

Ако гостите са или не са доволни от храната, ще трябва да пазят касовата бележка за евентуален коментар. Снимка: iStock
Ако гостите са или не са доволни от храната, ще трябва да пазят касовата бележка за евентуален коментар.

На бизнесите се дава право да отговарят на коментари, както и да могат да изискват да бъдат премахнати подвеждащи или фалшиви оценки.

Те ще могат да искат и да се свалят от платформите и по-стари ревюта - над 2 години, както и такива, които вече не отговарят на действителността - например ако хотел вече предлага закуска, а преди не е било така.

Не е ясно обаче как самите платформи - например Booking или Tripadvisor - ще съблюдават спазването на правилата и как ще изискват доказателство, че човекът е бил клиент на съответния бизнес.

От Booking коментират пред Euronews, че на сайта ревюта могат да оставят само хора, които са направили резервация през платформата, а бизнесите имат възможност да отговарят на оценките. Оттам допълват, че следят развитието на законодателните промени в Италия и как те ще касаят платформата.

Предвидените глоби по предложения закон са доста солени - между 5000 и 10 млн. евро.

"Има дисбаланс между правото на клиентите да оставят негативни оценки и правото на компанията да се защити", коментира мениджърът по комуникациите на AG Hotels Мауро Брасиоли.

Той пояснява, че има известно нехайство при оставянето на негативни коментари, защото за клиентите няма никакъв риск - дори и да се докаже, че ревюто е фалшиво, от това не следва никакво наказание. Единственият вариант бизнесът да заведе сложно и дълго дело.

Контролът по закона - проверките на съдържанието на оценките и глобите - ще се налага от антимонополната комисия на Италия - Италианската агенция за конкуренцията.

••• Италия е прекрасна и трудно провокира лоши отзиви: 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените