Толкова голям ужас ли е жените да шофират, питат директно от Audi Ирландия.
За да потърси отговор на този въпрос, или по-скоро, за да се пребори с предубеженията, произлизащи от този доста разпространен стереотип, автомобилният производител поръча провокативна рекламна кампания в Twitter.
През изминалата седмица, рекламната агенция, работеща с Audi - Atomic от Дъблин, пусна онлайн серия картинки, които показват какви смешни и нелепи неща правят жените зад волана.
Nice job, lady! Check out these #womendrivers #audi #funny http://t.co/EqS8q8Nj4a pic.twitter.com/WxjZs3On14
— Audi Ireland (@audiireland) April 27, 2015
Картинките са открито сексистки, като показват сцени на лошо паркирани коли, разбира се, от жени, както и снимки на мъже, заели мястото до шофьорките и гледащи ужасено тяхното поведение на пътя.
Watch out! Women driving! #womendrivers #audi #toofunny http://t.co/XTaYXGcU2v pic.twitter.com/GwpGgIIlsd
— Audi Ireland (@audiireland) April 28, 2015
Туитовете бяха тагнати с #womendrivers.
Caution women behind the wheel!! #funnystuff #audi #womendrivers http://t.co/rGb07YF6MS pic.twitter.com/fEXODIBUdC
— Audi Ireland (@audiireland) April 28, 2015
Интересното в кампаниятa е, че всъщност тези туитове съдържат линкове, разположени под снимките, които насочват към журналистически статии.
Crazy women drivers! You’ll never guess what happened next!!! #funny #audi #womendrivers http://t.co/Ac2NI3v0xs pic.twitter.com/Yuomy5LeQa
— Audi Ireland (@audiireland) April 29, 2015
В тях се казва какви постижения всъщност ежедневно извършват съвременните жени в полето на технологиите, науката, спорта.
Линковете разказват историите на предприемачки или жени в третия свят, върху чиито труд буквално се крепи икономиката на някои държави.
Driving Miss Ditsy. Check out these #crazy #womendrivers #audi http://t.co/Od9BwnTY1e pic.twitter.com/EDFOwueSaW
— Audi Ireland (@audiireland) April 29, 2015
Тази рекламна кампания се оказва доста провокативна и определено събужда интерес.
В случая любопитен не е толкова въпросът "наистина ли жените не могат да шофират", колкото фактът, че очевидно става дума за добре осъзнаван стереотип в масовото обществено съзнание, който трябва да се промени.
Все пак, за да разбере човек, че Audi съвсем не иска да се гаври с жените, ами точно обратното, е необходимо, най-малкото, да "кликне" върху приведените под илюстрациите линкове. В противен случай кампанията остава недоизяснена, а гледащият я - с повърхностно и неясно впечатление за посланието.
Затова, за да са още по-ясни, от рекламния отдел на Audi Ирландия създават и прилагат обяснително видео във Twitter, oт което става ясно, че те съвсем не целят да обидят шофьорските умения на жените, даже напротив.
Ето и видеото:
Доколко е успешна подобна рекламна кампания, остава под въпрос. Със сигурност идеята е любопитна - най-малкото като социален експеримент, но дали е напълно изчистена като изпълнение?
Разбира се, ако сте убедени, че жените така или иначе не могат да шофират, тази кампания съвсем не е насочена към вас, а и надали ще искате да я разберете.
доколкото кретените са равно разпределени между двата пола, значи и лошите шофьори също. просто допусканите грешки са различни и произхождат от разлики в психиката. другото е сексизъм.
Колкото и да сме различни пак не мога да проумея как е успяла да качи колата на дървото между двата клона. А на самата кола й няма нищо. Това е просто гениално!