Nissan отричат да са водили разговори с Apple за изграждането на общ електромобил.
Hyundai отрича да е имало подобни дискусии. Редица други гиганти са категорични - няма да помагат в това iCar, както условно се нарича проектът, да се превърне от концепция в реалност. Това поставя въпроса дали въобще Apple ще успеят да направят собствен електрически автомобил така, както си го представят.
От Volkswagen са убедени - да, компанията ще успее. Но освен това са категорични, че не са особено притеснени от подобна перспектива.
Херберт Дийс, изпълнителен директор на Volkswagen, казва пред Frankfurter Allgemeine Zeitung, че производството на кола от екипите на Тим Кук никак няма да се случи бързо. Дийс посочва, че автомобилната индустрия не е типичният технологичен сектор, където можеш да се прочуеш за една нощ.
Думите на Дийс са индиректен удар към заявките на Apple до 2024 г. да имат не само концепция, но и движещ се прототип на iCar. Намерението е колата да е напълно електрическа, да разполага с възможно най-модерния софтуер, създаден от бранда, и да предлага сериозна степен на автономно управление.
Изпълнителният директор на Volkswagen подчертава, че рано или късно ще има автомобил, произведен от фирмата на Тим Кук. Той определя ходовете на компанията в тази насока като "напълно логични", защото батериите, софтуера и дизайна са сред силните страни на Apple.
Дийс не пропуска да отбележи и че брандът има "наистина дълбоки джобове".
"И все пак - нас не ни е страх", допълва той.
Дийс е наясно, че бъдещето пред Volkswagen също е електрифицирано, особено след скандала "Дизелгейт". Марката вече развива собствена серия електромобили, които варират от компактни градски коли до SUV и високопроходими автомобили. Разликата е, че брандът не обмисля създаването на автономни коли или поне не в толкова кратък срок.
Apple очевидно действа сериозно именно в насока самоуправляеми електромобили, защото наема няколко писти в Калифорния и получава разрешение от местните власти да провежда тестовете си там. Позволението важи и за спорните коли с автономно управление, за които САЩ и Европа имат редица опасения.
Дийс пък казва пред "Ройтерс", че със сигурност в близко бъдеще Volkswagen ще възложи поръчка за създаване на софтуер за подобен тип шофиране, но това не е приоритетна задача. Цел номер едно за германския производител е да наложи на пазара своята електрическа ID-серия, от която през 2020 г. успява да продаде над 230 хил. автомобила.
Докато разполага с подобни числа на Дийс ще му е лесно да заявява, че не се притеснява от Apple.
А и без насоките на изпълнителния директор на VW е ясно - от Apple имат необходимост от наистина опитен и влиятелен партньор, ако въобще искат да изведат функциониращ електромобил на пътя.