Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Красиви с 6 цилиндъра

Много от класиките на автомобилостроенето са с 6-цилиндрови мотори
Aston Martin DB5
BMW M1
"Blue Train" Bentley
Buick GNX
Honda NSX-R
Ferrari Dino 246GT
Jaguar XJ220
Mercedes 300SL
Nissan GT-R
Porsche 959
TVR Sagaris
Toyota 2000GT

V-образните 12-цилиндрови мотори може да осигуряват безкрайна на пръв поглед мощност, но са изключително скъпи и капризни. V8 се доскоро се смяташе за класика, но всъщност, най-интересни са 6-цилиндровите двигатели - понякога буйни, друг път - идеално балансирани, а и те се оказват най-гъвкави в реакцията спрямо командите на водача, без значение дали са редови, боксерни или пък V-образни.

Предлагаме ви няколко прекрасни автомобила, задвижвани от 6-цилиндрови двигатели.

Aston Martin DB5

Това е един от автомобилите, натрупали популярност покрай Джеймс Бонд - DB5 се появява във филма от 1964 „Goldfinger". Класическият британски автомобил се задвижва от 4-литров редови 6-цилиндров мотор с мощност 282 конски сили. Ускорява се от 0 до 100 км/ч за 8,2 секунди и днес не би могъл да се противопостави на Honda Accord. Но през 60-те DB5, както и Бонд са световни звезди.

BMW M1

Каросерията е дело на Джорджето Джуджаро - създателят на DeLorean DMC-12 и VW Golf, а М1 е автомобилът, придал спортен дух на цялата марка. Освен това, М1 е първият модел със средно разположен двигател на BMW, който компанията пуска на пазара. И то какъв двигател - 3,5-литров редови 6-цилиндров с мощност 273 конски сили.

През 1979 Ники Лауда печели титлата в първия шампионат BMW Procar M1 - надпревара с еднакви автомобили, която подгрява стартовете от Формула 1.

„Blue Train" Bentley

Този автомобил е изграден на базата на болида, доминирал в Льо Ман - Bentley Speed Six, който получава това име заради 6,5-литровия си редови 6-цилиндров двигател. „Blue Train" всъщност е бил нещо като „серийната състезателна версия" на Speed Six, ако нещо подобно е възможно. През 1930 Speed Six се надбягва с влака, пътуващ от Френската Ривиера до Кале. Гордостта на Bentley не само печели надбягването, но и успява да пресече Ламанша на борда на ферибот, като пристига в Лондон минути преди влакът да е спрял на гарата в Кале.

Buick GNX

На пръв поглед, странен избор, но само на пръв поглед. GNX съживява духа на Pontiac GTO от средата на 60-те години. Второто поколение на модела Regal - във версиите Sport Coupe, T-Type и Grand National - се предлага с V6 мотор с турбо от 1978 и бързо успява да натрупа популярност сред феновете на мощните и бързи автомобили.

Но големият удар идва едва през 1987, последната година, в която се произвежда този модел - Buick демонстрира, че не е нужно да се използва V8 мотор, за да се получи истински масъл кар. Това става с появата на GNX, произвеждан в ограничена серия, само в черен цвят и със сериозни доработки, автомобилът се предлага с 3,8-литров 6-цилиндров мотор с турбо и мощност 245 конски сили. Феновете обаче много бързо разбират, че този мотор може да им осигури 300 конски сили. Спринтът до 100 км/ч се случва за 4,3 секунди - постижение, което може да засрами всеки Corvette. Производствената серия е нищожна за американските мащаби - 547 коли, а цената на GNX е била 29 900 долара, над два пъти повече от стандартен Buick Regal Grand National.

Honda NSX-R

Моделът дебютира през 1990 като автомобил, който трябва да се бори с продукцията на Ferrari, но и да може да се кара като Civic. Двигателят е разположен пред задния мост, изработен е изцяло от алуминий, обемът му е 3 литра, формулата е V6, а по-късно работният обем е увеличен на 3,2 литра. Силната му страна - безпроблемно разгръщане на мощността до впечатляващите 8000 об/мин. Въпреки сравнително скромната си мощност от 252 конски сили, все пак основният конкурент на NSX-R е Ferrari 348 с 300 конски сили, първото поколение на модела се отличава с ускорение от 0 до 100 км/ч за 5 секунди и максимална скорост от почти 300 км/ч.

Ferrari Dino 246GT

Dino - моделът, кръстен на сина на основателя на марката Енцо, е оборудван с V6 мотор. В началото обаче идеята е била Dino да се превърне в подмарка на Ferrari и с това име да се предлагат автомобили, които не са оборудвани с мотори V12. Но се поражда типично италиански спор - дали Dino е Ferrari или FIAT и експериментът е прекратен през 1976.

Това няма значение, тъй като Dino е прекрасен автомобил - от 1968 до 1969 се сглобява версията 206GT, а след това идват по-мощните 246GT и 246GTS, които се произвеждат до 1974. V6 моторът е изцяло от алуминий, разположен е пред задния мост - за първи път при сериен модел на Ferrari, а автомобилът се отличава с профил и дизайнерски решения, които могат да бъдат открити (или поне тяхното влияние) и при актуалния 458 Italia.

Jaguar XJ220

По първоначалния план супер автомобилът на Jaguar е трябвало да бъде снабден с мотор V12 - традиционното оръжие срещу италианските автомобили, вдигащи над 300 км/ч. Но финансовият натиск върху компанията се оказва твърде сериозен и на бял свят се появява този 3,6-литров V6 с две турбини. Резултатът е отличен - XJ220 става най-бързият сериен автомобил през 1992 - 342,8 км/ч. Това е с над 15 км/ч повече от топ постиженията на Lamborghini Diablo и Ferrari F40 по онова време.

Mercedes 300SL (шаси №2)

Състезателен автомобил, адаптиран за каране по нормалните пътища - това е 300SL. Естествено, тук става въпрос за един от най-бързите автомобили на 50-те години, както и един от малкото, които са били задвижвани от редови 6-цилиндров двигател. Въпреки че моторът е снабден с новаторска за времето си система за впръскване на горивото, мощността му е била малко над 200 конски сили. Които обаче са били напълно достатъчни. Днес малкото бройки 300SL са сред най-търсените от колекционерите автомобили в световен мащаб. Особено тези като автомобила на снимката.

Nissan GT-R

Тунинг майсторите редовно успяват да измъкнат 1000 конски сили от двигателя на спортния флагман на Nissan - GT-R. Това упражнение е любопитно, като се има предвид, че серийно GT-R се предлага с 3,8-литров V6 с две турбини и мощност 545 конски сили. С него купето се ускорява от 0 до 100 км/ч за около 3 секунди. Моторът на Nissan GT-R е впечатляващ агрегат, който често кара водача да благодари на конструкторите, че са решили да използват една от най-добрите системи 4х4 в света, за да осигурят, че цялата му мощност ще се реализира ефективно на пътя.

Porsche 959

С толкова много лимитирани и специални серии на легендарния модел на Porsche, защо точно 959 да е най-доброто 911, създавано някога? За времето си 959 е технологичен лидер със система 4х4, командвана от компютър, който разпределя въртящия момент според условията на пътя. 959 се среща доста рядко - произведени са едва малко над 300 бройки, продажбите му започват през 1986 и цената в Англия е 150 000 лири.

Да не пропуснем и двигателя - 6-цилиндров боксер с две турбини и мощност 450 конски сили, извлечена от работен обем едва 2,8 литра. Това са 161 конски сили на литър работен обем.

Историята познава и по-бързи представители на фамилията 911, но 959 е като символ на духа на Porsche.

TVR Sagaris

Това е последният автомобил на TVR, появил се преди фалита на британската компания през 2007. Sagaris е и последният автомобил на TVR, в който се използва славният двигател на марката Speed Six, станал известен със светкавичните си реакции при подаване на газ и титанична мощност. Speed Six е с работен обем 4 литра, има алуминиеви блок и глава и е използван при моделите Tuscan, Tamora, Cerbera, T350 и Typhoon. Мощността му е 406 конски сили, с него Sagaris се ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди и има максимална скорост 300 км/ч.

Toyota 2000GT

Много често 2000GT е наричан първият японски супер автомобил, а произвежданият между 1967 и 1970 година модел е оборудван с редови 6-цилиндров двигател. Моторът е зает от луксозния модел Crown, направена му е преработка от специалистите на Yamaha, които го правят доста по-спортен и динамичен. Мощността му е 150 конски сили, което е два пъти по-малко от Ferrari 275GTB/4, но автомобилът на Toyota се отличава с отлично качество и впечатляващо поведение на пътя. Toyota и Yamaha създават едва 351 коли за три години, оцелелите до днес са невероятно скъпи. През април тази година 2000GT от 1967 с ляв волан се превърна в най-скъпият азиатски автомобил, продаден на търг, след като беше купен за 1 155 000 долара.

 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
Тагове: автомобили
 

Най-четените