Супер звездата Дженифър Лопес участва в новата рекламна кампания на FIAT 500, която се явява следващия етап от популяризирането на италианския мъник в Щатите. И това се явява третата стъпка от тази невъзможна на пръв поглед стратегия, предприета от италианския автомобилен гигант - първо Джей Ло ни показа 500 в Бронкс, след това ни демонстрира и 500 Abarth, а сега е ред на специалната серия Gucci Edition.
Основният мотив на клипа и кампанията е "Елегантността се постига лесно" и бъдещите пазарни успехи на 500 в Щатите трябва да бъдат улеснени от ангажирането на двете известни марки - Джей Ло и Gucci.
Но, засега популярността на Лопес не успява да направи 500 по-разпознаваем за американците.
Въпреки че логиката на FIAT е повече от правилна - компанията иска да направи най-емблематичния си продукт максимално популярен и какво по-естествено решение от това да наеме една от най-големите музикални и кино звезди в Щатите.
Първите резултати са обнадеждаващи - Лопес се харесва както на испаноговорящите в Щатите, така и на тези, на които английският им е матерен език. И те определено са обърнали внимание на това, което тя иска да им каже.
FIAT им предлага италиански шик, елегантност и нещо различно от масовите модели на американската автомобилна индустрия.
Освен това, испаноговорящите шофьори в Щатите са наясно какво е FIAT, най-малкото защото компанията от години е една от най-силните и добре представящи се марки в Южна Америка.
Пример - от години FIAT е номер 1 по продажби в Бразилия - а това е един от най-бързо развиващите се пазари в световен мащаб. Така че, че тези, които говорят португалски също са наясно за какво става дума.
Предишният клип на Джей Ло за FIAT беше сниман в Бронкс - там където е израснала певицата, отнесе някои критики, тъй като животът й вече не е свързан с тази част на Ню Йорк, но тя държи да се знае, че там са корените й.
Какво обаче да очакваме оттук нататък? На практика FIAT не се е появявал на американския пазар от над 25 години и марката е непозната за по-голямата част от потенциалните и настоящи купувачи на автомобили, които са на възраст под 40 години.
За съжаление, откриването на центровете, където се продава 500, се забави и продажбите все още не са на необходимото ниво. Но стратегията е по-мащабна - компанията рекламира в Националната футболна лига (NFL) и вече има доста бройки FIAT 500 във флотите на компаниите, които дават коли под наем.
А и Джей Ло винаги помага.
Трудно ще пробие в Щатите, но в европа (може би освен Германия) е изключително масова кола. В Париж например направи конкуренцията на френските мъници смешна.
....понеже зимите са много люти в САЩ