Интересни премиери в Женева

Автомобилният салон в Женева набира скорост и първите официални премиери вече са факт. Какво по-интересно ще видим там, както и в каква посока поема автомобилната индустрия? Това са два от въпросите, които ще получат своя отговор по-късно тази седмица. Сега обаче да видим част от очакваните с нетърпение премиери в Женева.

Lamborghini Veneno

Преди известно време от Lamborghini предупредиха, че готвят автомобил, който ще „шокира света" в Женева. И Veneno напълно отговаря на това описание, най-малкото защото според слуховете, компанията планира да произведе едва три бройки, всяка от която ще струва точно три милиона евро.

Моделът е създаден, за да отбележи 50-ата годишнина на Lambo и сред първите реакции на премиерата му преобладават мненията, че в сравнение с него, McLaren P1 и Ferrari F70 изглеждат плебейски...

По традициите на Lamborghini, моделът е кръстен на бик - този път на такъв с печална слава - Veneno е бикът, убил тореадора Хосе Санчес Родригес през 1914. Иначе, на испански името на колата означава „отрова".

От компанията обещават „изключителна динамика" и „оптимално аеродинамично притискане с минимално съпротивление". Veneno се отличава с масивния си дифузьор, регулируемо задно крило, четири ауспуха и вдигащи се нагоре врати.

Всеки един от трите автомобила ще е с интериор, изграден основно от сиви метални панели, като на места се появяват фиброкарбонови акценти, както и такива с цветовете на италианското знаме. Показаният в Женева прототип, който се явява и тестовият модел за малката серия, е единственият, показващ цялата цветова гама на Veneno. Другите коли ще са в цветове по избор на собствениците им.

Двигателят идва от Aventador - V12 с работен обем 6,5 литра и мощност 750 конски сили, като трансмисията е 7-степенна и задвижва постоянно четирите колела. Максималната скорост на Veneno е 355 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,8 секунди.

Rolls-Royce Wraith

Купе версията на моделя Ghost също дебютира днес, като кабината предлага място за четирима човека, а новият автомобил е по-къс, по-нисък и по-широк от лимузината.

Предницата на Wraith сигурно ви изглежда позната, но оформлението на задницата се оказа това, което разбуни духовете в Женева. Интерпретацията на RR на идеите за това как трябва да изглежда един фастбек е интересна и точно този дизайн едва ли ще остави някого равнодушен.

Wraith се задвижва от V12 бензинов двигател с мощност 633 конски сили сили въртящ момент 799 Nm. Трансмисията е 8-степенна, автоматична, а с нейна помощ луксозното купе ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди.

За разлика от Veneno обаче тук цената е доста по-ниска - около 215 000 лири. Продажбите започват наесен.

VW Golf 7 Variant

Най-после един масов автомобил - комби версията на седмото поколение на VW Golf. Новата генерация на модела е успешна - компанията вече има над 100 000 поръчки за новата кола, а версията Variant обещава още пазарни успехи.

Комбито се различава сериозно от хечбека от задните колонки нататък - дизайнът е променен, но не много, а оформлението на задницата е напълно в стила и духа на комби моделите на VW. Естествено, обемът на багажника е сериозно нараснал - от 605 литра при нормално положение на задните седалки, та до 1620, ако те бъдат сгънати.

Версията Variant получава същата гама двигатели като хечбека, а сериозен интерес се очаква към модификацията BlueMotion с мощност на дизеловия мотор 110 конски сили и среден разход на гориво 3,3 литра на 100 км.

Porsche 911 GT3

И след рекордите по икономичност на VW, Porsche ни връща на пистата - с новия 911 GT3.

На външен вид GT3 прилича на новия сериен 911, но веднага след това спортните елементи се набиват на очи - по-агресивно оформление на предницата, спойлери и LED фарове отпред, по-широки калници и прагове, голямо задно крило. Задната броня е напълно нова, сдвоената ауспухова система излиза точно в средата на задната броня, а летите джанти са с една централна гайка и са 20-инчови.

3,8-литров 6-цилиндров боксер задвижва новия GT3, мощността му е 475 конски сили, а максималният въртящ момент - 438 Nm. Трансмисията е 7-степенна с два съединителя, като моторът задвижва само задните колела чрез диференциал с блокаж. Максималната скорост е 315 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч - 3,5 секунди.

От Porsche твърдят, че новият GT3 може да направи обиколка на Северната дъга на Нюрбургринг за по-малко от 7 минути и 30 секунди, което ще е страхотно постижение. GT3 става първият модел в историята на Porsche с управляеми задни колела.

Продажбите в Германия започват през август, а цената тръгва от 137 303 евро.

Nissan Leaf

Над 100 са промените в първия изцяло електрически сериен автомобил - Nissan Leaf, чиято нова версия също дебютира в Женева. Производството на Leaf продължава в завода на Nissan в Съндърланд, а компанията предлага и по-евтина версия на Leaf - Visia, чиято цена е с 3000 евро по-евтина.

Промените в предницата на Leaf са намалили аеродинамичният му коефициент на съпротивление от 0,29 на 0,28, а новото задвижване, в което са намерили място нов електромотор и конвертер на постоянния ток осигурява по-голям пробег на автомобила - 199 км.

Серийното оборудване на Leaf става по-богато за 2013, седалките са променени и подобрени, а обемът на багажникът е увеличен с 40 литра. Leaf става все по-практичен, а и популярен, както твърдят от Nissan.

Corvette Stingray кабрио

Официалната премиера на откритата версия на новия Corvette е днес в Женева, но поредното изтичане на информация показа как ще изглежда най-актуалният в момента американски автомобил.

Дизайнерите са запазили елегантните форми на новия Stingray, а почти сигурно, че промени няма да има и при двигателя - V8 с работен обем 6,2 литра и мощност 450 конски сили.

Новините

Най-четените