Съвсем скоро луксозната автомобилна марка Maybach ще изчезне и тогава клиентите, които могат да си позволят толкова скъпа кола ще се превърнат в най-търсената стока на изключително конкурентния пазар, на който се борят най-авторитетните марки в света.
Daimler закрива Maybach и първи към настоящите клиенти на германската марка се насочиха маркетинговите специалисти на Bentley.
Според агенция Reuters списъкът със собствениците на Maybach може да докара всеки търговец на автомобили до радостно умопомрачение - започваме с рапъра Джей Зи, после е актьорът Самюел Джаксън, та чак до края на Испания Хуан Карлос. Те, както и другите собственици на Maybach съвсем скоро ще получат любезни покани да пробват модели на конкуренцията. А вече стана ясно, че част от клиентите на Maybach са влезли в контакт с техни съперници - информацията е потвърдена за руския милиардер Роман Абремович и султана на Бруней.
„Оттеглянето на Maybach от пазара е отлична бизнес възможност за нас и ние ще се опитаме да я използваме", заяви изпълнителният директор на Bentley Волфганг Дюрхаймер по време на автомобилния салон в Детройт.
През ноември Daimler обяви, че през 2013 закрива луксозната си марка Maybach и ще насочи усилията си към развитието на Mercedes. Последният автомобил Maybach ще бъде произведен в началото на 2013, а след това клиентите на марката ще могат да поръчват супер дългата версия на S600 - Pullman.
Дюрхаймер обаче потвърди, че комуникацията с потенциалните клиенти върви двупосочно - някои от тях вече са потърсили контакт с Bentley.
„Честно да ви кажа, настроенията не са особено положителни, клиентите се чувстват изоставени - обясни босът на Bentley. - Ние в момента разработва програма, която ще ни позволи да сме по-полезни на потенциалните ни клиенти, така ще можем да ги каним на специални ВИП посещения във фабриката на Bentley в Крю, Англия. Искаме нашата марка да се отвори гостоприемно към новите ни клиенти."
Естествено, от тази битка не трябва да изключваме и друга класическа британска марка - Rolls-Royce. Всъщност, може би точно Phantom на Rolls-Royce е логичният избор на разделилите си с Maybach клиенти - цената му на международния пазар е средно 380 000 долара, което е приятна стъпка надолу от 500 000-те хиляди дора, необходими за закупуването на Maybach 62S. Цените на топ версията на Mulsanne на Bentley започват от 290 000 долара.
Все пак, от Rolls-Royce, компанията, която е собственост на BMW, признаха, че предпочитат да поемат риска и да не атакуват директно клиентите на Maybach. Говорител на Rolls-Royce заяви, че компанията „естествено, ще приветства всеки настоящ клиент на Maybach", но след това допълни следното: „Но Rolls-Royce не преследва и не притиска потенциалните си клиенти."
Да не повярва човек какви драми се разиграват на този малък, но носещ много пари пазар на свръх луксозни автомобили.