330 000 евро загуба от всеки Maybach

Предстоящото закриване на луксозната марка на Daimler - Maybach, извади на бял свят още подробности за незавидното финансово състояние на експеримента, наречен „производство на свръхлуксозни автомобили".

Според информация от Maybach, компанията е продала 3000 автомобила за седем години, но все един от тях е носил по 330 000 евро загуба на компанията-майка Daimler. Тази стряскаща сума се обяснява с огромната инвестиция на Daimler за съживяването на Maybach - 1 милиард евро, за да бъде възродена луксозната марка.

Още интересна информация от Maybach - маркетинговите стратези на компанията са свършили добра работа заедно с инженерите по създаването на нови модели, но проблемът е бил, че настоящото производство на марката не си е намерило достатъчно клиенти.

В Maybach са планирали кросоувър, базиран на Mercedes GL, както и още два много интересни модела - базов и по-евтин автомобил 52 (който да е разположен под вече познатите лимузини 57 и 62) и кабрио с четири врати с означение 57. Интересното е, че в последния момент преди представянето на концепцията 57, тя се е превърнала във вече познатият ни концептуален модел Mercedes Ocean Drive. Нито един от тези модели така и не стигна до серийно производство, а все още никой не е коментирал официално какви са били плановете на марката за автомобил с хибридно задвижване.

Освен това, в Maybach са направили още една крачка в интересна посока - вече са известни преговорите с Aston Martin за създаването на ново моделно семейство автомобили с пет врати и по-различна каросерия. Но и това начинание е било замразено, след като шефовете на Daimler решават за закрият напълно Maybach.

Според първоначалната информация, Aston Martin и Daimler бяха сключили споразумение за споделяне на платформи за различни модели и дори двигатели. Информацията се появи в края на 2010 и тогава се очакваше Aston Martin да поеме производството на поне един от новите модели на Maybach, който трябваше да е базиран на новото поколение S-класа на Mercedes за моделната 2013 година.

Срещу това Daimler трябваше да отстъпи на Aston Martin платформата за производство на SUV моделите M/GL плюс 4,7-литровия бензинов V8 мотор с две турбини и мощност 435 конски сили. По-нататък споделянето трябваше да продължи с един дизелов мотор, хибридна технология и дори платформата за S-класата за 2013 година, която да се използва за новия модел на Aston Martin - Lagonda. Но и това е вече част от историята.

Тагове: автомобили, maybach

Новините

Най-четените