Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Японските близнаци

Subaru BRZ ще се бори за сърцата на почитателите на спортните купета
BRZ и GT86 са близнаци, но не са съвсем еднакви
Двата автомобила са отличен пример за съвместната работа на двете компании
GT86 ще е по-добре оборудван, но и по-скъп
Задницата на GT86 се различава от тази на BRZ

Разработваните съвместно от Subaru и Toyota спортни модели BRZ и GT86 дебютираха на автомобилното изложение в Токио, а серийните им версии обещават нова ера в развитието на достъпните спортни автомобили.

Историята на двата модела е много интересна и въпреки многото си общи черти, те най-вероятно ще привлекат различни клиенти. Или не?

Как се стигна дотук? През 2008 президентът на Toyota Кацуаки Ватанабе решава, че е назрял моментът японския автомобилен гигант да предложи на световния пазар достъпно спортно купе с 2+2 места. По това време Toyota е лидерът на световното автомобилостроене - производствените мощности на компанията са натоварени на 100%, а най-добрите инженери работят по редица проекти, свързани с алтернативно задвижване на автомобилите.

В резултат на идеята на Ватанабе се появяват Toyota GT86 и Subaru BRZ - две спортни купета, с разположен отпред двигател, който задвижва задните колела, а производството ще легне основно на плещите на Subaru. Естествено, ще има и трети вариант - Scion FR-S, за американския пазар, където Scion е марка на Toyota.

Лидер на проекта BRZ е Йошио Хиракава и той винаги е твърдял, че съвместният проект е "наш", т.е на Subaru, но в крайна сметка това не е толкова важно, след като и двата автомобила излизат на пазара.

В интерес на истината, Subaru отговаряше за развитието, тестовете и производството, а за Toyota - като компанията притежава 16,5% в компанията-майка на Subaru - Fuji Heavy Industries, беше предвидено лидерството в областта на планирането на проекта и дизайна на автомобила.

Освен това, Subaru успя да построи нов завод, където ще се произвежда автомобилът, разположен близо до основния произведствен център на марката в Оизуми, Япония.

Според Хиракава, версията на Subaru е за по-ентусиазираните почитатели на спортните автомобили, а продукта на Toyota ще е по-добре оборудван, но и по-скъп. Основните разлики между трите автомобила (тук включваме и Scion) са в дизайна на джантите, емблемите и интериора, като все пак, оформлението на задниците на Subaru и Toyota също леко се различава.

Идеята е, че двата японски близнака да могат да се борят с Porsche Cayman R, като Хиракава отбелязва, че BRZ е със 100 килограма по-лек от германския си съперник, а центърът му на тежестта му е по-ниско с 2,5 сантиметра.

Задвижването ще е един от силните козове на BRZ - 2-литров боксер, носещ означението FB20, който вече се е доказал в популярния модел Impreza. Но при BRZ моторът е разположен с 12 сантиметра по-ниско в сравнение с Impreza и е преместен с 24 сантиметра по-назад. Това означава разпределение на теглото 45:55 между предния и задния мост.

Първите прототипи, които бяха осигурени на международната преса за тестове, бяха точно BRZ и журналистите останаха възхитени. От Subaru твърдят, че мощността на мотора е 210 конски сили при 7000 об/мин, а ограничителят на оборотите се активира при 7500. GT86 се оборудва със същия двигател, така че при Toyota едва ли ще има големи изненади.

Но от Toyota идва цилиндровата глава и системата за впръскване на горивото, което осигурява по-динамична реакция на двигателя спрямо другите атмосферни боксери на Subaru.

На тестовете представителите на медиите отбелязаха, че при агресивна атака на завоите, автомобилът демонстрира лека склонност към недозавиване, но с контрол над волана, педала на газта или спирачките, това може да се превърне в предвидимо презавиване. При висока скорост автомобилът остава стабилен - все пак, междуосието му е 257 сантиметра, което е повече от сериозно за компактен модел.

Двата автомобила ще се предлагат с механична 6-степенна предавателна кутия или с автоматична трансмисия, също с 6 предавки. При механичната първитне три предавки са по-къси, за да „дърпа" по-добре мотора, а при автоматичната има режим на експлоатация, при който предавките може да се сменят с лостчета зад волана.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените