Nissan DeltaWing заминава за Льо Ман

Запознати ли се сте с проекта DeltaWing? Ако не сте, значи сте пропуснали нещо много интересно. Това, което прилича на самолет или ракета, всъщност е състезателен автомобил, който тази година ще участва в легендарното състезание "24 часа на Льо Ман". Създаването на DeltaWing е дело на няколко партньори, сред които изпъкват Nissan и едно от най-известните имена в американския спорт и автомобилна индустрия Дон Паноз.

Първоначалната идея при създаването на DeltaWing беше това да е болидът на близкото бъдеще за американския шампионат IndyCar, но босовете на надпреварата приеха по-конвенционалното предложение на Dallara.

И проектът получи възможност за алтернативно развитие. Nissan се включи като доставчик на двигателя и спонсор на участието в Льо Ман - болидът се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбо, а DeltaWing тежи два пъти по-малко от състезателен автомобил с неговите размери и по-важното има два пъти по-ниско челно съпротивление от прототипите, които участват в това състезание.

DeltaWing ще участва в надпреварата на 16 и 17 юни, но няма да бъде включен в крайното класиране, това е окончателното решение на организаторите на състезанието. Но прототипът ще демонстрира "една от потенциалните насоки в развитието на моторните спортове", се казва в съобщението на Nissan, а компанията планира да "използва и развива с него бъдещи технологии, които да намерят място в серийното производство".

DeltaWing е създаден от живеещия в Щатите британски дизайнер Бен Баулби, Дон Паноз, All-American Racers на Дан Гърни, Highcroft Racing и Michelin.

Двигателят на Nissan, който носи означението DIG-T (Direct Injection Gasoline - Turbocharged) e със същите технологии, които се използват в моторите за серийното производство на компанията.

Очаква се мощността на подготвения за състезанието мотор да е почти 300 конски сили, а с оглед на по-ниското тегло на DeltaWing и отличната му аеродинамика, болидът може да постига времена в Льо Ман, съизмерими с тези на колите от клас LMP2 и дори LMP1.

В DeltaWing пилотът седи много назад, мястото му е почти на задната ос, а пред него се простира дългият фюзелаж - почти като при драгстерите, предните гуми са сдвоени сликове, които са специално създадени от Michelin за този автомобил. Двигателят е разположен отзад, което означава че върху задния мост пада по-голямата част от тежестта - така болидът е по-лесен за каране и с предвидимо поведение в завоите.

В Льо Ман DeltaWing ще ползва бокс №56, който всяка година е запазен за експериментални болиди и ще носи №0 на борда. Засега са потвърдени само двама пилоти за Льо Ман - Марино Франкити и Михаел Крум.

Утре DeltaWing ще направи първите си обиколки в Себринг, САЩ.

Новините

Най-четените