Във вторник вечерта в Лас Вегас беше представен прототип на първия електромобил на компанията Faraday Future - FF 91. На специално събитие, организирано преди началото на технологичното изложение CES 2017 (Consumer Electronics Show) прекият конкурент на Тesla показа модел, който има ускорение подобно на автомобил от Formula 1.
FF 91 е първият прототип на амбициозната компания Faraday Futurе и представлява електрически седан, който освен с развиването на изключително висока скорост много бързо, се отличава и със способността да се адаптира сам към особеностите на шофьора.
Новият модел е конструсиран на базата на платформата на компанията Variable Platform Architecture (VPA).
FF 91 е суперавтомобил с изящна външност, който във интериора предлага комфорта на ултра-луксозна лимузина. Той разполага с изключителен голям брой интелигентни интернет приспособления.
Системата на автомобила се задвижва с електричество. Аll-wheel drive осигурява прецизен контрол над автомобила, както и равномерно разпределение на горивната сила. Батерията на FF 91 - FF Echelon Inverter - e сред най-мощните създавани досега и е сред първите патенти на Faraday. Тя е създадена в партньорство с LG Chem.
FF 91 съдържа специална технология на управление, която позволява изключително ускорение, съчетано с безопасност. Шофьорите биха могли да извършват точни маневри, като намаляват за части от секундата при опасности на пътя.
Рекордното качване на скорост до 60 мили в час става само за 2.39 секунди, с което FF влизат като пряка конкуренция в нишата на електрическите спортни автомобили на Tesla, чиито Model S Р100D може да достигне 60 мили в час за 2.5 секунди.
По време на презентацията бързината на FF 91 беше сравнена с тази на Bently, Ferrari и на Тesla S P100D, като моделът на Faraday беше най-бърз.
С едно зареждане на батерията автомобилът може да измине 378 мили или около 700 км, твърдят производителите. FF 91 също така разполага с най-бързата функция за зареждане, чрез която за 1 час може да бъде заредена напълно. Колата е снабдена и със зарядно за ползване у дома, което може да зареди двигателя напълно за под 4.5 часа на 240V.
Системата Driveless valet позволява на шофьора да напусне колата, като й нареди да се паркира сама -чрез две аеродинамични антени, чрез които FF 91 наподобява голям рутер за безжичен интернет.
Моделът може да се отключва чрез сензор за разпознаване на лицето и се адаптира да научава навиците на шофьора и да активира автоматично неговите изисквания.
Но въпреки прекрасно звучащите обещания, у клиентите вероятно има известен скепцизъм дали този най-пръв автомобил на Faraday Future ще бъде изобщо пуснат в производство, коментира The Guardian.
През ноември миналата година Aecom, компанията, която трябваше да построи завода на Faraday Future за 1 млрд. долара, прекъсна работа, заради неплатени вноски. През декември пък трима от най-важните висши мениджъри напуснаха компанията в разстояние от по-малко от седмица.
Прототип на завода на Faraday Future
Въпреки това с участието си на изложението Faraday Future правят заявка, че ще продължат да се борят за пускането на модела в производство.
Масовата продукция на FF 91 e предвидена да започне през 2018-та година.
От днес компанията започва да приема резервации за модела чрез най-новия си сайт FF.com. Резервациите струват по 5000 долара, които след това ще бъдат включени в цената.
Първите 300 души, които резервират, ще могат да си ъпгрейднат своята резервация през март 2017, за да имат достъп до екслузивните модели Аlliance Edition.
В последните години автомобилите все по-често присъстват на технологичното изложение CES 2017.
Тази година се очаква бум на "емпатичните" автомобили - тези, които могат да "комуникират с шофьора" - като вече представния концепт Portal на Fiat Crysler. Honda също съобщи, че автомобила, който ще представи в рамките на технологичното изложение ще може "да излъчва емоции", каквото и да означава това.
Другите големи производители почти до един планират да покажат нови модели, които са способни да общуват с шофьора и да "научават" неговите навици.