Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кой ще спаси Saab?

Бъдещето пред Saab остава неясно
Бъдещето пред Saab остава неясно

Шансовете за оцеляването на популярната шведска автомобилна марка Saab рязко намаляха в края на 2011, когато компанията подаде документи за банкрут и защита от кредиторите. Преди това собствениците на компанията опитаха да я спасят чрез китайски капитали, но този ход бе блокиран от General Motors - предишният собственик.

Според последните информации от Швеция обаче, надежда все още има - кандидат-купувачите на Saab вече са двама, при това, GM едва ли би имал нещо срещу тях. На първо място е анонимен кандидат от Турция (най-вероятно с подкрепата на турското правителство), а освен него за Saab ще се бори и индийският автомобилен производител Mahindra - може би това ще е успешната стъпка в стратегията на индийците за съживяването на популярната доскоро марка.

GM успя да блокира всички опити на китайските кандидати за Saab и в това има логика - американците не искат технологиите, използвани при производството на шведските автомобили да попаднат в „неправилните" ръце. Изключение от това правило се допуска само за SAIC - официалният партньор на GM в Китай.

В началото на 2012 трябва да стане ясно дали новите купувачи имат някакъв шанс. Според шведски медии, двамата синдици на Saab - Ханс Бергвист и Ане-Мари Пото са отказали среща с Ларс Карлстрьом, който представлява Mahindra. Предполага се, че двамата синдици искат да покажат, че Карлстрьом не е подходящият човек за тези преговори заради връзките му с руския милиардер Владимир Антонов.

Роденият в Узбекистан Антонов още през 2010 заяви, че иска да купи Saab, а той е основен заподозрян за фалита на банка Снорас, от която се предполага, че той и съучастниците му са източили над 300 милиона евро.

Все още не се знае нищо за действията на турския кандидат, но автомобилостроенето е един от важните отрасли в на турската икономика и държавата регулярно полага усилия за неговото развитие.

Предполага се обаче, че нито Mahindra, нито турците държат да купят и марката Saab. Новите кандидати се интересуват основно от производствените мощности, оборудването на завода за производство на автомобили и технологиите, които са собственост на компанията.

Така че може и да няма щастлива развръзка за Saab.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
Тагове: автомобили, saab
 

Най-четените