Ако класиката Lotus 7 е един от любимите ви автомобили, то няма начин да не сте запознати с творенията на холандската компания Donkervoort. А ако случаят е по-различен, то сега е удобен момент да се запознаете с една от най-успешните еволюции на легендата 7, увековечена от Колин Чапман с формулата за спартански спортен автомобил.
Donkervoort е една от компаниите, които поддържат духа на Lotus 7 жив десетилетия след появата на оригинала и няма никакви признаци, че модата на суровите спортни кабриолети някога ще отмине. Интересът към тях не отслабва, а собствениците им с право се гордеят с времената, които постигат на което и да е трасе по света. Защото, за да караш Lotus 7 или който и да е от неговите производни, не е достатъчно да имаш пари, трябват ти умения, здрава ръка и солидна доза смелост.
Сега Donkervoort е готов да представи на света екстремния D8 GTO-RS. Екстремен, защото този роудстър е наследник на D8 RS, който през 2005 година постави рекорд на Северната отсечка на Нюрбургринг - 25 километра за 7.14,89 минути. Постижение, което изисква талант и смелост и повече от сериозен спортен автомобил.
Според създателите на D8 GTO-RS, новият е автомобил е „по-зъл, по-екстремен и по-лек" от стандартния модел. При D8 е трудно да се говори за обикновен автомобил, но в случая промените във външния вид са скромен фейслифт на предницата и модернизиран аеродинамичен пакет.
D8 GTO-RS се задвижва от 2,5-литров 5-цилиндров турбо двигател, зает от Audi, като системата за управление на мотора е „оптимизирана" съвместно със специалистите от Bosch.
Все още няма точни данни за мощността на двигателя, както и за техническите характеристики, но компанията гарантират „по-добро ускорение и по-добра управляемост".
Следва да отбележим, че D8 GTO-RS ще превъзхожда настоящата най-екстремна версия на модела, която носи името D8 GTO Blister Berg. В този случай 2,5-литровият мотор е с мощност 380 конски сили. Това осигурява максимална скорост от 270 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди.
Световната премиера на D8 GTO-RS ще е това ляво, а производствената серия ще е доста скромна - едва 40 коли. Цената на новата топ версия обаче в никакъв случай не може да бъде определена като скромна - от 151 200 евро. Но пък до тази седмица компанията отчете 21 поръчки за новия автомобил. Което е повече от окуражително.