Работният обем на модерните двигатели от година на година намалява, но това не означава, че с него се свива и мощността. Точно по тази рецепта новият и дългоочакван Ford Focus RS, предвиден за моделната 2015 година ще зарадва феновете на мощните и спортни семейни автомобили.
Според информации от компанията, новият Focus RS ще бъде задвижван от редови 4-цилиндров двигател с турбо и директно впръскване на горивото с обем 2,3 литра. Предполага се, че същият мотор ще намери място и в новия Ford Mustang след няколко години, но първо е европейската атака с Focus RS.
Очаква се мощността на новия агрегат да е „поне 320 конски сили", според непотвърдена информация, а моторът ще замести актуалния 2,5-литров редови 5-цилиндров мотор от Volvo, който от Ford „заеха" за Focus RS.
За тези от почитателите на Focus RS, които се притесняват, че звука на новия мотор няма да отговаря на спортния му имидж, от Ford обясняват, че двигателят ще бъде допълнен от система за намаляване на шума и спортен ауспух, осигуряващ подходяща „акустика".
Подобно на настоящото поколение Focus RS и новият автомобил ще е само с един двигателен мост - предният. Причината за това съвсем практична - система за задвижване на четирите колела би оскъпила твърде много автомобила, освен това с нея ще се качи и теглото на колата. Вместо това, инженерите на Ford ще използват технологично решение за "обуздаване" на мощността между колелата на предния мост като при настоящия Focus RS - революционното окачване RevoKnuckle, което неутрализира действието на огромния въртящ момент на двигателя върху кормилната уредба. Така автомобилът е по-лесен за каране и много по-стабилен на пътя.
Още нещо за новия Focus RS - за разлика от настоящото поколение на тази версия, новата ще е хечбек с пет врати, а сега е с три.
Естествено, по-голямата част от тази информация все още не е потвърдена и голяма част от медиите, които работят по темата стрелят в тъмното. Настоящото поколение Ford Focus RS е изключително успешен спортен модел, който много бързо се хареса на почитателите на високите скорости въпреки, че в Европа новото лице на спорта във Ford е Fiesta - във варианта WRC с 1,6-литров турбо двигател.
Но пък Focus ще се появи в Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC), също оборудван с 1,6-литров турбо мотор - отлична възможност за изява на двигателя EcoBoost на Ford.