Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Трудности пред Fisker

Fisker съобщи, че е доставил около 250 бройки Karma
Производството на електрическите седани обаче се бави
Компанията може да не получи обещаните от правителството милиони
Fisker продължава да търси инвеститори

Временни проблеми или последното непреодолимо препятствие?

Това се чудят анализаторите, които следят внимателно развитието на базирания в Калифорния производител на електрически автомобили Fisker Automotive. А новините от производителя на луксозния plug-in седан Karma не са никак добри - компанията освободи 65 свои работници и служители в Делауеър и Калифорния и в същото време се опитва да предоговори заемите, които иска да получи от американското Министерство на енергетиката.

Fisker има договорен заем от това министерство в размер на 529 милиона долара, но досега компанията е получила по-малко от 200 милиона долара, като бъдещето на останалите пари е несигурно, тъй като Fisker не е успял да изпълни всички изисквания и условия по сделката, тъй като има допуснати сериозни забавяния в производството на електромобили.

И тук се задава смъртоносното за компанията препятствие - администрацията на президента Обама е поставена под сериозно напрежение да намали разходите. Така че може да се окаже, че Fisker може да не си получи оставашите 326 милиона долара. Поне такива са прогнозите на част от анализаторите. Без това финансиране, Fisker просто ще спре да работи, а заедно с него ще изчезне и доставчикът на батерии за електромобилите на компанията - А123 Systems.

Според други анализатори, проблемът е само временен. Инвестиционните съветници съветват своите клиенти да купуват акции на А123, а от Fisker също обясниха, че проблемът не е нещо сериозно. Такова мнение изрази говорителят на компанията Роджър Ормишър пред вестник The Wallstreet Journal. Той обясни, че производството на Karma не е засегнато от проблемите и отбеляза, че компанията вече е доставила окол 250 автомобила от този модел, като допълни, че парите от държавните фондове ще бъдат използвани само да развитието на евтиния модел Fisker Nina.

През миналата седмица Fisker публикува свое съобщение, в което се казва, че преговорите с министерството продължават, освен това, компанията е набрала 260 милиона долара от нови инвеститори до края на 2011 година. За последно компанията е получила пари от администрацията на Обама през май 2011. Според Fisker, част от финансирането й ще се дойде от "алтернативни източници", но засега те остават неизвестни.

Също миналата седмица се появи и друга информация за Fisker - според Orange County Registrer, инвеститор в компанията я съди за измама. Инвеститорът е Дениъл Рей, който в вложил 200 000 долара във Fisker, но през януари е бил уведомен от компанията, че трябва да намери още 84 000 долара иначе рискува да загуби правата, които е придобил при първата покупка на акции на Fisker. Коментарът на Ормишър беше, че не е запознат със случая.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените